قیمت کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۱

  • نویسنده موضوع شاهدخت
  • تاریخ شروع
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
امروزه به دلیل افزایش تعامل های اجتماعی افراد زیادی به دنبال رسیدگی به ظاهر خود هستند. در گذشته اصلاح طرح لبخند مستلزم صرف زمان و یا هزینه بسیار بالایی بود اما امروزه میتوان با استفاده از روش های مختلفی همچون کامپوزیت و لمینت دندان طرح لبخند را اصلاح نمود. یکی از متداول ترین روش های که می توان برای اصلاح کردن طرح لبخند استفاده نمود استفاده از روش کامپوزیت دندان است. به این دلیل که قیمت کامپوزیت مناسب است ، این روش دارد محبوبیت بالایی بین اقشار جامعه پیدا کرده است.

کامپوزیت ونیر
کامپوزیت ونیر

کامپوزیت دندان چیست ؟​

کامپوزیت دندان از ماده ای به نام رزین کامپوزیت تهیه می شود. رزین کامپوزیت همان موادی است که برای پر کردن دندان هم از آن استفاده می شود. کامپوزیت دندان برخلاف لمینت دندان نیازی به ساخت در لابراتوار ندارد و در همان مطب دندان پزشکی تهیه و نصب می شود. این مواد به صورت کامل و مستقیم بر روی دندان قرار داده میشود. نصب و تهیه کامپوزیت دندان مانند مجسمه سازی است.

در این روش هرگز نباید هیچ گونه درز و منفذی بین دندان و کامپوزیت باقی بماند. با توجه به مراحلی که بیان کردیم قطعا همه ما می دانیم که انجام روش زیبایی کامپوزیت نیازمند دقت، ظرافت و هنر خاصی است که کاملا مربوط به متخصص شما می باشد.
بدین صورت که باید پزشک با مهارت و تخصص خاص خود این مواد را بر روی دندان فرم دهد. پس از آن که فرم نهایی کامپوزیت در هر مرحله اجرا شد باید به وسیله نور مخصوص مرحله محکم سازی اجرا شود. یکی از چالش هایی که برای اجرای کامپوزیت وجود دارد تطابق رنگ، خطوط و ضخامت کامپوزیت بر روی دندان های مختلف است.

در واقع کامپوزیت دندان یک ماده خمیری شکل است که اگر بخواهند آن را برای انجام روش کامپوزیت ونیر استفاده کنند باید آن را به وسیله قلم های مخصوص بر روی دندان قرار دهند و سپس آن را فرم دهند. در نهایت با استفاده از نوری که از دستگاه لایت کیور تابیده می شود سفت و محکم می شوند و به دندان باند می شوند.

علت تفاوت کامپوزیت ها در مراکز مختلف چیست ؟
این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که چرا تفاوت زیادی بین مراکز مختلف کامپوزیت وجود دارد علت اصلی مواد مورد استفاده و میزان ظرافت و مهارت پزشک در طراحی و فرم دهی کامپوزیت است. این روش نوعی روش محافظه کارانه در اصلاح ظاهر دندان است که اغلب با کمترین و یا بدون تراشیدن دندان انجام می شود. اغلب پزشکان اگر نیاز باشد در سن پایین درمان زیبایی برای فرد انجام دهند از روش کامپوزیت دندان به جای لمینت دندان استفاده می کنند.

قیمت کامپوزیت ونیر​

کامپوزیت ونیر ها نیز دارای انواع مختلف و در کیفیت های متفاوتی هستند. عوامل مختلفی بر روی قیمت کامپوزیت ونیر تاثیر گذار هستند اعم از تعداد کامپوزیت ، کیفیت کامپوزیت ، تجربه پزشک و محل کلینیک ، میزان امکانات و تجهیزات و ……………..

