عوارض قرص سقط جنین نی نی سایت 🔴 توضیحات کامل

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,973
پسندها
22,644
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

عوارض قرص سقط جنین نی نی سایت 🔴 توضیحات کامل

عوارض جانبی و مشکلات سقط جنین بسته به اینکه کدام روش سقط جنین دارویی یا عمل جراحی داشته‌اید و همچنین در کدام هفته بارداری قرار دارید، متفاوت هستند. شایان ذکر است تمامی افراد درگیر این عوارض نخواهند شد.

عوارض و مشکلات سقط جنین موضوعی بسیار مهم است، ولی برای همه بانوان تهدید کننده و دارای خطر جدی نیست. برخی مشکلات سقط جنین بعد از چند روز برطرف می‌شوند. ولی گاها این عوارض در برخی افراد و به علل خاصی خطرناک بوده و نیاز به اقدامات پزشکی دارند.

برای اینکه با این عارضه ها مواجه نشوید و برای جلوگیری از آن اطلاعات مناسبی داشته باشید این مطلب را در برای شما قرار داده‌ایم.

همچنین بخوانید:قرص سقط جنین نی نی سایت 🔴 فوری

خطرات و مشکلات سقط جنین چیست؟​

سقط جنین به طور معمول عوارض گذارا دارد و اکثر خانم‌ها مشکلات حاد پس از این اتفاق را نخواهند داشت . ولی مثل هر درمان پزشکی، تهدید های کوچکی نیز وجود دارد که ممکن است سبب مشکل شود . خطرات و مشکلات سقط جنین در اواخر بارداری افزایش می‌یابد. به این معنا اگر فردی در ماه‌های پایانی بارداری دچار سقط جنین شود خیلی خطرناک‌تر از شخصی است که در ماه‌های اولیه جنین خود را از دست داده است.

این خطرها بسته به اینکه سقط جنین با روش دارویی بوده یا عمل جراحی و در چه هفته‌ای از بارداری رخ داده متفاوت هستند.
همچنین بخوانید:علائم پاک شدن رحم بعد از سقط نی نی سایت 🔴 علائم آشکار

۱. سقط ناقص​

سقط ناقص یکی از نوع های سقط جنین است. اگر بعد از سقط جنین بافت و نسوج یا سایر ملحقات بارداری به طور کامل از رحم خارج نشود، سقط ناقص رخ داده است. سقط ناقص با خونریزی بسیار یا نامنظم و عفونت بدن همراه است. این شکل سقط اکثرا به یک راهکار کمکی مانند کورتاژ برای خارج کردن نسوج باقیمانده نیاز دارد.

۲. عفونت سیستم تناسلی​

عفونت از نوع باکتریایی یکی از عوارض جانبی غیر شایع سقط جنین است. این عارضه خیلی کم رخ می دهد . باکتری‌های واژن می‌توانند وارد دهانه رحم باز شده شوند و از آنجا به سوی رحم و لوله‌های فالوپ بروند. اکثرا در موقع سقط جنین به مادر آنتی بیوتیک داده می‌شود تا از عفونت احتمالی پیشگیری شود. در این موارد خیلی کم امکان دارد نیاز به ساکشن یا جراحی مجدد باشد.

از جمله نشانه های عفونت می‌توان به تب و لرز، افزایش درد، ترشحات بدبوی واژن و افزایش خونریزی اشاره کرد.

عفونت سیستم تناسلی از جمله عوارض جانبی سقط جنین است که درد در قسمت شکم را به همراه دارد.

۲. تب و ترشحات چرکی رحم​

اگر بافت و نسوج بارداری پس از سقط خود به خودی در رحم ماندگار شود ، ممکن است خونریزی ایجاد گردد . گاها پس از چند ساعت تا چند روز بعد این مورد فرد دچار تب و ترشحات چرکی هم می‌شود. دلیل تب، عفونت ایجاد شده در بدن بیمار است.

۳. آسیب‌ دیدگی رحم و دهانه رحم​

آسیب به قسمت رحم و دهانه رحم می‌تواند در طول مرحله های سقط جنین رخ دهد؛ چه یک بریدگی سطحی باشید یا پارگی عمقی در بافت. چندین راه سقط جنین ممکن است باعث عوارض جانبی بارداری در آینده مثل ضعف در دهانه رحم شود که می‌تواند منجر به زایمان زودتر از موعد گردد. آسیب به دهانه رحم در کمتر از ۱ درصد از تمامی سقط‌ها رخ می‌دهد.

