طرز تهیه دسر نسکافه ای

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
دسر نسکافه‌ای خوشمزه با ژلاتین و شیر بدون استفاده از همزن و فر. مدت زمان مورد نیاز برای تهیه این دسر یخچالی تقریباً ۵ ساعت می باشد.

مواد لازم برای مهمانی ۴ نفره
بیسکوییت پتی بور۱۲۰ گرم (۱.۵ بسته)
خامه صبحانه۱۰۰ گرم (نصف بسته)
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۱ ق غذاخوری
برای لایه
شیر۱.۵ لیوان
شکر۳ ق غذاخوری
پودر قهوه فوری۳ ق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ ق غذاخوری
آب سردنصف لیوان
خامه قنادی۲۰۰ گرم

طرز تهیه دسر نسکافه ای​



مرحله اول​

برای لایه زیریه نسکافه پتی بور را دو یا سه تکه کنید و در کف ظرف بریزید سپس خامه و شکلات را همراه با پودر کاکائو درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و آنها را گرم کنید توجه داشته باشید که جوش نیاد.



مرحله دوم​

در طول مدت زمان گرم شدن مواد مدام هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند پس از گرم شدن آن را بر روی بیسکویت ها بریزید و مواد را هم بزنید تا تمام قسمت های بیسکویت به خامه آغشته شود.



مرحله سوم​

کف ظرفی را که قرار است دسر را در آن تهیه کنید با پلاستیک فریزر بپوشانید سپس مواد را درون ظرف خالی کنید و آن را درون یخچال قرار دهید تا لایه زیر دسر خودش را بگیرد در این فاصله لایه رویی را آماده می کنید.



مرحله چهارم​

خامه ای را که با محیط هم دما است با همزن دستی مخلوط کنید تا زمانی که فرم بگیرد سپس آن را کنار قرار دهید. حالا پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید تا یک حالت اسفنجی پیدا کند.



مرحله پنجم​

در یک ظرف جداگانه شیر را با شکر و پودر قهوه فوری مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود شیر نباید بجوشد اگر نوشید صبر کنید تا کمی خنک شود. حالا پودر ژلاتین را به شیوه اضافه کنید و آن را هم بزنید.



مرحله ششم​

حالا باید خامه زده شده را به آنها اضافه کنیم و با همزن دستی آنها را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. ظرف خود را از درون یخچال خارج کنید و مواد را بر روی لایه زیری بریزید سطح روی آن را صاف کنید تا حباب ها از بین بروند.



مرحله هفتم​

ظرف مورد نظر را برای ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد پس از گذشت این زمان می توانید آن را در در سایز دلخواه برش بزنید و با پودر کاکائو و خامه فرم گرفته آن را تزیین کنید. نوش جان.
 
بالا