پنیر ماسکارپونه

  • نویسنده موضوع Avakin
  • تاریخ شروع
Avakin

Avakin

طلایی
تاریخ ثبت‌نام
16/10/22
نوشته‌ها
161
پسندها
716
امتیازها
93
مدال ها
3
Panir maskarpoone

مواد لازم پنیر ماسکارپونه:
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری
دستور تهیه پنیر ماسکارپونه:
مرحله اول
خامه را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و روی حرارت بخار آب ملایم قرار می دهیم و هر چند دقیقه خامه را هم می زنیم تا دمای خامه به ۹۰ درجه سانتیگراد برسد ( اگر دماسنج ندارید حدودا ۱۵ دقیقه طول می کشد تا دمای خامه به ۹۰ درجه سانتیگراد برسد)

مرحله دوم
پس از اینکه خامه به دمای ۹۰ درجه سانتیگراد رسید سرکه سیفد را اضافه می کنیم و خامه را هر از گاهی هم می زنیم تا خامه برید شود و حالت یکدستی خود را از دست بدهد، پس از اینکه خامه برید ظرف را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم
حالا روی درب یک ظرف مناسب (مثل قوطی کمپوت آناناس) یک پارچه نخی ( تنظیف ) قرار می دهیم و خامه را داخل پارچه قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت در همین حالت بماند تا آب اضافی خامه به طور کامل گرفته شود.

مرحله چهارم
طی این ۲۴ ساعت باید خامه در یخچال قرار داده شود تا خراب نشود. پس از ۲۴ ساعت پنیر ماسکارپونه به طور کامل منسجم و یکدست شده است و آب و سرکه اضافی خارج شده از پنیر ته ظرف جمع شده است که باید انرا دور بریزیم.

مرحله پنجم
از این پنیر می توانیم به عنوان صبحانه یا برای تهیه انواع دسر های معروف مثل دسر تیرامیسو استفاده کنیم. ماندگاری این پنیر به دلیل اینکه حاوی مواد نگهدارنده نیست سه روز بیشتر نیست که باید در یخچال نگهداری شود.
 
بالا