۴. چسبندگی رحم​

دلیل چسبندگی رحم بعد از سقط به علت کورتاژ بیش از حد و ساکشن است
در این مواقع جداره پایه آندومتر آسیب دیده و بسته به میزان آسیب دیدگی به دیواره رحم، سبب ایجاد چسبندگی لایه داخلی رحم می‌شود.

۵. سوراخ شدن رحم​

ابزارهای پزشکی مورد استفاده در فرایند سقط جنین می‌تواند از جداره رحم عبور کند. بسته به موضع آسیب و سطح سوراخ، ممکن است اندام‌های اطراف دچار خونریزی یا آسیب دیدگی شوند. سوراخ ایجاد شده همین طور می‌تواند یک محلی برای ورود عفونت باشد.

۶. خونریزی شدید​

پس از انجام همه روش های سقط جنین ممکن است خونریزی دیده شود. اما این خونریزی در حالت معمولی نباید شدید باشد. اگر فرد درگیر خونریزی شدید باشد باید خیلی زود زیر نظر پزشک ویزیت و درمان شود.

۷. شوک باکتریال​

شوک باکتریال یکی از عارضه های سقط جنین است و زمانی اتفاق می افتد که بدن درگیر عفونت باکتریایی شود. در بیشتر موارد عفونت در یک ناحیه خاص از بدن باقی می‌ماند. اما در موارد حاد، عفونت وارد جریان خون می گردد و در نهایت در سراسر بدن پخش می‌شود. این وضعیت سبب شوک باکتریال خواهد شد.

۸. آسیب به اندام های داخلی بدن​

به جز از آثار کلی که سقط جنین بر اندام های داخلی بدن می‌گذارد، دیگر عوارض سقط منجمله عفونت و خونریزی نیز به این اندام‌ها آسیب وارد می‌کنند.

۹. افسردگی​

خوب است بدانید که زنان پس از سقط جنین احساسات متناقضی را تجربه می‌کنند. بعضی از زنان ممکن است احساس گناه، غمگینی یا پوچ بودن، در حالی که برخی دیگر ممکن است از پایان این مراحل احساس آرامش کنند. برخی از زنان پس از سقط جنین عوارض جانبی روانی حاد از جمله افسردگی، اندوه، اضطراب، کاهش عزت نفس، پشیمانی، دلبستگی، بازگشت به گذشته و سوء مصرف مواد را تجربه می‌کنند. مشکلاتی که اگر درمان نگردد ، خیلی زود شدت یافته و عوارض جبران ناپذیری به همراه خواهند داشت.

یکی از عوارض جانبی سقط جنین بروز علائم افسردگی در مادر است.

۱۰. تغییرات در خلق و خو​

همان گونه که علل سقط جنین گوناگون است، واکنش عاطفی فرد به این ماجرا نیز متفاوت خواهد بود. بسته به موقعیت فرد، ممکن است فرد درگیر احساساتی مانند غم، عصبانیت، ناامیدی یا استرس شود.

۱۱. مشکل در تمرکز و حافظه​

ناراحتی و غم فراوان ناشی از سقط جنین ممکن است سبب شود فرد قادر به تمرکز نباشد. در مقابله با این افراد احساس اضطراب، پشیمانی، کاهش عزت نفس را مشاهده می‌کنید که هر یک سبب عدم تمرکز او بر سایر مسائل می‌شود.

۱۲. کاهش انرژی​

احساس ناراحتی و غم مادر به در طول مدت زمان با کاهش انرژی شخص همراه خواهد بود. در این قبیل افراد تمایل به تنهایی و سکون دیده می‌شود. صحبت با یک مشاور خبره می‌تواند به زن کمک کند تا تصمیم و احساساتی را که امکان دارد بعد از این ماجرا تجربه کند بهتر درک کند.

۱۳. اختلال در خواب​

استرس و اختلالات در خواب یکی از عوارض جانبی سقط جنین است که به دنبال احساسات دیگری که قبل از این اشاره کرده‌ایم، اتفاق می‌افتد. اگر تجربه چنین مواردی را دارید خیلی زود با یک مشاور صحبت کنید.

۱۴. مرگ​

عوامل زیادی بعد از سقط جنین ممکن است باعث به مرگ مادر شوند. به طور مثال اگر سقط جنین به شکل عمدی و با راهکار اشتباه انجام شود مرگ مادر را به دنبال خواهد داشت. یا در بسیاری از روش های سقط جنین، خونریزی شدید نیز ممکن است به مادر آسیب زیادی از جمله مرگ وارد کند. گاها هم عفونت در بدن پخش شده و در صورت درمان نشدن ممکن است باعث مرگ شخص شود.

