ضرب المثل عروس تعریفی آخرش شلخته در می آید 🔴با معنی

InShot   copy 600x652 copy 600x652
ما در بخش ضرب المثل وطن وی قصد داریم شما را با معانی انواع ضرب المثل‌های رایج و موجود در زبان و ادبیات پارسی آشنا نماییم. پس کافی است شما مخاطبان عزیز با سایت وطن وی همراه ما باشید.❤

🔴 توجه: برای مطالعه معنی و مفهوم ضرب المثل‌ها، کافی است نام وطن وی را آخر هر ضرب المثل بنویسید. تا به راحتی به معانی آن‌ها دست یابید. به عنوان مثال: معنی ضرب المثل خر بی صاحب رو همه سوار میشن وطن وی


معنی ضرب المثل عروس تعریفی آخرش شلخته در می آید چیست؟

۱- یعنی چیزی که در تعریف و تمجید آن اغراق می شد، در حقیقت به دردنخور و بی کیفیت بود.

۲- در معنای ظاهری ضرب المثل یعنی کسی از تازه عروسش پیش دیگران کلی تعریف می کند و پز می دهد، اما پس از مدت کوتاهی حقیقت عروس برملا شده و متوجه می شوند نه تنها هنری ندارد بلکه دست و پا چلفتی و بی سلیقه است.

در معنای کنایی ضرب المثل یعنی کسی که بیش از حد، خوبی های کسی یا چیزی را بیان می کند که به آن یقین ندارد، پس از مدتی که نقاط منفی آن شخص یا شی نمایان می شود، دیگران زبان به تمسخر و طعنه می گشایند.

۳- معمولا عوام می گویند چیزی که زیادی تعریف شود، آخر سر گَندش در می آید! مانند فروشنده ای که از اجناسش با اغراق تعریف می کند و آن را اصل دانسته و حتی زیر قیمت سایر فروشگاه ها می‌فروشد اما بعدها که مغازه اش به دلیل تقلبی بودن اجناس پلمب می شود، تمام آن تعریف و تمجید ها را می شویَد و می برد!

معنی ضرب المثل عروس تعریفی آخرش شلخته در می آید دانشچی / معنی ضرب المثل عروس تعریفی آخرش شلخته در می آید نی نی سایت
 
بالا