طرز تهیه کیک شکلاتی با گاناش

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
طرز تهیه کیک شکلاتی با گاناش و پودر کاکائو و آب جوش با بافت اسفنجی و بسیار لطیف، طعم کیک باورنکردنی و بسیار عالی میباشد.

مواد لازم برای پخت کیک موکا
تخم مرغ۳ عدد
شکریک پیمانه
شیردوسوم پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
نسکافهدو بسته
آب جوشیک چهارم پیمانه
آردیک و دوسوم پیمانه
پودر کاکائودو ق غ خ
بکینگ پودردو ق غ خ
وانیلیک چهارم ق چ خ

طرز تهیه کیک شکلاتی با گاناش​



مرحله اول​

ابتدا باید برای روی کیک گاناش را تهیه کنید برای شروع ۱۰۰ گرم خامه صبحانه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا داغ شود سپس به آن ۱۰۰ گرم شکلات را اضافه کنید و آنها را هم بزنید تا یکدست شوند.



مرحله دوم​

آب جوش را با نسکافه ترکیب کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شوند سپس آن را کنار قرار دهید. حالا تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید،مایه را در حدی که کرم رنگ و کشدار شود هم بزنید.



مرحله سوم​

پس از اینکه مواد را هم زدید آرد و بکینگ پودر را با پودر کاکائو مخلوط کنید و برای سبک شدن آرد آن را برای سه مرحله الک کنید سپس آرد را آرام آرام به مایه تخم مرغ اضافه نمایید این کار را با حوصله انجام دهید تا خمیر سفت نشود.



مرحله چهارم​

قالب را آماده کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و دیواره ها را نیز چرب کنید سپس مایع را درون قالب بریزید. فر را باید از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید سپس قالب را درون فر قرار دهید.



مرحله پنجم​

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کیک تقریبا ۴۵ دقیقه می باشد میزان پخت کیک را می توانید با خلال دندان چک کنید. این کیک را درون قابلمه و یا فر دست ساز هم می توانید تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.



مرحله ششم​

برای این مقدار مواد یک قالب ۲۵ سانتی مناسب می باشد بعد از اینکه کیک پخته شد فر گاز را خاموش کنید و در آن را باز بگذارید. اجازه دهید تا کیک درون فر خاموش بماند تا زمانی که خنک شود. حالا با گاناش آماده شده آن را تزیین نمایید.
 
بالا