عوارض و خطرات سقط جنین به شکل طولانی مدت​

بعضی از عوارض و مشکلات طولانی مدت سقط جنین شامل موارد زیر می‌شود و برخی دیگر را در ادامه با جزئیات شرح داده‌ایم:

  • پیامدهای باروری و بارداری در زندگی آینده (به طور مثال ناباروری ثانویه، حاملگی خارج از رحم، سقط خود به خودی و مرده‌زایی، عوارض جانبی بارداری و زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد نوزاد )
  • خطر درگیری به سرطان سینه
  • اختلال روانی
  • عفونت در ناحیه لگن
  • سقط ناقص جنین
  • لخته شدن خون در قسمت رحم
  • بریدگی یا پاره شدن دهانه رحم
  • سوراخ شدن جداره رحم
  • عوارضی که با بیهوشی ارتباط دارد

۱. بیماریهای مقاربتی​

بعضی از بیماری‌های نزدیکی ممکن است در طول سقط جنین شخص را مبتلا کنند. به ویژه افرادی که سقط جنین عمدی را به روش غیرقانونی انجام می‌دهند، در معرض بیماری‌های خطرناک مقاربتی بوده و در طولانی‌مدت عوارض جانبی حادی را تجربه می‌کنند

۲. نارسایی در ناحیه سرویکس​

نارسایی سرویکس که مشکل در دهانه رحم است زمانی اتفاق می‌افتد که سقط جنین به دهانه رحم ضرر وارد کند. در طولانی مدت شخص متوجه این عارضه جانبی سقط جنین می‌شود. (دهانه رحم قسمت پایین رحم است که به سوی واژن باز می‌شود.)

۳. التهاب‌های لگن​

بیماری التهابی ناحیه لگن اگرچه خیلی کم رخ می دهد ، ولی می‌تواند پیامدهای شدیدی برای سلامتی داشته باشد. عوامل خطر برای ایجاد بیماری التهابی لگن در بر گیرنده اختلالات ساختار لگن مادر، سابقه عفونت‌های مقاربتی، جراحی در ناحیه لگن و لقاح آزمایشگاهی یا بازیابی تخمک است. علائم التهاب در قسمت لگن در زنان ممکن است بعد از سقط جنین به ویژه از عمل جراحی ایجاد شود و تا سال‌ها عوارض ایجاد کند.

۴. ناباروری مادر​

عقیم و ناتوان بودن در تولید فرزند بیولوژیک است، در صورتی که ناباروری ناتوانی در باردار شدن پس از یک دوره زمانی مشخص است. مشکل ناباروری یکی از عوارض جانبی و خطرات سقط جنین است. امکان دارد در طول سقط جنین به رحم یا دهانه رحم آسیب جبران ناپذیری وارد شود. در نهایت شخص برای همیشه نابارور شده یا برای بارداری به اقدامات پزشکی نیاز دارد.

۵. مشکلات در بارداری و زایمان بعدی​

سقط جنین می‌تواند باعث بروز اختلالات روحی و‌ جسمی گوناگونی در طول دوران بارداری بعدی شود. بیماری‌های رحم و ناحیه واژن ممکن است تاثیر منفی روی بارداری دوباره پس از سقط جنین داشته باشند و شخص بارداری پر خطری را بگذراند.

عوارض جانبی سقط جنین در راهکارهای مختلف سقط​

هر یک از راههای سقط جنین عوارض مختلفی از خود به جای می‌گذارند. ما در ادامه به شرح عوارض هر یک از این روش‌های سقط جنین پرداخته‌ایم:

عوارض سقط جنین با روش قرص (خطرات سقط جنین با قرص)​

عوارض شدید برای این نوع سقط جنین ممکن است رخ دهد. توجه داشته باشید که سقط جنین با قرص خلاف قوانین کشور ماست و نباید به هیچ علتی سقط عمدی انجام شود. این راهکار سقط جنین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

این عوارض جانبی شامل موارد زیر است:

  • قرص‌های سقط جنین اثر نمی کند و پایان نيافتن بارداری (آسیب حاد به جنین)
  • باقی ماندن مقداری از نسوج بارداری در رحم
  • لخته شدن خون در ناحیه رحم
  • خونریزی بیش از اندازه یا طولانی مدت
  • عفونت
  • واکنش حساسیتی به یکی از داروها

