بخوانید چرا رنگ دوچشم بعضی آدمها فرق دارند؟

  • نویسنده موضوع مرسده
  • تاریخ شروع
مرسده

مرسده

Female
تاریخ ثبت‌نام
16/12/22
نوشته‌ها
99
پسندها
300
امتیازها
63
جنسیت

علل هتروکرومیا چشم


Tumblr c57c4845f719d19c95d9bb9f2790d3bf 235d79d9 1280 1


هتروکرومی که در هنگام تولد وجود دارد، هتروکرومیای ژنتیکی نامیده می شود. تحقیقات نشان می دهد که اکثر موارد هتروکرومی در انسان ها خوش خیم هستند و هیچگونه اختلال اساسی ایجاد نمی کنند. با توجه به مرکز اطلاعات ژنتیک و بیماریهای نادر، اکثر موارد هتروکرومیای چشم در افرادی که سابقه خانوادگی بیماری ندارند رخ می دهد.
با این حال، برخی از موارد هتروکرومیای ژنتیکی با بیماری ها و سندرم ها مرتبط هستند، از جمله:
کیمرا (شیمر): در موارد بسیار نادر فرد می‌تواند کیمر باشد (زمانی که فرد DNA ای از دو زیگوت متفاوت دارد) در نتیجه رنگ‌ چشم متفاوت بروز می‌کند.
سندرم واردنبرگ: وضعیت ژنتیکی است که می‌تواند باعث کاهش شنوایی، تغییرات مو، پوست و رنگ چشم شود.
سندرم استورگ وبر: علامت مشخص آن وجود یک لکه بنفش روی صورت است که در اثر مشکلاتی که در عروق ایجاد می‌شود، بروز می‌کند. در این سندرم هتروکرومیا نیز ممکن است اتفاق بیفتد.
سندرم پری رامبرگ: یک بیماری نادر است که باعث می‌شود یک طرف صورت چروکیده شود.

دو رنگ بودن چشم (هتروکرومیا)

درمان دو رنگ بودن چشم‌ها

زندگی با دورنگ چشم غیرطبیعی نیست و رنگدانه‌های درون چشم هیچ مشکلی در بینایی ایجاد نمی‌کنند. با این حال اگر این وضعیت باعث احساس ناراحتی شود می‌توان از لنزهای تماسی تزئینی یا رنگی برای تطبیق با یکی از چشم‌ها استفاده کرد.
اگر دو رنگی چشم به دلیل یک مشکل پزشکی باشد، درمان آن مشکل می‌تواند درمان دورنگی چشم نیز باشد. هرچند در مورد آسیب‌های چشم رنگدانه اغلب دائمی است حتی بعد از اینکه آسیب چشم از بین برود.
اگر دورنگی چشم به دلیل توزیع غیرمستقیم ملانین ایجاد شده باشد، درمان خاصی ندارد چون تهدیدی برای سلامت چشم شما ایجاد نمی‌کند و بنابراین هیچ دلیلی برای درمان آن وجود ندارد
 
م

مانا

تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
0
راه‌حل‌ها
1
پسندها
3,387
امتیازها
3
تو شهرمون یه پسر هست
چشاش دورنگه
 
بالا