ورود به سامانه ثبت نام خودرو – سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6

طرح فروش فوق العاده و پیش فروش سایپا (مرحله سوم قرعه کشی خودرو)​

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط فروش یکساله عادی (قرعه کشی) برخی از محصولات شرکت سایپا به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

آغاز طرح : از ساعت ۱۴ چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ به مدت ۷۲ ساعت

محدودیت: تمامی محدودیت های قبلی اعمال می‌شود.(پایین صفحه را ببینید)

سایت ثبت نام: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

شرایط فروش فوق العاده عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت​

نوع خودرومبلغ خودرو (ریال) رنگ قابل عرضهزمان تحویل
ساینا S۱/۶۹۸/۳۱۰/۰۰۰ سفیدحداکثر ۹۰ روزه
کوییک S۱/۸۴۶/۶۲۰/۰۰۰
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۲/۷۷۸/۷۲۰/۰۰۰
کوییک R۱/۷۸۰/۲۰۰/۰۰۰سفید مشکی – نقره ای مشکی – کرم مشکی- سفید قرمز – مشکی قرمز – قرمز مشکی
کوییک R با گیربکس اتوماتیک۲/۸۷۹/۴۶۰/۰۰۰سفید مشکی – نقره ای مشکی – کرم مشکی- سفید قرمز – مشکی قرمز
* ظرفیت رنگ محصولات محدود بوده و در صورت تکمیل ظرفیت، امکان ثبت نام برای سایر رنگها میسر خواهد بود.
* در صورت هرگونه افزایش در هزینه های (شماره گذاری، بیمه، مالیات و …) تا قبل از فاکتور، دعوتنامه تکمیل وجه هزینه های مربوطه برای مشتریان صادر خواهد شد.

شرایط فروش یکساله عادی و طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نوع خودرو مبلغ علی الحساب رنگ قابل عرضهزمان تحویل
شاهین۱/۷۲۲/۹۰۰/۰۰۰قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریانآذر الی بهمن ماه ۱۴۰۱
ساینا S۸۴۹/۱۵۵/۰۰۰اردیبهشت الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک S۹۲۳/۳۱۰/۰۰۰فروردین الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک۱/۳۸۹/۳۶۰/۰۰۰دی الی اسفند ۱۴۰۱
کوییک با گیربکس معمولی۸۴۰/۳۷۰/۰۰۰فرودین الی تیرماه ۱۴۰۲
کوییک R با گیربکس معمولی۸۹۰/۱۰۰/۰۰۰دی ۱۴۰۱ الی اردیبهشت ۱۴۰۲
* زمان تحویل خودروها مطابق جدول فوق در (هفته چهارم) ماه‌های ذکر شده می‌باشد.

نکات مهم در خصوص تغییرات محدودیت های طرح فروش گروه سایپا​

نکته: صرفاً فروش فوق العاده خودرو ساینا S از طریق قرعه کشی عرضه می گردد و فروش سایر محصولات اعم از فروش فوق العاده و پیش فروش بدون محدودیت قرعه کشی خواهد بود.


* محدودیت عدم وجود ثبت نام و صدور فاکتور در فروش فوق العاده انواع خودرو کوییک به ۱۸ ماه و در خودرو ساینا S به ۲۴ ماه تغییر یافته است و در خصوص خودرو شاهین محدودیت مذکور وجود ندارد.
* ضمنا محدودیت پلاک انتظامی در کلیه روشهای فروش(فوقالعاده – پیش فروش) و کلیه محصولات به غیر از ساینا S اجرا نخواهد شد.

طرح فروش فوق العاده “لاماری” محصول آرین پارس موتور​

پیرو آغاز مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تحصیص خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱، خودرو کراس‌اوور لاماری ایما محصول آرین پارس موتور به عنوان اولین خودرو در این سامانه عرضه می‌شود و متقاضیان می‌توانند جهت خرید و شرکت در قرعه‌کشی اقدام کنند.
مهلت ثبت نام اولیه برای خرید لاماری ایما، تا روز جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ اعلام شده است و قرعه کشی این طرح نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.

شرایط طرح فروش فوق العاده “لاماری” شهریور ۱۴۰۱

نام محصولقیمت (تومان)رنگموعد تحویل
لاماری ایما۱.۰۷۹.۰۰۰.۰۰۰سفید – مشکی – خاکستری۹۰ روز کاری

طرح پیش فروش ایران خودرو شهریور ۱۴۰۱

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی های مجاز میرساند شرایط پیش فروش (قرعه کشی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو با موعد تحویل (حداکثر یکساله) به شرح ذیل اعلام می گردد. متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

آغاز طرح : چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ به مدت ۷۲ ساعت

محدودیت: تمامی محدودیت های قبلی اعمال می‌شود (پایین صفحه را ببینید)

سایت ثبت نام: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

شرایط طرح پیش فروش ایران خودرو شهریور ۱۴۰۱؛

نام محصولپیش پرداخترنگموعد تحویل
تارا دستی۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰آبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس – نقره ایخرداد و تیر ۱۴۰۲
تارا اتوماتیک۱۶۶.۰۰۰.۰۰۰آبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوس – نقره ای
دنا پلاس توربو دستی۱۴۴.۵۰۰.۰۰۰خاکستری – سفید – مشکی
دنا پلاس توربو اتوماتیک۱۵۹.۵۰۰.۰۰۰خاکستری – سفید – مشکی – نقره ای

سامانه ثبت نام جدید خودرو

آدرس سایت جدید ثبت نام خودرو​

ثبت نام سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو​

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت نام سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور به مدت سه روز انجام می شود.

در مرحله سوم قرعه کشی خودرو چه تعداد خودرو عرضه می شود؟​

امید قالیباف افزود: در سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه نزدیک به۶۰ هزار خودرو عرضه می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص می یابد که فراتر از ۱۰ درصد مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.
مشاور وزیر صمت گفت: در سومین قرعه کشی یکپارچه احتمالا با افزایش تولید شاهد خروج خودروی دیگری از شمول قرعه کشی خواهیم بود.