قیمت کامپوزیت دندان 1401​

برند کامپوزیتکشور سازندهقیمت هر واحدضمانت ما ( شکستگی و لب پر شدن )
اسپیدنتچین600/000__
شوفوژاپن900/0003 ماه
سولافیلانگلیس900/0003 ماه
SDIاسترالیا900/0003 ماه
اپالیس FGMبرزیل900/0003 ماه
آکسفوردآلمان900/0003 ماه
گرادیا GCژاپن1/400/0006 ماه
توکویاماژاپن1/400/0006 ماه
زنیتآلمان1/400/0006 ماه
سارمکوسوئیس1/400/0006 ماه
جیانیان GCژاپن1/800/0009 ماه
کاریزماآلمان1/800/0009 ماه
IPSسوئیس – آلمان2/500/00012 ماه
کازمادنتآمریکا2/500/00012 ماه

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان​

کامپوزیت دندان امروزه محبوبیت خاصی در کشور ما پیدا کرده است و شما با تبلیغات هایی با قیمت های کاملا متفاوت مشاهده می کنید و در برخی از این تبلیغات ها قیمت های بسیار ارزانی مشاهده می کنید اما علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان در چیست ؟

مهم ترین علت تفاوت قیمت کامپوزیت ونیر در چیست ؟
مهم ترین عامل در تفاوت قیمت در کامپوزیت ونیر ، کیفیت مواد مصرفی و یا برند کامپوزیت دندان است. برند های متفاوتی برای کامپوزیت دندان وجود دارد که به طور مستقیم بر روی طول عمر و استحکام کامپوزیت شما موثر است.
یکی دیگر از عوامل مهم دستمزد پزشک است. همانطور که می دانید کامپوزیت ونیر ماده ای خمیری شکل است که بر روی دندان قرار میگیرد و بر روی دندان فرم داده شده و به کمک اشعه محکم می شود. میزان زیبایی و تناسب قرار گرفتن کامپوزیت دندان ، کاملا به تبهر دندانپزشک شما بستگی دارد.

هر چه تبهر و تجربه دندانپزشک در انجام کامپوزیت شما بیشتر باشد ، کامپوزیت شما دارای زیبایی و فرم زیبا تری می باشد و مسلما دستمزد یک دندانپزشک با تجربه و با تبهر با یک دندانپزشک معمولی تفاوت دارد.
البته لازم به ذکر است در برخی تبلیغات ها قیمت هایی اعلام می شود و شما پس از مراجعه به کلینیک یا مطب آن ها ، هزینه های اضافه تر و بیشتری از شما گرفته می شود و برخی از خدمات را بر روی قیمت درج شده ، برای شما محاسبه نمی کنند.

پرسش و پاسخ کامپوزیت ونیر​

قیمت کامپوزیت ونیر چه قدر است؟

عوارض کامپوزیت ونیر چیست ؟

معایب کامپوزیت ونیر چیست ؟

آیا در کامپوزیت ونیر نیاز به تراش دندان وجود دارد؟

برای کامپوزیت دندان چند جلسه طول میکشد؟​

در درمان کامپوزیت بر خلاف درمان لمینت دندان نیاز به قالب گیری و چند جلسه درمان نیاز ندارد. درمان کامپوزیت ونیر در همان جلسه اول انجام می شود و دندان های کامپوزیت شده شما به شما نشان داده می شود و در صورت نیاز به تغییر از نظر شما ، انجام خواهد شد.

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند؟
درمان کامپوزیت دندان برای دندان های طبیعی شما ، ضرری ندارد و فقط کامپوزیت ها بر روی دندان های شما میچسبند.

آیا کامپوزیت ونیر باعث بوی بد دهان می شود؟​

کامپوزیت دندان اگر به صورت اصولی انجام شود ، سبب پوسیدگی دندان نمی شود اما در صورتی که لبه های کامپوزیت دندان با دندان خوب با یکدیگر چفت نشده باشند ، منطقه ای برای نفوذ میکروب و گیر کردن خورده های غذایی می شود. زمانی که این تیکه ها یا میکروب ها در این مکان ها گیر می کنند ، به مرور زمان ممکن است سبب ایجاد بوی بد در دهان شود.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است که اگر کامپوزیت دندان به خوبی انجام نشود و فاصله ای بین کامپوزیت و لثه وجود داشته باشد ، سبب تجمع میکروب و ایجاد بوی بد در دهان شود.

