همه چیز درباره شال پلیسه

  • نویسنده موضوع پرند اسکارف
  • تاریخ شروع
پ

پرند اسکارف

Ms
تاریخ ثبت‌نام
6/1/24
نوشته‌ها
11
پسندها
5
امتیازها
3
جنسیت
خانم👩
InShot

شال و روسری یکی از آیتم های اصلی و مهم در استایل خانم ها می باشد که می تواند بیشترین تاثیر را در جذابیت استایل آن ها برقرار کند مخصوصا شال های پلیسه. از ویژگی های شال پلیسه این است که می تواند استایل شما را کاملا تحت تاثیر قرار دهد. شال و روسری پلیسه یکی از سبک روسری هایی است که می توانید از آن ها به تنهایی برای استایل های خود بهره ببرید. از ویژگی شال پلیسه از لحاظ ظاهری این است که سطح آن دارای پیله است که در اصطلاح خیاطی به آن pleat گفته می شود. و همین موضوع سبب می شود تا روی سر کمی حجیم تر به نظر برسد بنابراین برای افرادی که صورت ریزی دارند بسیار مناسب است. البته این پیله های روی پارچه های پلیسه انواع مختلفی دارند که می تواند به شکل های مختلف روی شال و روسری ها ایجاد کنند. در ادامه می خواهیم با شال پلیسه و ویژگی های شال پلیسه و موضوعات مربوط به آن آشنا شویم:

شال پلیسه چیست؟

به تاهای متدوال و منظمی که در سطح پارچه ها وجود دارد پیله گفته می شود. از طرفی به پارچه ای که تمام آن پیلی خورده باشد. پارچه پلیسه دار و یا پلیسه گفته می شود. عرض پارچه هایی را که قصد دارند سبک پلیسه درست کنند بیشتر است زیرا بعد از ایجاد پیله در سطح آن عرض پارچه کمتر می شود. برای تهیه شال و روسری های پلیسه معمولا از پارچه های پلیسه برش می زنند که به آن ها شال پلیسه گفته می شود. کیفیت و جنس شال پلیسه زنانه به نخ و ضخامت استفاده شده در پارچه آن بستگی دارد. پیله ها در شال های پلیسه در فاصله منظم قرار دارند و تقارن سه بعدی جذابی را ایجاد کردند. شال پلیسه ممکن است ارزان باشد و کیفیت خوبی نداشته باشد در این جور مواقع بعد از شستشو پیله ها باز شده و از بین می رود. البته اگر می خواهید از شال و روسری های با کیفیت بهره ببرید دیگر نگران باز شدن پیله ها نباشید. زیرا بعد از هربار شستشو مثل روز اول باقی می مانند. برای تهیه شال پلیسه با کیفیت می توانید به فروشگاه اینترنتی پرند که از معتبرترین و قابل اطمینان ترین فروشگاه های شال و روسری هست هم به صورت حضوری و هم آنلاین خرید کنید.

آیا شال پلیسه هنوز مد است؟

در سال های اخیر یکی از پرطرفدارترین شال و روسری ها شناخته می شدند. که حتی خانم هایی که در فیلم های دهه 70 بازی می کردند از این سبک شال و روسری ها بهره می بردند و همچنان از شال های پلیسه برای استایل های مختلف استفاده می شود حتی امروزه تنوع زیادی از شال های پلیسه برای موقعیت های مختلف طراحی شده است. از این رو می توانید همچنان به خرید شال پلیسه زنانه بپردازید و در استایل های خود از آن ها بهره ببرید. زیرا انواع رنگ بندی های تکی و طیفی آن وجود دارد که می توانید با استایل های مختلف ست کنید.

نحوه شستن شال پلیسه؟

یکی از ویژگی های شال های پلیسه این است که از آن ها به عنوان نوعی اکسسوری همیشگی استفاده می شود. بنابراین ممکن است زیاد مورد استفاده قرار گیرد از این رو نیاز به شستشو و مراقبت بیشتر و حساس تری دارند. از ویژگی شال پلیسه این است سبک و طرح آن طوری است که نسبت به مدل های دیگر شال و روسری ها حساس ترند. زیرا طوری باید آن را بشوریم که پلیسه و چین های روی آن از بین نرود. بنابراین باید در هنگام شستشو دقت زیادی کنیم تا زیبایی آن ها حفظ شود. از طرفی قبل از شستشو حتما به برچسب روی شال توجه کنید، زیرا اطلاعات مهمی در رابطه با جنس و حرارت و درجه اتو و ... درج شده است.
• در هنگام شستشو شال پلیسه استفاده از آب داغ به طرح و مدل آن آسیب می رساند چرا که ممکن است پیله های آن باز شود و کلا سبک پلیسه شال شما از بین برود. از این رو آب سرد برای شستن این سبک از شال ها بسیار مناسب است.
• نکته مهم بعدی برای شستن شال پلیسه این است که از مواد شوینده آنزیم دار و پودر استفاده نکنیم. برای شستن آن ها استفاده از یک شامپوی ملایم که به بافت پارچه آسیب نرساند بهتر است.
• برای شستن شال پلیسه باید آن ها را به آرامی و با دست بشویید و از شستشو آن ها با ماشین لباسشویی جدا خودداری کنید.
• بعد از شستشو شال و روسری زمانی که می خواهید آب اضافی آن را بگیرید به هیچ وجه شال پلیسه را نچلانید و فشار زیاد به آن وارد نکنید. برای این کار بهتر است آن را به صورت عمودی روی یک سطح صاف آویزان کنید تا خشک شود.