خبر خوش برای دارندگان خودرو فرسوده​

قالیباف بیان‌داشت: تنها تفاوت نوبت سوم قرعه کشی یکپارچه با دفعات قبل، اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح جایگزینی خودرو فرسوده است.
وی با اشاره به تنظیم موثر بازار خودرو با روش قرعه‌کشی یکپارچه خاطرناشن‌کرد: آرامش و کاهش قیمت خودرو در بازار و افزایش هشت برابری شانس برنده شدن برای خودروهای پرطرفدار، از جمله آثار مثبت قرعه کشی یکپارچه بود، ضمن اینکه انتظار می‌رود تا اخر سال همه خودروها با افزایش تولید از شمول قرعه کشی خارج شوند.
سخنگوی وزارت صمت گفت: برای نخستین بار در سال‌های اخیر خودروی هایما به‌صورت فروش فوق العاده توسط ایران خودرو عرضه شد که در حال حاضر هم ظرفیت فروش وجود دارد.

زمان برگزاری سومین فروش یکپارچه خودرو مشخص شد​

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سومین دوره عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در هفته جاری خبر داد.
طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایسنا، منوچهر منطقی ضمن اعلام خبر اجرای سومین مرحله فروش خودروها در قالب سامانه یکپارچه فروش خودروها در هفته جاری، به آمار تولید دو خودروساز بزرگ تا روزهای ابتدایی شهریور ماه اشاره کرده و گفت: دو شرکت بزرگ خودروساز کشور از ابتدای سال تا دوم شهریور ماه، ۳۵۷ هزار و ۳۷۷ دستگاه خودروی سبک (سواری و وانت) اقدام تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۸۳ درصدی تولید کامل و کاهش ۸۵ درصدی تولید ناقص را نشان می‌دهد.
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت اضمن اشاره به تثبیت روند رو به رشد تولید خودروی کامل پس از سه سال در دو خودروساز بزرگ کشور، افزایش ۲۸ درصدی آمار تحویل، کاهش ۹۴ درصدی تعداد خودروهای ناقص انباشته در کف پارکینگ خودروسازان و کاهش ۳۰ درصدی تعداد تعهدات معوق را در راستای تحقق برنامه‌های ساماندهی وضعیت نامطلوب صنعت خودروی کشور در دولت سیزدهم خواند و گفت: با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و همچنین کاهش آمار خودروهای ناقص نسبت به مدت مشابه سال گذشته و از سوی دیگر ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، در هفته جاری شاهد سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو خواهیم بود.

قرعه کشی فروش محصولات ایران خودرو دو مرحله در ماه​

مدیر عملیات فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: در تلاش هستیم از مهرماه دو بار در ماه، بخش‌نامه فروش اجرا کنیم تا بازار از فاصله زمانی عرضه محصولات متاثر نشود.

ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو از هفته پیش رو​

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایران خودرو؛ آقای کیوان پناهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد با بیان این‌که بخش‌نامه فروش محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو در هفته پیش رو اعلام خواهد شد، افزود: ظرفیت این بخش‌نامه که همزمان برای مادران صاحب فرزند دوم نیز اجرا خواهد شد، شامل ۱۹ هزار دستگاه فروش فوق‌العاده با تحویل ۹۰ روزه و ۱۱ هزار دستگاه به صورت پیش‌فروش است.
وی با بیان این‌که تلاش خواهد شد تا برنامه فروش سایر محصولات نیز با هماهنگی‌هایی که در حال انجام است به صورت دو بخش‌نامه در هر ماه اجرایی شود، گفت: برنامه فروش وانت آریسان دو نیز به زودی اعلام خواهد شد.
پناهی همچنین از آمادگی ایران خودرو برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده خبر داد و افزود: در صورت اعلام شرایط خودرو‌های فرسوده از سوی نهاد‌های ذیربط و تعیین شرایط فرسودگی و اولویت‌ها، برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده مطابق قوانین ابلاغی اقدام خواهیم کرد.
مدیر عملیات فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو از مذاکره مجدد با سازمان استاندارد برای شماره‌گذاری سمند تاکسی نیز خبر داد و گفت: در روز‌های آینده تاکسی‌داران خودرو‌های خود را تحویل بگیرند.

آغاز فروش فوری هایما S۷ و S۵ بدون قرعه کشی +جدول فروش و قیمت​

بر اساس طرح فروش اعلام شده از سوی شرکت ایران خودرو فروش نقدی و فوری خانواده هایما بدون قرعه کشی با موعد تحویل ۳۰ روزه می‌باشد. زمان آغاز این طرح از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ بوده و تا تکمیل ظرفیت و حداکثر تا مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ادامه خواهد داشت.
irankhodro-1.jpg


فروش سه خودرو به قیمت کارخانه از شنبه ۱۲ شهریور​

بهمن موتوری ها طی اطلاعیه اعلام کردند از روز شنبه فروش سه محصول خود یعنی وانت کارا تک کابین تیپ ۴، پیکاپ کارا ۲ و ون باری اینرودز را در دستور کار دارد.
براساس اعلام این خودروساز متقاضیان خرید وانت کارا تک کابین برای در اختیار گرفتن این خودرو باید مبلغ ۳۲۵ میلیون تومان به حساب این خودروساز واریز کنند. ون باری اینرودز نیز با قیمت ۵۵۹ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. مشتریان کاپرا ۲ نیز برای خریداری این پیکاپ باید ۶۵۲ میلیون تومان پرداخت کنند.
آن طور که در اطلاعیه بهمن موتوری ها آمده هر سه خودرو تنها با رنگ سفید برای فروش در دسترس متقاضیان قرار خواهند گرفت.
این خودروساز خصوصی تعهد کرده هر سه خودروی یاد شده را در هفته آخر مهرماه سال جاری به خریداران تحویل دهد.
مدیران این خودروساز خصوصی تعهد داده اند چنانچه در موعد مقرر خودروی فروخته شده را به مشتری تحویل ندهند به طور ماهانه ۲.۵ درصد بابت جریمه تاخیر پرداخت خواهند کرد.
اگر مشتریان به هر دلیلی بعد از واریز وجه از تصمیم خود برای خرید خودرو منصرف شدند بهمن موتور به صورت سالیانه ۱۳ درصد سود به آنها پرداخت می کند.
مشتریان از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱ تا ساعت ۱۶ همان روز فرصت دارند برای خرید خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. بهمن موتور پیش بینی کرده اگر در زمان در نظر گرفته شده خودروهای عرضه شده فروش نرفت این طرح فروش را تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دهد.

