طرز تهیه برگ زرد‌آلو یا قیسی

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
زردآلو میوه ای شیرین با طبیعتی سرد است که برای پوست و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و در درمان بیماری های داخلی بسیار موثر است.🥭🥭🍊🍊🍓🍒🍎🍉🍑🍊🍍🍅

زرد الو می تواند از آسیب کبد جلوگیری کرده و از علایم بیماری چربی کبد (تجمع چربی در کبد) محافظت کند. جالب تر اینکه، زردآلو در بازسازی کبد موثر است🍅🍍🍊🍑🍉🍎🍓🍓🥭🍎

مواد لازم برگه زردآلوبرگ
زردآلو تازه۲ کیلوگرم/جوهر لیمو۱ قاشق غذاخوری/آب۵ لیوان/ شکر۲ لیوان


🌼🌼مرحله اول🌼🌼
برای تهیه برگه زردآلو خوشمزه ابتدا آب و شکر را داخل یک تابه بزرگ با هم ترکیب می کنیم، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب به جوش بیاد. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید جوهر لیمو را اضافه می کنیم.


🌼🌼مرحله دوم🌼🌼
پس از اضافه کردن جوهر لیمو اجازه می دهیم مواد با هم به مدت ۵ دقیقه بجوشند، سپس زردآلو ها را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ دقیقه درون شربت بمانند تا شربت به طور کامل به خورد برگه های زردآلو برود.


🌼🌼مرحله ۳🌼🌼
پس از گذشت ۴ دقیقه حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم زردالوها چند دقیقه دیگر درون شربت بمانند. پس از اینکه شربت کمی خنک شد و از حرارت افتاد زردآلو ها را از تابه خارج می کنیم و درون صافی قرار می دهیم.


🌼🌼مرحله چهارم🌼🌼
پس از اینکه شربت اضافی برگه های زردآلو خارج شد، آنها را درون سینی فلزی می چینیم و جلوی نور خورشید قرار می دهیم تا آماده شوند. توجه داشته باشید که در این مدت باید به طور کامل مراقب برگه های زردالو باشیم تا زیادی خشک نشوند.


🌼🌼مرحله پنجم🌼🌼
در پایان برگه های زردآلو را بسته بندی می کنیم و درون یخچال قرار می دهیم. در صورتی که بخواهیم برگه های زردآلو را به مدت طولانی نگهداری کنیم، بهتر است به اندازه هر بار مصرف درون پلاستیک فریزر قرار دهیم و درون فریزر نگه


🌼نکته مهم واسه درست کردن برگ زرد الو🌼

یکی از نکاتی مهمی که برای تهیه قیسی با کیفیت باید در نظر داشته باشیم این است که حتما از زردالوهای با کیفیت استفاده کنیم. استفاده از زردآلوهای خیلی نرم که بیش از حد رسیده هستند باعث می شود در پایان برگه های زردالو له شوندداری کنیم.
 
A

Amir Masuod

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
7/12/22
نوشته‌ها
1,864
پسندها
2,188
امتیازها
113
مدال ها
8
ما در زبال محلی به برگ زردآلو میگیم کِشته
اگه هسته هم توی زردآلو بشه میشه "کشته بلبلی"
طرز تهیه اش هم اینطوریه که
زردآلو را از وسط نصف میکنیم و هسته اش را برمیداریم.
نصفه های زردآلو را روی طبق چوبی میذاریم و در اتاق مخصوص با گوگرد دود میدیم
بعدش میذاریم توی افتاب خشک بشه
 
بالا