امکان حذف کامپوزیت ونیر وجود دارد ؟​

در مورد این موضوع بستگی به پزشک وضعیت دندان های شما بستگی دارد. کامپوزیت های دندان ممکن است بدون تراش انجام شوند و یا تراش بسیار کمی داشته باشند. اما اگر شما بخواهید بعدا کامپوزیت های دندان های خود را حذف کنید یا بردارید ، اگر مینای دندان تراش نداشته باشد و یا ساختار خوبی داشته باشد، می توانید آن ها را حذف کنید.

در صورتی که می خواهید بعدا کامپوزیت های دندان خود را بعدا حذف کنید ، حتما قبل از انجام کامپوزیت با پزشک خود مشورت کنید.
البته در صورتی که بخواهید کامپوزیت های دندان خود را حذف کنید و لمینت دندان انجام دهید، مشکلی وجود نخواهد داشت.

کامپوزیت دندان چند ساعت طول میکشه ؟​

در درمان کامپوزیت دندان نیاز به قالب گیری و ارجاع به لابراتور وجود ندارد و در طی یک جلسه انجام می شود و طول این جلسه قاعدتا بیشتر است و تمامی کار به صورت دستی توسط پزشک انجام میشود.

طول جلسه کامپوزیت بسته به تعداد و وضعیت بیمار فرق دارد اما به طور کلی بین 2 الی 6 ساعت انجام کار کامپوزیت شما ممکن است طول بکشد.

آیا کامپوزیت به دندان آسیب میزند ؟​

خیر . کامپوزیت های دندانی مواد خمیری شکل هستند که بر روی دندان های شما قرار می گیرند و برای زیبایی هستند و به دندان شما پیوند می خورند و آسیبی به دندان شما وارد نمی کنند. اما بعد از انجام کامپوزیت دندان نیز شما باید مانند یک دندان طبیعی از آن ها مراقبت کنید.

انواع کامپوزیت

همان طور که قبل تر بیان کردیم کامپوزیت یک نوع مواد رزینی است که با توجه به اندازه ذرات و تعداد در دسته و بخش های مختلفی قرار می گیرند. هر دسته کاربرد خاص خود را دارد. کامپوزیت به چهار نوع مختلف تقسیم می شود که عبارتند از :

  • کامپوزیت هیبرید
  • کامپوزیت میکروفیلد
  • کامپوزیت نانوفیلد
  • ips ونیر
انواع ونیر
انواع کامپوزیت ونیر
کاربرد و استفاده هر یک از این نوع کامپوزیت ها متفاوت و منحصر به فرد است. افرادی که می خواهند دندان های جلویی خود را کامپوزیت کنند نیاز به زیبایی و درخشندگی بالاتری دارند اما دندان هایی که در عقب فک قرار گرفته اند نیاز به استحکام و مقاومت کافی دارند. زیرا دندان های عقب باید نیروی جویدن را بتوانند به خوبی تحمل کنند. در ادامه هر یک از انواع مختلف کامپوزیت دندان را به اختصار توضیح خواهیم داد.

کامپوزیت نوع هیبریدی​

کامپوزیت هایی که برای دندان های خلفی استفاده می شوند باید دارای ذرات بزرگتری باشند و استحکام بالاتری داشته باشد. به همین علت برای دندان های خلفی از کامپوزیت نوع هیبریدی استفاده می شود.

کامپوزیت از نوع میکروفیلد​

برای آنکه بخواهید دندان های جلویی خود را کامپوزیت کنید توصیه می شود از نوع میکروفیلد استفاده نمائید. زیرا این نوع کامپوزیت دارای ذرات ریز است و هنگامی که اجرا می شود دارای سطحی صاف و براق است. از مهم ترین مزیت آن درخشندگی و براقیت بالا پس از انجام پالیش است و تنها عیب آن میزان مقاومت و استحکام کم نسبت به دیگر انواع کامپوزیت است. اگر سطح کامپوزیت دندانی که انتخاب می کنید صاف تر باشد طبیعی است که میزان رنگ گرفتن آن و نیاز به پالیش های دوره ای آن در گذر زمان کم تر خواهد بود.