زمان دقیق مرحله سوم ثبت نام و قرعه کشی خودرو​

به گزارش سایت طلا،عبدالله توکلی لاهیجانی درباره زمان سومین مرحله ثبت‌نام و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اظهار داشت: قرار بود دوره سوم ثبت‌نام تخصیص خودرو در نیمه اول شهریور‌ باشد، اما زمان دقیق آن در هفته آینده اعلام می‌شود.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: مجوزها داده شده و ساز و کارها برای برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو از طریق سامانه در حال انجام است.

در مرحله سوم چه تعداد خودرو عرضه می شود؟​

وی درباره تعداد عرضه خودرو در دوره سوم تخصیص خودرو بیان داشت: مانند دو دوره قبل، تعداد عرضه خودروها قابل توجه خواهد بود، البته تعداد عرضه خودروها در مرحله سوم بستگی به عرضه شرکت‌ها دارد. بنابراین الان نمی‌توان تعداد عرضه را به طور دقیق اعلام کرد.
وی بیان داشت: تولید خودرو در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و یکی از خودروسازی‌های بزرگ کشور نه تنها در سال جاری خودروی کامل بیشتری تولید کرده است، بلکه از تولید سال گذشته پیشی گرفته است. توکلی لاهیجانی بیان داشت: طبیعتاً با این روند افزایش تولید، در ۶ ماهه دوم سال شاهد افزایش عرضه به بازار خواهیم بود. وی بیان داشت: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به هدف‌گذاری تولید یک میلیون و ششصد هزار خودرو در سال جاری دست یابیم.

فروش ۵۰۰ دستگاه خودروی هایما S7 در بورس کالا​

در جدیدترین نامه مدیر بازرسی و امور بورس کالای ایران آمده است: ثبت سفارش محصول خودرو تا اطلاع ثانوی از زمان تایید عرضه تا ساعت ۱۷ روز قبل از عرضه امکان پذیر است.
در ادامه اشاره شده است: هر کد بورسی تا اطلاع ثانوی صرفا امکان خرید یک خودرو سواری از بورس کالا را دارد و اشخاصی که پیش تر در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.
گفتنی است، یکشنبه هفته آینده ۶ شهریور ماه۵۰۰ دستگاه خودروی هایما S۷ در بورس کالای ایران عرضه می شود.
تصویر زندگی : از آنجایی که احتمالا در آینده خودرو های بیشتری در بورس کالا عرضه شوند و متقاضیان نیاز به راهنمای خرید خودرو از بورس کالا رو داشته باشند. در پستی جدا مراحل خرید خودرو از بورس کالا رو به تفصیل توضیح دادیم.

فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی​

طبق بخشنامه منتشره از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو، این گروه صنعتی از ۹ روز شنبه (۲۹ مرداد ماه) محصولات خانواده هایما را در قالب فروش فوری بدون محدودیت قرعه‌کشی، هم بصورت عادی و هم طرح مادران) از طریق سامانه تخصیص یکپارچه عرضه می‌کند.
در حالیکه قرار است سومین مرحله از فروش محصولات خودروسازان در نیمه نخست شهریور ماه برگزار شود، گروه صنعتی ایران‌خودرو در بخشنامه‌ای در بخش فروش خود اعلام کرده است که از روز شنبه (۲۹ مردادماه) طرح فروش نقدی فوری محصولات خانواده هایما (هایماS۷پلاس توربوشارژ اتوماتیک و هایما S۵توربوشارژ اتوماتیک با گیربکسAT۶) بدون قرعه‌کشی باموعد تحویل ۳۰ روزه و یا قیمت قطعی را اجرایی می‌کند.
زمان شروع این طرح ازساعت ۹ روزشنبه هفته پیش‌رو (۲۹ مردادماه) بوده و تا تکمیل ظرفیت، البته حداکثر تا روز دوشنبه ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت.
ایرانخودرو

متقاضیان از زمان مذکور می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس sale.iranecar.com نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام کنند؛ سپس به سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو (esale.ikco.ir) انتقال داده می‌شوند.
محدودیت‌های خرید شامل اختصاصی یک دستگاه خودرو به هر کد ملی، دارا بودن گواهی‌نامه معتبر، حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) ازشرکت‌های ایران‌خودرو و سایر خودروسازان ۴۸ ماهه، عدم پلاک انتظامی فعال به‌نام متقاضی و شماره تلفن و شماره شبای معرفی شده باید به نام فرد متقاضی اعمال می‌شود.
همزمان با این طرح، طرح حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای اختصاص خودرو به مادران را اجرایی می‌شود.

تاریخ مرحله سوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو​

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و با اشاره به ورود خودروها به بورس گفت: خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو است که وزیر صمت بارها و بارها آن را مطرح کرده است.
وی همچنین از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

۱۰ درصد قرعه‌کشی خودرو به ماشین‌های فرسوده اختصاص می‌یابد​

سیدرضا فاطمی امین تاکید کرد که ۱۰ درصد از خودرو‌هایی که قرعه‌کشی می‌شوند به کسانی تعلق می‌گیرد که خودروی فرسوده و اسقاطی دارند.
سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره چرایی عدم اجرای قانون اسقاط خودرو‌های فرسوده و همچنین برنامه وزارت صمت در این حوزه اظهار داشت: در تبصره ۷ قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده که ۱۰ درصد از خودرو‌هایی که قرعه‌کشی می‌شوند به کسانی تعلق بگیرد که خودروی فرسوده و اسقاطی دارد.
وی افزود: ما در این رابطه یک سری مسائل اجرایی داشتیم که زیرساخت‌های آن آماده شده و از شهریور آغاز می‌کنیم، اما آن سهمیه محفوظ است، یعنی ۱۰ درصد از تعداد خودرویی که قبلاً در قالب قرعه کشی عرضه شده است، در قرعه‌کشی‌های بعدی اعمال خواهد شد.