نحوه اتو کشیدن شال پلیسه

طرح های پلیسه روی سطح پارچه به وسیله دستگاه های مخصوص و دمای بالا ایجاد شده است. از این رو ممکن است اگر خوب از آن نگهداری نکنید این پلیسه ها از بین بروند. شال ها با سبک پلیسه نیاز به اتوکشی مداومی ندارد اما اگر گاها حس کردید که نیاز به اتوکشی دارد دقت کنید که نحوه اتوکشی شال پلیسه با انواع دیگر شال ها و روسری ها متفاوت بوده و رعایت نحوه اتو کردن آن ها بسیار مهم است. اگر اتوکشی شال و روسری پلیسه خود را به درستی انجام دهید. می توانید شال و روسری خود را به همان کیفیت روز اول در اختیار خود داشته باشید.
◘ یکی از نکات مهم در هنگام اتوکشی شال و روسری پلیسه این است که درجه حرارت آن متناسب با جنس پارچه تنظیم شود برای این کار بهتر است از محافظ اتو استفاده کنید این محافظ کمک می کند تا به پارچه شما آسیبی وارد نکند.
◘ زمانی که شال و یا روسری پلیسه شما به اتوکشی بیشتری نیاز داشته باشد باید طوری پیش بروید که بافت پلیسه آسیب نبیند. بنابراین باید برای این کار پلیسه ها را روی هم بگذارید و بعد اتو را با حرارت مناسب روی آن قرار دهید تا چین ها باز نشود.
◘ از طرفی می توانید برای حفظ چین پلیسه ها آن ها را با یک سنجاق به هم وصل کنید تا فیکس شوند، سپس شروع به اتوکشی کنید تا حالت پلیسه ها از بین نرود.

انواع شال پلیسه

محبوبیت این شال ها به حدی بود که افراد دوست داشتند با سبک استایل های مختلفی از شال های پلیسه مواجه شوند. برخی از متداول ترین و پرکاربرد ترین نوع شال پلیسه بر حسب جنس آن دسته بندی بندی می شوند :

1- شال پلیسه نخی:

برای استایل های کژوال و اسپرت مناسب است. افرادی که طرفدار سبک های اسپرت هستند می توانند از شال نخی پلیسه در استایل اسپرت خود بهره ببرند.

2- شال پلیسه حریر:

برای استایل های رسمی مناسب است.

3- شال پلیسه ابریشم:

برای استایل های مجلسی مناسب است.

از طرفی شال پلیسه را می توان بر حسب نوع پلیسه شال دسته بندی کرد:

• شال پلیسه ریز ساده
• شال پلیسه درشت ساده
• شال پلیسه جناقی
• شال پلیسه پفکی

با دانستن این ویژگی های ظاهری و انواع شال پلیسه می توانید یک خرید شال پلیسه زنانه خوب و ایده آل متناسب با استایل و نیاز خود داشته باشید.

شال پلیسه چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به تنوع بالای شال های پلیسه محبوبیت آن ها هم بیشتر شده است و خانم ها هم از تاثیر شال و روسری در زیبایی استایل خبر دارند. حتی اگر یک استایل ساده داشته باشید می توانید با خرید شال پلیسه زنانه تیپ ساده خود را به یک استایل منحصربفرد تبدیل کنید. از طرفی ویژگی هایی که این جنس شال پلیسه دارد سبب می شود تا طرفداران خاص خود را داشته باشد که در ادامه با این ویژگی های شال پلیسه آشنا می شویم:

1- اصطکاک در شال و روسری های پلیسه

میزان اصطکاک شال های پلیسه، از بارزترین ویژگی شال و روسری های پلیسه می باشد. که به خوبی می توان آن را احساس کرد. سبک پلیسه های شال و روسری سبب می شود تا اصطکاک خوبی را روی سر ایجاد کنند. این ویژگی شال پلیسه به گونه ای است که حتی جنس حریر و یا سبک های سر نیز با داشتن این پلیسه ها اصطکاک لازم را بدست می آورند. برای افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند. یکی از گزینه های مناسب است زیرا روی سَر سُر نمی خورند.