کامپوزیت از نوع نانو فیلد​

اگر می خواهید استحکام و زیبایی را هر دو با یک دیگر به دست بیاورید بهتر است از کامپوزیت نانو فیلد استفاده نمائید. کامپوزیت های نانو فیلد دارای استحکام و زیبایی منحصر به فرد در کنار یک دیگر هستند.

IPS ونیرها (یا کامپوزیت ای پی اس)​

از دیگر انواع کامپوزیت ها که امروزه مورد استفاده افراد زیادی قرار گرفته است این نوع کامپوزیت است. کامپوزیت سرامیکی به دلیل استفاده از ذرات سرامیکی دارای ثبات رنگ و استحکام بسیار بالایی نسبت به دیگر کامپوزیت های مشابه خود است. البته این نوع کامپوزیت تشابه بسیار زیادی به لمینت سرامیکی هم دارد. افرادی که از مواد غذایی رنگدانه دار استفاده زیادی می کنند بهتر است از کامپوزیت سرامیکی استفاده کنند تا رنگ کامپوزیت آن ها دست خوش تغییر نشود.

مراحل انجام کامپوزیت دندان چگونه است؟

مراحل انجام کامپوزیت دندان ممکن است در یک جلسه انجام شود. اما برای انجام لمینت دندان حداقل دو الی سه جلسه زمان نیاز است. در این بخش قصد داریم مراحل انجام ایمپلنت دندان را توضیح دهیم، با ما همراه باشید:

درمان های پیش از انجام کامپوزیت چیست ؟
پیش از آن که بخواهید روش کامپوزیت دندان را اجرا نمائید باید از سلامت لثه های خود اطمینان کامل حاصل نمائید. در صورتی که لثه شما دچار التهاب باشد باید به صورت کامل التهاب لثه شما درمان شود. البته برخی از درمان ها را می توان دقیقا در زمان اجرای کامپوزیت دندان انجام داد. ترمیم و درمان دندان ها در صورتی که جزئی باشد نیاز به زمان جداگانه برای اجرا ندارد.
Compozite steps
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: شادی
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
@Reza چرا ناراحت؟
من دندون حلوم شکسته از پارساله درگیرشم
پارسال رفتم گفتم ایمپلنت کن گفت نه نمیخاد بیا‌ درستس کنم هر چیم شد با من.... آقا دو ماه بعد افتاد ۶ ماهه هر هفته میرم پیشش چسب میزنه این سری گفت ایمپلنت میکنم نگران هزینشم نباش رایگانه... دیروز رفتم میگم شروع من میگه ۱۱ تومن میشه!
فردا میخام برم مطبشو بهم بریزم
 
شاهدخت

شاهدخت

👸
پرنسس وطن وی
تاریخ ثبت‌نام
5/10/22
نوشته‌ها
7,299
پسندها
10,250
امتیازها
113
مدال ها
16
من دندون حلوم شکسته از پارساله درگیرشم
پارسال رفتم گفتم ایمپلنت کن گفت نه نمیخاد بیا‌ درستس کنم هر چیم شد با من.... آقا دو ماه بعد افتاد ۶ ماهه هر هفته میرم پیشش چسب میزنه این سری گفت ایمپلنت میکنم نگران هزینشم نباش رایگانه... دیروز رفتم میگم شروع من میگه ۱۱ تومن میشه!
فردا میخام برم مطبشو بهم بریزم
حقشه پس🤕پارسال خیلی هزینه ها کمتر بود خیلی
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: Reza

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
13
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
100
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
19
اعتصامی
اعتصامی
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
24
تابان
تابان
بالا