خودرو‌های بدون قرعه کشی سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور مشخص شد​

(۱۴۰۱/۰۵/۱۹) سه شرکت سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور در حال حاضر بخشی از محصولات خود را بدون قرعه کشی به فروش می‌رساند. در این رابطه شرکت سایپا اخیرا اعلام کرد که تولیدات این شرکت به میزانی رسیده که دیگر مشمول قرعه کشی نباشند؛ بنابراین ثبت نام و پرداخت وجه برای مشتریان کافی است تا به خودروی دلخواه شان در سبد محصولات این شرکت برسند. پس از آن هم ایران خودرو و بهمن موتور اعلام کردند که بخشی از محصولات خود را بدون قرعه کشی می‌فروشند.

خودرو‌های بدون قرعه کشی سایپا​

فرارو نوشت، بررسی سامانه فروش سایپا نشان می‌دهد که می‌توان بدون قرعه کشی و با ثبت نام و پرداخت وجه، خودرو‌هایی همچون سایپا ۱۵۱ (پراید وانت)، شاهین، وانت پادرا، وانت نیسان آبی تک و دوگانه سوز، ساینا S، کوییک با رینگ فولادی، کوییک S، کوییک دو رنگ، کوییک دو رنگ اتوماتیک را خریداری کرد.
البته نارنجی پوشان جاده مخصوص سایپا ۱۵۱ (پراید وانت)، شاهین و کوییک با رینگ فولادی را به دو صورت فروش فوری و پیش فروش، وانت پادرا، وانت نیسان آبی تک و دوگانه سوز به صورت فروش فوری و ساینا S، کوییک S، کوییک دو رنگ و کوییک دو رنگ اتوماتیک را صورت پیش فروش عرضه کرده است.
اما با این وجود بخشی از خریداران به انتقاد از طرح تازه سایپا پرداخته و مدعی اند که این شرکت هنوز خودرو‌های قبلی که در فرایند قرعه‌کشی فروخته را تحویل آن‌ها نداده است.

خودرو‌های بدون قرعه کشی ایران خودرو​

پس از سایپا، حالا ایران خودرو هم اعلام کرده که دو مدل هایما S۵ و S۷ را چرخه فروش از طریق قرعه کشی خارج کرده است. این شرکت قرار است که هایما S۵ و S۷ را از طریق بورس کالا به فروش برساند. اما فعلا خبری از عرضه محصولات پرطرفدار ایران خودرو بدون قرعه کشی نیست.

خودرو‌های بدون قرعه کشی بهمن موتور​

در نهایت هم پس از خودروسازان دولتی، نوبت به خصوصی ساز‌ها رسید. در این رابطه بهمن موتوری‌ها اعلام کردند که مجوز عرضه محصولات خود در بورس کالا را دریافت کرده اند. براین اساس قرار است که این شرکت فیدلیتی پرایم تیپ یک (پنج نفره)، فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (هفت نفره) و دیگنیتی را از تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری از مسیر بورس کالا در دسترس مشتریان خود قرار دهد.
تا پیش از این متقاضیان برای خرید این سه محصول بهمن موتور باید به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه می‌کردند، اما حالا خرید این سه خودروی مونتاژی چینی از طریق بورس کالا فراهم شده است.
در مورد قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این سه محصول نیز، بهمن موتور اعلام کرده است که برای فیدلیتی تیپ ۱ پنج نفره ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است که به نسبت قیمت عرضه این خودرو در آخرین فروش سامانه صمت افت حدود ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به خود دیده است.
فیدلیتی تیپ ۲ هفت نفره نیز با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان در بورس کالا قابل خریداری است. قیمت این خودرو نیز به نسبت فروش در سامانه یکپارچه کاهش ۸۷ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است. دیگنیتی نیز با قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل خرید خواهد بود.

طرح فروش فوری کوییک و کوییک R بدون قرعه کشی​

(۱۴۰۱/۰۵/۰۹) سایپا طرح فروش فوق العاده خودروهای کوییک معمولی و کوییک آر را بدون قرعه کشی آغاز خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرایط فروش فوق العاده خودروهای کوییک و کوییک R بدون انجام فرآیند قرعه کشی تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح زیر اعلام‌می شود.
❌محدودیت پلاک انتظامی فعال، عدم خرید ۴۸ ماهه و… در این طرح حذف شده است❌
در این طرح فروش که از ساعت ۱۱ روز یک شنبه ۹ مرداد ماه آغاز می‌شود. کوئیک با گیربکس معمولی با قیمت ۱۶۸ میلیون و ۷۴ هزار تومان و کوئیک آر کوئیک با گیربکس معمولی ۱۷۸ میلیون و‌۲۰ هزار تومان با موعد تحویل ۹۰ روز فروخته می شود.

نحوه واریز وجه برندگان قرعه کشی خودرو چگونه است؟​

دومین مرحله از قرعه کشی‌ها در سامانه جدید وزارت صنعت به پایان رسید و نتایج قرعه کشی ما بین بیش از ۵ میلیون متقاضی برای حدود ۱۰۰ هزار خودرو بر روی سامانه sale.iranecar.com قرار گرفت.
حالا متقاضیان برنده سه روز فرصت دارند تا با مراجعه به سایت خودروسازان نسبت تکمیل وجه و اتمام فرآیند ثبت نام اقدام کنند.
متقاضیانی که در طرح های فروش ایران خودرو برنده شده اند باید با مراجعه به سایت esale.ikco.ir و وارد کردن رمز عبور و نام کاربری نسبت به ادامه فرآیند ثبت نام اقدام کنند.
متقاضیان همچنین می توانند از طریق سامانه یکپارچه فروش به سایت های فروش اینترنتی خودروسازان وارد شوند
iranecar-main.webp

سپس با ورود به سایت گروه صنعتی ایران خودرو با ورود نام کاربری و رمز عبور فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند.
iran-khodro-registration.webp

روال برای متقاضیان برنده سایپا هم به همین منوال است. به آدرس سامانه فروش ویژه سایپا (https://saipa.iranecar.com) مراجعه کنید.
saipa-registration-1.webp

سپس در صفحه اصلی به پنل کاربری خود وارد شوید و فرآیند ثبت نام را تکمیل کنید.

