زعفران برای پریود شدن نی نی سایت 🔴 فوری

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,946
پسندها
22,637
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

زعفران برای پریود شدن نی نی سایت 🔴 فوری

اگر درگیر عقب افتادگی پریودی شدید یا دردهای قبل از قاعدگی باعث آزار شما شده، این مقاله درباره مصرف دمنوش زعفران برای پریود شدن را مطالعه کنید.

زعفران برای پریود شدن​

زعفران به علت عناصر شیمیایی و خاصیت های درمانی بسیار زیاد برای پریودی زنان نیز استفاده می شود. کاهش درد، باز شدن قاعدگی و کم شدن نشانه های PMS از فواید درمانی زعفران برای قاعدگی است. با استفاده از زعفران به عنوان چای یا نوشیدنی نشانه های پریودی خود را کاهش دهید. در ادامه با وطن وی همراه باشید تا ببینیم آیا خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن مفیده ؟ چند ساعت بعد از مصرف زعفران پریود میشویم.

همچنین بخوانید: خواص و طرز تهیه انواع دمنوش‌ها ، منع مصرف انواع دمنوش‌ها

آیا خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن مفیده؟​

علل زیادی برای به تاخیر افتادن پریودی زنان وجود دارد، از جمله: استرس و. اظطراب ، ورزش، تغییرات آب و هوایی و سایر عوامل . یکی از مناسب ترين داروهای گیاهی و خانگی برای قاعدگی، مصرف دمنوش زعفران است.
در کل زعفران برای پریود شدن بسیار مناسب است و می تواند محرک آن باشد و کمردرد روزهای اول را بسیار کاهش دهد. دمنوش زعفران می تواند کمک فراوانی به جریان خون قاعدگی کند. به همین علت از دیگر خواص زعفران می توان به کم اسپاسم و درد اشاره نمود. به همین علت از زعفران برای کم شدن درد در دوران قاعدگی نیز استفاده می شود. زعفران از چند عنصر شیمیایی بسیار بالا تشکیل شده است. یکی از این عناصر کروستین نام دارد که می تواند سروتونین را در مغز مهار کند و بر اختلالات قاعدگی تاثیر بگذارد.
تحقیقات و مطالعات نشان داده شده است که زعفران بر روی ماهیچه های صاف – ماهیچه هایی که رحم شما از آن تشکیل شده است – اثر آرامش بخشی دارد. از آنجایی که گرفتگی‌های پریود موقعی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های رحم منقبض می‌شوند، زعفران امکان دارد با آرام سازی این ماهیچه‌ها از درد پریود پیشگیری کند.
همین طور ممکن است با افزایش جریان اکسیژن به رحم به آرام بخشی گرفتگی های پریود کمک کند. ماهیچه‌های رحم می‌توانند در روزهای قاعدگی به قدری دچار گرفتگی شوند که رگ‌های خونی که اکسیژن را به رحم منتقل می کنند را می‌گیرند. رحم برای عملکرد درست به اکسیژن نیاز دارد و وقتی میزان اکسیژن کم باشد، دردناک می شود . این درد یک گرفتگی پریودی است. مشاهده شده که زعفران جریان اکسیژن در همه بدن را سرعت می بخشد و کمک می کند میزان بیشتری از آن با سرعت بیشتری به رحم شما برسد.

همچنین بخوانید: چیکار کنم فوری پریود بشم نی نی سایت 🔴درمان قطعی


چند ساعت پس از مصرف زعفران پریود می شویم؟​


زعفران به عنوان یک ماده مفید که فراهمی زیستی بالایی دارد و محلول در دورن آب است ، این ماده بایستی ظرف ٢۴ تا ۴٨ ساعت توسط بدن شما جذب شود. برای دیدن نتیجه بهتر، می توانید از سه روز پیش از شروع شدن پریودی خود خوردن زعفران (به صورت دمنوش) را آغاز کنید و تا موقعی که خونریزی ادامه یابد، ادامه دهید. با این اوصاف شروع پاسخ بدن و شروع پریودی می تواند از شخصی به شخص دیگر تفاوت داشته باشد . گاهی برخی افراد ممکن از دو تا سه ساعت بعد از خوردن زعفران پریود شوند.