خطرات سقط جنین با روش آمپول​

بیشترین عوارض و خطرات آمپول سقط جنین تأثیرات انقباضی آن روی ماهیچه‌های صاف صورت می گیرد . به ویژه آثار بر سیستم گوارش و نشانه هايی مانند حالت تهوع، اسهال، استفراغ و پیرکسی. در این مواقع اگر هر یک از نشانه های زیر را در خود مشاهده کردید فورا به مطب پزشک یا یک مرکز درمانی مراجعه کنید:

  • تب بیش از حد
  • تنگی نفس
  • درد شدید لگن
  • گرفتگی یا خونریزی واژینال
  • سبکی و گیجی و بی وزنی در قسمت سر
  • حالت تهوع، استفراغ یا اسهال شدید
  • بالا رفتن فشار خون بالا
  • سردرد شدید
  • درد در ناحیه قفسه سینه
  • لرز داشتن
  • گرگرفتگی
  • تاری دید
  • وزوز گوشها
  • احساس اضطراب و نگرانی

عوارض سقط جنین با روش ساکشن​

آسپیراسیون با خلاء، شایع ترین روش جراحی در طول سه ماهه اول بوده که کمترین مقدار عوارض کلی را در روش‌های سقط جراحی دارد. با این اوصاف برخی عوارض احتمالی مهم این نوع سقط جنین عبارتند از خونریزی، فشار به ناحیه دهانه رحم، ترومای رحم و عفونت.

در طول سه ماهه دوم نیز رایج‌ترین عوارض سقط با جراحی شامل خونریزی و سوراخ شدن رحم است.

سقط جنین با ساکشن عوارضی مانند خونریزی را به دنبال خواهد داشت.

خطرات سقط جنین پس از سزارین​

براساس آمار یک تحقیق و پژوهش عامی، زنانی که سزارین شده بودند در مواقعی تصمیم به بارداری پس از سزارین، ۱۷ درصد بیشتر در خطر سقط جنین بوده و ۲۷ درصد بیشتر احتمال داشت مرده زایی را تجربه کنند. به هر صورت ، خطر مرگ و میر پری ناتال در این زنان بسیار کم گزارش شده بود.

عوارض سقط جنین به شکل عمدی چیست؟​

سقط جنین عمدی در کشور ما جرم محسوب می شود و از دیدگاه اسلام نیز حرام است. سقط جنین عمدی در هیچ شرایطی تجویز نمی شود . عوارض سقط جنین عمدی عبارتند از:

  • خونریزی شدید
  • شوک هیپوولمیک که به دنبال خونریزی زیاد رخ می دهد.
  • عفونت بدن
  • عوارض تروماتیک جراحی به عنوان مثال پارگی قسمت دهانه رحم و سوراخ شدن رحم
  • تب خفیف
  • درد و کوفتگی
  • هماتومتر
  • شوک دهانه رحم

عوارض سقط جنین به شکل غیر عمدی چیست؟​

اگر نسوج بارداری پس از سقط خودبه‌خودی در رحم ماندگار شود ، ممکن است خونریزی رحم اتفاق بیافتد . این اتفاق گاها بعد از چند ساعت تا چند روز رخ می‌دهد. همین طور ممکن است عفونت ایجاد شود و سبب تب، درد و گاهی باعث شود که نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد.

عوارض سقط جنین در سه ماهه اولیه ، دوم و سوم بارداری​

عوارض جانبی سقط جنین در سه ماهه اول، دوم و سقط جنین در سه ماهه سوم بارداری به شرح زیر است :

عوارض سقط جنین در سه ماهه اول بارداریعوارض سقط جنین در سه ماهه دوم بارداریعوارض سقط جنین در سه ماهه سوم بارداری
خونریزی شدیدسوراخ شدن بخشی رحمخونریزی
شوک سپتیکپارگی رحمفوت مادر
سوراخ شدن مثانه یا بخشی رودهخونریزیایجاد اختلالات روحی و روانی در مادر
حاملگی خارج. از رحمعفونت خفیف
مرگ و میر

سخن پایانی​

همان گونه که در اول مقاله نیز گفته شد سقط جنین به طور معمول عوارض جدی ندارد، ولی گاها ممکن است عوارض حاد و خطرناکی ایجاد کند. بعضی خانم‌هایی که دچار سقط جنین می‌شوند با مشکلات شدید روبه‌رو خواهند شد. به منظور کاستن عوارض جانبی سقط جنین باید پس از این اتفاق زیر نظر یک پزشک متخصص قرار گیرید. در این شرایط ممکن است پزشک انجام بعضی از آزمایش ها را توصیه کند. انجام این آزمایش ها را جدی بگیرید و برای سلامت خود به توصیه‌های پزشک با دقت عمل کنید
سلامت باشید
 
بالا