نتایج قرعه کشی خودرو اعلام شد​

نتایج دومین مرحله قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد. با وارد کردن کد ملی یا کد رهگیری در آدرس https://sale.iranecar.com/public/winners از نتایج قرعه‌کشی مطلع شوید.

زمان اعلام نتایج ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه​

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این دوره در مجموع ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۵۵ نفر در طرح‌های مختلف فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید خودروسازان ثبت‌نام کردند.

شانس برنده شدن در مرحله دوم قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو چقدر است؟​

براساس آمار به صورت کلی هر فرد ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شانس ۱.۳ درصدی برای برنده شدن در قرعه کشی خودرو خواهد داشت یعنی از هر ۷۹ نفر یک نفر شانس برنده شدن دارد.

مهلت ثبت نام و شرکت در قرعه‌کشی مرحله دوم تا کی هست؟​

براساس اعلام وزارت صنعت مرحله دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به مدت سه روز از ۲۵ تیرماه آغاز و تا امروز سه شنبه ۲۸ تیرماه(احتمالا تا ساعت ۱۷) ادامه خواهد داشت.

چه تعداد خودرو در مرحله دوم قرعه کشی عرضه خواهد شد؟​

در این مرحله حدود ۷۶ هزار و ۷۰۰ خودرو توسط خودروسازان عرضه خواهد شد.

نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۱۴۰۱ کی اعلام میشه؟​

نتایج قرعه کشی مرحله دوم از زمان پایان مدت ثبت نام، حداکثر تا یک هفته اعلام می‌شود و علت این زمان، تطبیق اطلاعات و داده‌های ثبت نام کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجدان شرایط است.

زمان قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو​

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در مورد زمان انجام قرعه کشی اظهار کرد: شنبه یکم مرداد ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۰ صبح، قرعه کشی مرحله دوم فروش خودرو از رسق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام خواهد شد و نتایج یکشنبه ۲ مرداد ماه اعلام خواهد شد.

فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو شاهین بدون قرعه کشی​

به گزارش تصویر زندگی به نقل از روابط عمومی سایپا، گروه خودروسازی سایپا در جشنواره فروش محصولات خود به مناسبت عید سعید غدیرخم که از ۲۵ تیرماه آغاز شد، طرح فروش فوق العاده و پیش فروش خودروی شاهین را بدون برگزاری فرایند قرعه کشی تا تکمیل ظرفیت عرضه می کند.
حذف محدودیتهای خرید خودرو طی ۴۸ ماه گذشته و پلاک فعال انتظامی
در این طرح فروش، متقاضیانی که طی ۴۸ ماه گذشته از شرکت های خودروساز خودرو خریداری کردند و یا پلاک فعال انتظامی دارند می توانند با مراجعه با سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس http://sale.iranecar.com و انتخاب گزینه ( طرح های خارج از قرعه کشی) خودروی شاهین را ثبت نام کنند.
تحویل خودروی شاهین طرح فروش فوق العاده حداکثر ۹۰ روزه و طرح پیش فروش، تحویل آبان ماه الی دی ماه سال جاری است.

تاریخ مرحله دوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو​

مرحله دوم فروش فوق‌العاده ایران خودرو ویژه مادران و با تحویل سه ماهه ویژه تیرماه از هفته آینده آغاز می شود.

ثبت نام فروش فوری ایران خودرو‌ ویژه مادران از شنبه ۲۵ تیرماه​

دومین مرحله از فروش فوری ایران خودرو ویژه مادران از روز شنبه مورخ ۲۵ تیر ماه ( از ساعت ۱۷) آغاز می شود. مادرانی که تاریخ تولد فرزند دوم و ما بعد آن‌ها پس از ۱۹ آبان ۱۴۰۰ باشد می‌توانند واجد شرایط این طرح هستند. بنابر اعلام ایران خودرو در این مرحله ۵ محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس سال،‌ پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف قرمز، تارا اتوماتیک و دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک با قیمت قطعی و موعد تحویل سه ماهه عرضه می شود. متقاضیان این مرحله با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی sale.iranecar.com ( یا آدرس sale.iranecar.ir) از روز شنبه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
امکان ویرایش شماره موبایل در سامانه تخصیص خودرو فراهم شده است. ( سیم کارت به نام یکی از شرایط شرکت در قرعه کشی خودرو می باشد)

پیش فروش ایران خودرو از ۲۵ تیر با عرضه ۸ محصول آغاز می‌شود​

ایران خودرو در دومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه، ۸ محصول خود را برای پیش فروش با قیمت غیرقطعی عرضه کرده است. این مرحله از شنبه مورخ ۲۵ تیر از ساعت ۱۷ به مدت سه روز آغاز می گردد.
پژو ۲۰۶ تیپ ۳، پژو پارس سال،‌ پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف قرمز، پژو پارس سال سفارشی ELX، پژو پارس سال سفارشی، سورن پلاس،‌ دنا پلاس توربو دستی و دنا پلاس تربو اتوماتیک خودروهای عرضه شده در این مرحله هستند. موعد تحویل خودرو بهمن و اسفند امسال و با قیمت روز می باشد.

جشنواره فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو​

به اطلاع متقاضیان محترم و نمایندگی‌های مجاز گروه خودروسازی سایپا میرساند به مناسبت عید سعید غدیرخم انواع شرایط فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا ویژه متقاضیان عادی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطابق جداول این بخشنامه اعلام میگردد. متقاضیان محترم از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ( به مدت سه روز) میتوانند با ورود به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به ثبت نام خودرو اقدام نمایند . لازم به ذکر است ساعت آغاز طرح از طریق سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اطلاع رسانی میگردد.

مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان خودرو، آخر تیرماه​

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با برطرف شدن ایرادات امنیتی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، دور دوم ثبت نام آخر تیر ماه انجام می‌شود. آقای منوچهر منطقی افزود: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد، اما مهمترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود

نتایج قرعه کشی مرحله دوم در سامانه یکپارچه خودرو کی اعلام می شود؟​

سخنگوی وزارت صمت: به‌ مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، مرحله دوم قرعه‌کشی یکپارچه خودرو فردا (شنبه، ۲۵ تیرماه) از ساعت ۱۷ به مدت سه روز آغاز می‌شود.
نتایج قرعه کشی از زمان پایان مدت ثبت نام، حداکثر تا یک هفته اعلام می‌شود و دلیل این زمان، تطبیق اطلاعات و داده های ثبت نام‌کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجدان شرایط بودن است.