2- خطای دید در شال و روسری های پلیسه

افرادی که صورت ریزه میزه و کوچکی دارند و می خواهند در استایل هایی که می زنند صورتشان توپر و بزرگتر نشان دهد، در کنار داشتن آرایش مناسب انتخاب شال یا روسری پلیسه می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. زیرا حالت پیله ای وسط شال سبب ایجاد خطای دید می شود. شال و روسری با پلیسه های افقی سبب می شود تا چهره شما پرتر به نظر برسد، به طوری که با سر کردن آن ها در مکان های عمومی، مهمانی و مجلس و یا حتی جلسات مهم می توانید با اعتماد بنفس بیشتری ظاهر شوید. از طرفی شال و روسری هایی که پلیسه های عمودی دارند سبب می شود تا چهره شما لاغر و کشیده تر به نظر برسد اگر سبک صورت شما کمی پرتر نشان داده می شود این خطای دید می تواند چهره شما را کشیده و لاغر به نظر برساند.

3- انتخاب مناسب برای ساده پسندها

یکی از ویژگی های شال پلیسه که مد نظر طراحان مد می باشد این است که از سادگی آن برای جذب بیشتر مخاطب استفاده می کنند. شال و روسری های پلیسه در عین حال که سبک ساده ای دارند، پلیسه ای بودن آن ها سبب می شود تا از سادگی مطلق خارج شوند. اما همچنان ظاهری شیک و جذاب داشته باشند. سادگی شال پلیسه زنانه در عین طرح دار بودن آن ها سبب می شود تا افرادی که طرفدار سادگی هستند جذب این مدل شال ها شوند. زیرا شال و روسری پلیسه زنانه نه تنها برای خانم ها استایلی ساده ایجاد می کند. بلکه سبب می شود تا استایل آن ها متفاوت تر نشان داده شود.

4- شال و روسری پلیسه مناسب فصل سرد و گرم

خرید شال پلیسه زنانه محدود به فصل خاصی نیست، زیرا تنوع جنس سبک شال و روسری های پلیسه بسیار زیاد است. برای تهیه شال و روسری های پلیسه که مناسب فصل پاییز و زمستان باشد از جنس های ضخیم تر می توان بهره برد. و از ترکیب آن ها در استایل خود لذت ببرید. از طرفی می توانید از سبک های پلیسه در استایل های تابستانی هم بهره ببرید. جنس شال پلیسه که مناسب فصل گرم باشد می توان به: حریر، نخ و ابریشم که ضخامت کمی دارند و یا تور و موارد دیگر از این قبیل اشاره کرد. این جنس از شال پلیسه دارای ضخامت هایی هستند که هر چقدر روی سر شما باشند، اذیت کننده نیست و حس خنکی را به شما القا می کند.

شال پلیسه مشکی زنانه

یکی از پرکاربردترین نوع شال های پلیسه، شال پلیسه مشکی است. اغلب خانم ها با خرید شال پلیسه مشکی زنانه استایل خود را کامل می کنند. چرا که این رنگ و مدل با بیشتر استایل ها ترکیب می شود و یک استایل شیک و جذابی را ایجاد می کند. حتی می توانید با خرید شال پلیسه مشکی زنانه یک استایل رسمی و یا مجلسی جذابی برای خود ایجاد کنید. البته نکته مهم در هنگام خرید شال پلیسه این است که به سایز بندی و قواره آن ها توجه کنیم. زیرا برخی از شال های پلیسه عرض کمتری نسبت به بقیه مدل ها دارند همین نکته تاثیر زیادی در پوشش دهی روی سر دارند. بنابراین می توانید شال مشکی پلیسه خود را با سلیقه خود انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره اینکه شال پلیسه چیست؟ و ویژگی های شال پلیسه صحبت کردیم. در واقع شال پلیسه به مدل هایی گفته می شود که سطح آن تاهای ممتد و منظم و با یک فاصله دارند و حالت پیله ای است. زمانی که تمام سطح پارچه پیلی باشد به آن شال پلیسه می گویند. تنوع این سبک شال ها بسیار زیاد است و می توان در موقعیت های مختلف از آنها استفاده کرد موقعیت هایی مثل استایل های رسمی، اسپرت، مجلسی و ... . با خرید شال پلیسه می توانید یک استایل شیک و جذاب با هر سبکی داشته باشید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
54
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
73
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
24
اعتصامی
اعتصامی
بالا