طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
مارمالاد توت فرنگی با طعم بسیار دلنشین و خوشمزه یک مربای بدون آب می‌باشد که مناسب برای فیلینگ بین انواع کیک های خانگی و همچنین تزیین شیرینی های خوشمزه است.

مواد لازم برای تهیه مارمالاد
توت فرنگی۸۰۰ گرم
شکر۴۰۰ گرم
جوهرلیمو۱ قاشق چایخوری
کره۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی​



مرحله اول​

برای شروع و تهیه مارمالاد خوشرنگ باید توت فرنگی ها را درون کاسه آب سرد بریزید و اجازه دهید تا برای حداقل ۳۰ دقیقه درون آب بمانند تا حسابی تمیز شوند سپس گلبرگ های توت فرنگی را جدا کنید.



مرحله دوم​

بعد از انجام این کار بهتر است آنها را برای ۲ الی ۳ بار آبکشی کنید و از تمیز بودن آنها مطمئن شوید سپس توت فرنگی ها را درون آب قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود بعد از انجام این کار آنها را درون قابلمه بریزید.



مرحله سوم​

حالا نوبت آن رسیده که ۴۰۰ گرم شکر را به توت فرنگی ها اضافه کنید و به خوبی با میوه ها مخلوط نمایید حالا درب قابلمه را قرار دهید و اجازه دهید تا برای ۴ الی ۵ ساعت در همان حالت باقی بمانند.



مرحله چهارم​

بعد از انجام این مراحل نوبت آن میرسد که توت فرنگی ها را با یک گوشت کوب برقی به صورت پوره آماده کنید اگر دستگاه را در اختیار ندارید درون مخلوط کن بریزید. پوره توت فرنگی را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید.



مرحله پنجم​

صبر کنید تا مواد شروع به جوشیدن کند هر از چند گاهی یک بار آنها را هم بزنید. زمانی که شروع به جوشیدن کرد بلافاصله کره را اضافه کنید و حرارت را در حالت متوسط قرار دهید و مدام کف روی توت فرنگی ها را بگیرید.



مرحله ششم​

مدت زمان پخت مارمالاد توت فرنگی تقریباً ۴۰ دقیقه می‌باشد، شما می‌توانید یک لیوان آب سرد آماده کنید و بعد از گذشت بیست و پنج دقیقه یک قطره از مارمالاد را درون آب سرد بریزید اگر از هم پاشید نیاز به جوشیدن دارد.



مرحله هفتم​

با این تست هر زمان که مارمالاد از هم نپاشید یعنی کاملا جا افتاده و به غلظت مناسب رسیده است. قبل از اینکه ظرف را از روی حرارت بردارید باید جوهر لیمو را به آن اضافه کنید و با مواد مخلوط نمایید.



مرحله هشتم​

در همان لحظه که مارمالاد داغ است درون شیشه بریزید و در شیشه ها را محکم ببندید، حالا شیشه ها را درون قابلمه پر از آب قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بجوشانید تا بصورت کنسروی آماده شوند.



نکات مهم در تهیه مارمالاد​

برای شفاف شدن می توانید ژلاتین به آن اضافه کنید. اگر به پودر ژلاتین دسترسی نداشتید از لعاب به دانه استفاده کنید. هنگامی که مارمالاد غلیظ شد ژلاتین حل شده را به آن اضافه کنید و پس از کمی جوشیدن اجاق را خاموش کنید.



نکات مهم در تهیه مارمالاد​

زیاد جوشیدن توت فرنگی ها باعث تیره شدن رنگ مارمالاد میشود. پس از اینکه به قوام مناسب رسید باید اجاق گاز را خاموش کنید. اگر مارمالاد را زیاد روی حرارت قرار دهید بعد از پخت شکرک میزند.
 
بالا