طرح فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد​

طرح‌های فروش بدون قرعه کشی برخی از محصولات ایران خودرو از سوی وزارت صمت اعلام شد. خودروسازی ایران خودرو اعلام کرده زمان ثبت نام بدون قرعه کشی این محصولات در هفته آتی اعلام می شود. خودروهای عرضه شده شامل در طرح فروش بدون قرعه کشی ایرانخودرو شامل تارا اتوماتیک، تارا دستی، دنا پلاس توربو شارژ و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک می شود.
فعال سازی طرح : ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ پایان طرح: زمان تکمیل ظرفیت محدودیت: گواهینامه – نداشتن پلاک فعال

اعلام اولین بخشنامه بدون قرعه کشی از سوی وزارت صمت برای پیش فروش محصولات سایپا​

پس از اعلام سخنگوی وزارت صمت، حال اولین گروه از محصولات خارج شده از شمول قرعه کشی مشخص شد. همانطور که قبلاً حدس زده شده بود، پیش فروش محصولات خانواده کوئیک، شاهین و ساینا S اولین بخشنامه بدون قرعه کشی خواهد بود.❌ فروش این محصولات فردا پنجشنبه ۲ تیر از طریق سامانه یکپارچه و مطابق با محدودیت های فردی قبلی می باشد.

شرایط پیش فروش یکساله سایپا بدون قرعه کشی​

sipa-1.jpg

شرایط فروش مشارکت در تولید سایپا بدون قرعه کشی:​

sipa-2.jpg

برای ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی در صفحه اول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو روی طرح های خارج از قرعه کشی کلیک کنید.

مهلت واریز وجه ذخیره‌های قرعه‌کشی خودرو از فردا​

منتخبان ذخیره مرحله اول طرح فروش یکپارچه خودرو از روز شنبه ۲۸ خرداد تا ۶ تیرماه فرصت دارند نسبت به انجام فرآینده ثبت‌نام نهایی و واریز وجه اقدام کنند.

اعلام زمان ثبت نام نهایی منتخبان رزرو قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو​

تمامی منتخبین ذخیره (رزرو) می‌توانند از روز شنبه ۲۸ خرداد نسبت به انجام فرآیند ثبت نام نهایی و واریز وجه اقدام کنند.
بر اساس اطلاعیه سایت سامانه یکپارچه خودرو تمامی منتخبین ذخیره (رزرو) طرح یکپارچه عرضه خودرو می‌رساند با توجه به اتمام فرصت واریز وجه منتخبین اصلی، تمامی منتخبین ذخیره (رزرو) طرح مذکور که نام آن‌ها در سامانه یکارچه تخصیص خودرو اعلام شده است می‌توانند از روز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت‌های فروش شرکت‌های خودرو ساز، نسبت به انجام فرآیند ثبت نام نهایی و واریز وجه اقدام کنند.
لازم به ذکر است مهلت ثبت نام منتخبین ذخیره این دوره تا ۶ تیر ۱۴۰۱ است.
با اتمام زمان تکمیل وجه برندگان اصلی اولین دوره فروش خودرو، حال نوبت تکمیل وجه برای نفرات رزرو بر اساس ظرفیت باقی مانده رسیده است.
در برخی از رسانه ها اعلام شده که ارسال پیامک برای نفرات رزرو اولین دوره قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو از امروز آغاز می شود.
 
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6

جزییات مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه / تخصیص بیش از ۳۸ هزار خودرو به مادران​

معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت ضمن توضیح در خصوص اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: در نخستین دوره تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه، مجموع منتخبان اصلی ۲۷ هزار و ۷۹۰ نفر و مجموع منتخبان ذخیره ۱۰ هزار و ۶۶۷ نفر بود که به‌منظور افزایش رضایت‌مندی متقاضیان در این طرح، به همه منتخبان رزرو طرح جوانی نیز خودرو تخصیص می‌یابد.
به گزارش تصویر زندگی، منوچهر منطقی تصریح کرد: به‌عبارت‌دیگر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این دوره به ۳۸ هزار و ۴۵۷ نفر، خودرو اختصاص خواهد یافت.
وی یادآور شد: در این دوره، ظرفیت ۸۸ هزار و ۴۵۵ خودرو برای طرح جوانی جمعیت در نظر گرفته شد که در ۷۵ درصد طرح‌های فروش ارائه‌شده، میزان متقاضیان به‌مراتب کمتر از ظرفیت اختصاص‌یافته بود بنابراین در آن طرح‌ها ظرفیت تکمیل نشد و نیازی به قرعه‌کشی نیز نبود و بر اساس قانون، ظرفیت اولیه تکمیل‌نشده به طرح متناظر در فروش عادی اختصاص‌یافته است.
معاون وزیر صمت اعلام کرد: تخصیص خودرو به منتخبان ذخیره طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پس از تکمیل فرآیند فروش منتخبان اصلی در ۲۵ خردادماه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمان واریز وجه خودرو :​

هنوز زمان واریز وجه خودروها مشخص نیست، احتمالا هفته آینده و یا هفته بعد از اون باشه و از زمان اعلام، « به مدت سه روز کاری » برندگان قرعه کشی خودرو فرصت واریز وجه خواهند داشت. در نتیجه نگران تعطیلات پیش رو نباشید! همچنین زمان و نحوه پرداخت وجه از طریق «سایت خودروسازان » اطلاع رسانی میشه.
سایت خودروسازان:
• گروه خودروسازی سایپا saipa.iranecar.com
• شرکت بهمن موتور bahman.iranecar.com
• گروه صنعتی ایران خودرو esale.ikco.ir
• شرکت مدیران خودرو iranecar.mvmco.ir
• شرکت کرمان موتور sales.kermanmotor.ir
• شرکت آرین پارس موتور sales.lamari.ir

اعلام برندگان قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو​

برای دیدن نتیجه قرعه کشی وارد سایت https://sale.iranecar.com شوید. با وارد کردن کد رهگیری یا کد ملی وضعیت برنده شدن خود را مشاهد کنید.

زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو و اطلاع از وضعیت برنده شدن​

(۱۴۰۱/۰۳/۱۰) مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: امروز اولین قرعه کشی یکپارچه فروش خودرو انجام شد و فردا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ اسامی اعلام می شود.
آقای عبدالله توکلی لاهیجانی می گوید: ظرفیت اعلامی برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ هزار خودرو بوده که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع، فروش فوری، فروش فوق العاده، پیش فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید عرضه شده است.
به گفته مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت ثبت نام ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در این سامانه انجام شده است که ۳ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار نفر در طرح حمایت از خانواده شرکت کردند.
در خصوص طرح جوانی جمعیت ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر ثبت نام کردند و بعد از استعلام ۱۴۵ هزار نفر واجد شرایط بودند.
۵۶ طرح تنوع برای طرح جوانی در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه در ۴۲ طرح میزان متقاضیان از ظرفیت کمتر بوده که خودرو بدون قرعه کشی تخصص می یابد.
ثبت نام کنندگان با مراجعه به سایت و ورود به پنل کاربری از بخش ثبت نام ها وضعیت برنده شدن خود را می توانند مشاهده کنند.

مرحله بعدی ثبت نام خودرو در سامانه تخصیص خودرو کی انجام می شود؟​

در این زمینه “عبدالله توکلی لاهیجانی” مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت اظهار داشت: عرضه پایدار در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت و در تیرماه ۱۴۰۱ دومین عرضه در این سامانه انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: برخلاف شایعات، این عرضه هر سه ماه یک‌بار نخواهد بود.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه فروش خودرو از ۱۲ ظهر امروز (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت) با یک هفته تاخیر نسبت به اعلام ابتدایی وزیر صمت، با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار خواهد کرد؛ طی امروز و فردا متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه‌شده است، مطلع شوند و از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در حالیکه به گفته سیدرضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت- دو هفته پیش، سامانه یکپارچه فروش خودرو را معرفی و اعلام کرد: همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی (سامانه یکپارچه فروش خودرو) انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود.

ثبت نام در قرعه کشی سامانه جدید خودرو​

حال با تاخیر یک هفته‌ای، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) ساعت ۱۲ در نشانی https://sale.iranecar.com در دسترس است. بر این اساس در راستای اجرای بند ۵ از دستورهای ابلاغی رئیس‌جمهوری در رابطه با چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فعال شد.
سامانه یکپارچه فروش خودرو از امروز فعال خواهد شد. در روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه‌شده است، مطلع شوند و از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد. تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت.طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه‌شده است، مطلع شوند و از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.
در نخستین دوره فروش خودرو در این سامانه، بازه‌ زمانی یک هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌شده است و تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.
عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و خودروسازان موظفند تمامی محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند و هیچگونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.
شایان ذکر است، پیش از این، عبدالله توکلی- مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت- نیز ضمن تشریح جزئیات فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش، تاکید کرد که این سامانه با هدف ایجاد شفافیت در همه جنبه‌ها، افزایش میزان عرضه و توقف تولید خودروهای ناقص فعال خواهد شد.
وی با بیان میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد، چندین برابر دوره‌های قبل خواهد بود، اعلام کرد: در سازوکار این سامانه برای آنکه هجوم زیادی هم اتفاق نیفتد، بازه زمانی مشخص تعیین خواهد شد و متقاضیان با عرضه تعداد قابل توجهی خودرو از سوی خودروسازان متعدد مواجه خواهند بود و دیگر مهلت زمان چند روزه برای ثبت‌نام مطرح نیست. در حقیقت طی یک بازه مشخص خودروسازان، محصولات خود را با هم عرضه می‌کنند و مشتریان در این مدت مشخص می‌توانند با قدرت انتخاب بالا اقدام به خرید خودرو مورد نظر خود کنند. روال تحویل به اینصورت خواهد بود که برای تقاضاهای بیش از ظرفیت، مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی تعیین خواهند شد؛ در غیراینصورت خودرو به هر فرد ثبت‌نام کننده تعلق خواهد گرفت. اما با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در جهت افزایش عرضه و قاعدتا با توجه به اینکه، شرایط بگونه‌ای پیش خواهد رفت که مصرف‌کننده واقعی می‌تواند از این طرح بهره ببرد، مرحله به مرحله تقاضاهای سوداگرانه حذف و به تدریج در گام‌های بعدی قرعه‌کشی حذف خواهد شد.
در پایان لازم به تاکید مجدد است که تفاوت تخصیص خودرو در این سامانه نسبت به فروش‌های گذشته، موثر نبودن تقدم تاخیر زمان ثبت‌نام متقاضیان در برنده شدن (در طرح‌هایی که بدون قرعه‌کشی که تقدم و تاخیر ثبت‌نام موثر بوده و در طرح‌های فروش خودروسازان خصوصی) متقاضی است.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

راهنمای ثبت‌نام و شرکت در قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو​

متقاضیان می‌توانند با اعلام شرایط فروش، فعال‌سازی بخشنامه‌ها و به دنبال آن آغاز مرحله ثبت درخواست خودرو (شرکت در قرعه‌کشی محصولات)، با مراجعه به صفحه اصلی سامانه sale.iranecar.com و مشاهده لیست خودروهای قابل عرضه، اقدام به ثبت درخواست کنند. مراحل درخواست خودرو به شرح زیر است:

مرحله اول: انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام»​

متقاضیان جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.

مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری​

با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن ( کلمه عبور باید به زبان انگلیسی و شامل ۸ کاراکتر و متشکل از حروف بزرگ و کوچک، عدد و یکی از نشانه‌های (!@#) باشد.) است.

مرحله سوم: تکمیل فرم ثبت‌نام​

کاربر پس از تشکیل حساب کاربری، به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت شده و نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود. (هنگام وارد کردن اعداد در فرم ثبت نام حتما کیبورد گوشی و کامپیوتر خودتون رو انگلیسی کنید)

مرحله چهارم: انتخاب خودرو​

کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودروها می‌تواند اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود کند.