میزان و روش استفاده از زعفران برای قاعدگی​

همانطور که گفتیم زعفران برای پریود شدن موثر است. برای مصرف زعفران برای قاعدگی و پریود باید به مقدار مجاز آن توجه کرد. زیرا زیاده روی در مصرف زعفران در هر شرایطی خطرناک است و هر فرد نباید روزانه بیش از سه رشته زعفران مصرف کند. وزن سه رشته زعفران حدود 30 میلی گرم است. مصرف مقادیر بیشتر می تواند باعث مسمومیت و حتی مرگ شود.
اصول خاصی برای استفاده از زعفران برای پریود شدن وجود ندارد، اما توصیه می شود از چای زعفران به گونه ای استفاده کنید که زعفران دم کرده باشد. دو تا سه فنجان زعفران دم کرده در روز قبل از قاعدگی می تواند به کاهش PMS و باز شدن قاعدگی کمک کند. بعد از پریود، یک تا دو فنجان زعفران دم کرده در روز می تواند درد شما را کاهش دهد.

همچنین بخوانید: نشانه های اولیه بارداری نی نی سایت


روش های خوردن زعفران برای پریود شدن و کاهش درد پریودی​

1. چای زعفران برای پریود شدن​

ابتدا زعفران را آسیاب کنید تا پودر زعفران بدست آید. پودر زعفران نسبت به رشته های زعفران ترکیبات بیشتری آزاد می کند و بنابراین خواص بیشتری دارد. سپس پودر را با مقداری چای در قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم تا زعفران را کاملا بپوشاند. مقدار آب بستگی به مقدار زعفران شما دارد. قوری را به مدت 10 دقیقه روی سماور یا کتری قرار دهید تا زعفران دم بکشد.

2. دمنوش زعفران ساده برای پریود شدن​

برای تهیه چای زعفران ابتدا رشته های زعفران را آسیاب کنید. سپس پودر زعفران را در قوری بریزید و آب سرد را روی آن بریزید. مقدار آب بستگی به مقدار زعفران شما دارد اما در کل باید روی زعفران را کاملا بپوشاند. حالا قوری را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. می توانید آن را روی کتری یا سماور آب قرار دهید تا آب با حرارت بخار دم بکشد. برای دم کردن زعفران به این روش 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

3. دمنوش چای زعفران و گلاب برای پریود شدن​

زعفران را سابیده و پودر زعفران را در قابلمه کوچکی بریزید. سپس مقداری گلاب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و بگذارید بجوشد. بعد از 10 دقیقه از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا جوش حل شود. بعد از خنک شدن می توانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و چای زعفران بنوشید.

4. شربت زعفران برای پریود شدن​

شربت زعفران می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند. برای تهیه شربت زعفران ابتدا باید زعفران را دم کنید. برای دم کردن زعفران ابتدا آن را آسیاب کرده و سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. حالا آن را روی حرارت غیرمستقیم مثلاً روی کتری در حال جوش به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. بعد از دم کشیدن، عصاره زعفران را با یک لیوان آب ترکیب کنید و بگذارید خنک شود. اکنون شربت زعفران شما آماده است و می توانید از آن برای کاهش درد در دوران قاعدگی استفاده کنید.
سخن آخر
همانطور که در این مطلب مطالعه کردید خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن خوب است. البته قبل از مصرف دمنوش زعفران باید از باردار نبودن خود مطمئن شوید. زیرا زعفران برای جنین خطرناک است و با ایجاد انقباضات رحمی باعث سقط جنین می شود.
 
بالا