مرحله پنجم: انتخاب بخشنامه​

کاربر در این مرحله، پس از انتخاب خودرو موردنظر خود، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود. همچنین، آن گروه از کاربرانی که پیش از انتخاب خودرو، مراحل ثبت‌نام و ورود را طی نکرده باشند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود / ثبت‌نام» را مشاهده می‌کنند.

مرحله ششم: مشاهده اطلاعات​

کاربر در این مرحله، کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تایید می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودرو انتخاب‌شده خواهد بود.

مرحله هفتم: دریافت کد رهگیری​

کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت خواهد کرد. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام رسیده و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

اطلاع از وضعیت قرعه کشی و دریافت کد رهگیری:​

اگر با موبایل به سایت مراجعه می کنید برای دیدن کد رهگیری و چک کردن وضعیت سفارش و اطلاع از نتیجه قرعه کشی خودرو مطابق عکس زیر اقدام کنید.
iranecar-mobile-dashboard.jpg

iranecar-mobile-dashboard-2.jpg

اگر با دسکتاپ (کامپیوتر) به سایت مراجعه می کنید روی نام خود کلیک کنید و وارد پنل کاربری شوید
iranecar-Desktop-dashboard.jpg

پیشنهاد میشه دیدگاه های پایین صفحه رو چک کنید سعی شده به سوالات و دغدغه دوستان پاسخ داده بشه

شرایط ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو​

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام( در وارد کردن شماره موبایل و کد ملی دقت کنید در حال حاضر امکان ویرایش وجود ندارد)
  • کد ملی (هر کدملی یک خودرو)
  • سن (بالای ۱۸ سال)
  • برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک می‌باشد.
  • تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت. (مادران دارای پلاک فعال می توانند در قرعه کشی شرکت کنند)
  • در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو (برای مادران الزامی نیست)
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
  • توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.
  • درصورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت نماید.
  • از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ اینجانب با علم به کلیه مسولیت‌های مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش ؛ اقدام به ثبت نام می نمایم.
  • بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، مادران متقاضی در طرح جوانی جمعیت و خانواده، حداکثر یکبار میتوانند از شرایط ثبت نام خودرو در طرح مذکور استفاده نمایند. بنابراین متقاضیانی که قبلا در طرح های مشابه خودروسازان ثبت نام آنها نهایی نشده و واریز وجه نموده اند مجاز به ثبت نام مجدد نیستند.
  • مادرانی که فرزند دوم و مابعد آنها پس از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ (۱۴۰۰/۰۸/۱۹) متولد شده اند. می توانند در طرح جوانی جمعیت و خانواده بدون هیچ محدودیتی شرکت کنند. (محدودیت های سن، داشتن گواهینامه و نداشتن پلاک فعال و … شامل مادران گرامی نمی شود)

پاسخ برخی از سوالات متداول:​

دومین مرحله عرضه خودرو با سامانه یکپارچه​

دومین مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه در تیرماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

نتایج قرعه کشی خودرو کی اعلام میشه؟ از کجا بدونم برنده شدم یا نه؟​

برای دیدن وضعیت برنده شدن می بایستی وارد پنل کاربری در سایت sale.iranecar.com شوید و بخش ثبت نام ها رو چک کنید. (البته در حال حاضر سامانه بسته).
۹ خرداد ۱۴۰۱ قرعه کشی خودرو انجام خواهد شد.

سایت ثبت نام برایم باز نمی شود، مشکل از چیه؟​

❌در صورتی که از VPN استفاده می کنید، خاموش کرده و صفحه را مجددا بارگذاری کنید❌

اگر ثبت‌نام کنیم و برنده شویم، آیا می‌توانیم در نوبت‌های بعدی ثبت‌نام کنیم؟​

خیر، در صورت برنده‌شدن، چه واریز وجه انجام شود و چه واریز انجام نشود، امکان شرکت در قرعه‌کشی بعد وجود نخواهد داشت.

اگر از بازار آزاد، خودرو خریداری کرده باشیم، آیا می‌توانیم در برنامه فروش شرکت کنیم؟​

خیر، در شرایط فروش که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ذکر شده، عنوان شده است که دارا بودن پلاک فعال، مانع از شرکت در قرعه‌کشی خواهد شد.

آیا با دارا بودن پلاک موتور، می‌توان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت‌نام کرد؟​

بله، پلاک موتور، عمومی، تاکسی و تراکتور در شرایط فروش امکان ثبت‌نام دارند.

اگر در برنامه فروش خودروسازی که اخیرا ثبت‌نام کرده‌ایم، برنده نشده باشیم، آیا می‌توانیم در برنامه فروش خودروسازی دیگری ثبت‌نام کنیم؟​

بله

امکان تغییر مشخصات هویتی در چه مرحله‌ای وجود دارد؟​

برای «بعضی» از مشخصات هویتی، امکان ویرایش وجود دارد. فقط برای کدملی و شماره موبایل، قابلیت ویرایش وجود ندارد.

می‌خواهم خودرو انتخاب کنم اما سامانه پیغام «شما در چند ماه گذشته خرید داشته‌اید» را نمایش می‌دهد. علت چیست؟​

در صورتی که در چند ماه گذشته، خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی نداشته‌اید، لطفا با شماره پشتیبانی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به شماره ۵۴۹۴۵ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

من ثبت‌نام کرده‌ام، اما قصد کنسل کردن (یا تغییر خودرو) دارم. برای این کار چه اقدامی باید انجام دهم؟​

در صورتی که زمان ثبت‌نام خودرو تمام نشده باشد، با مراجعه به سوابق خرید و گزینه «لیست ثبت‌نام‌ها و پرداخت‌ها» می‌توانید خودررو خود را حذف کنید (و بعد از آن خودروی دیگری را انتخاب کنید).

در صورت ثبت‌نام و برنده‌شدن در قرعه‌کشی و عدم واریز وجه، محدودیتی برای من اعمال می‌شود؟​

در صورت ثبت‌نام و برنده‌شدن در قرعه‌کشی و عدم واریز وجه، کاربر تا ۲ دوره نمی‌تواند در طرح‌های فروش بعدی شرکت کند.
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
29
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
72
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
39
اعتصامی
اعتصامی
یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
27
یکی یدونه
یکی یدونه
بالا