قدرت شفابخش اکسیژن درمانی هیپرباریک

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
اکسیژن درمانی هیپرباریک (HBOT) یک درمان غیر تهاجمی و بدون درد است که از قابلیت های درمانی طبیعی بدن پشتیبانی می کند. این کار را با رساندن غلظت بالایی از اکسیژن به جریان خون انجام می دهد تا به بهبود زخم ها، جراحات و عفونت های پایدار کمک کند.
مزایای HBOT

در شرایط عادی، هوایی که تنفس می کنیم حاوی مخلوطی از گازها است که حدود 21 درصد آن را اکسیژن تشکیل می دهد. در طول HBOT، یک بیمار 100 درصد اکسیژن خالص و درجه پزشکی تنفس می کند. آنها این کار را در حالی انجام می دهند که در یک محفظه تحت فشار طراحی شده خاص استراحت می کنند.

غلظت بالای اکسیژن می تواند قدرت درمانی بدن شما را برای ترمیم خود، توانبخشی آسیب یا بهبود زخم مزمن افزایش دهد. همچنین می تواند به جوان سازی سلول ها و بافت هایی که به دلیل کاهش خون رسانی در معرض خطر مرگ هستند، کمک کند. HBOT باعث بهبود زخم و سایر مزایای سلامتی می شود:

  • افزایش جریان خون
  • کاهش التهاب و تورم
  • تضعیف باکتری های عامل عفونت
  • افزایش توانایی بدن برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های ناپایدار که می‌توانند در سلول‌ها تجمع کنند و باعث آسیب شوند)
  • تحریک رشد عروق خونی جدید
"اکسیژن درمانی هایپرباریک یک درمان کمکی فوق العاده برای مدیریت زخم است. در پیچیده ترین و شدیدترین موارد بسیار مفید است و به ما کمک می کند تا پاها و زندگی را نجات دهیم . »
چگونه کار می کند
به طور معمول، اکسیژنی که تنفس می کنیم توسط گلبول های قرمز به بافت ها و اندام های بدن می رسد. در طول HBOT، محیط تحت فشار اجازه می دهد تا اکسیژن به طور مستقیم در پلاسمای خون حل شود - یک جزء مایع خون که پروتئین ها، هورمون ها و مواد مغذی را منتقل می کند. پلاسما بیش از نیمی از کل حجم خون بدن را تشکیل می دهد.

پلاسما اکسیژن خالص را به اعماق بافت‌های بدن از جمله سیستم لنفاوی و مایع مغزی نخاعی اطراف مغز و نخاع می‌برد. این منجر به غلظت بسیار بالاتر اکسیژن در بدن می شود - تا 1000 درصد بیشتر یا بیشتر از حد معمول. در افراد مبتلا به شرایط خاص پزشکی، این تحویل اکسیژن با غلظت بالا از طریق پلاسما می تواند درمانی باشد و توانایی طبیعی بدن را برای بهبودی افزایش دهد.
شرایط درمان شده توسط HBOT
اکسیژن درمانی هیپرباریک توسط FDA برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و آسیب ها، از جمله زخم های سخت یا مزمن که به سختی التیام می یابند، تایید شده است. برخی از شرایطی که ممکن است با HBOT درمان شوند عبارتند از:

  • مسمومیت با مونوکسید کربن
  • صدمات له کردن
  • زخم پای دیابتی
  • پیوند پوست و فلپ ناموفق
  • قانقاریا
  • عفونت‌های بافت نرم نکروزان (زمانی رخ می‌دهد که اکثر یا تمام سلول‌های ناحیه خاصی از بدن به دلیل بیماری، آسیب یا کاهش خونرسانی می‌میرند)
  • استئومیلیت (عفونت و/یا التهاب ایجاد شده در استخوان ها)
  • آسیب بافتی مرتبط با تشعشع
  • سوختگی شدید
  • ایسکمی تروماتیک (شرایطی که در آن جریان خون به قسمتی از بدن محدود می شود)
اکسیژن درمانی هایپرباریک با خطرات و عوارض جانبی کم بسیار ایمن است. در موارد نادر، بیماران ممکن است عوارض جانبی قابل درمان مانند آسیب فشار به گوش یا ریه ها، قند خون پایین یا تغییرات موقت بینایی را تجربه کنند.
در طول یک جلسه درمان HBOT چه اتفاقی می افتد
هنگامی که پزشک شما تشخیص داد که HBOT گزینه مناسبی برای شما است، یک برنامه درمانی بر اساس شرایط خاص شما، شدت علائم و اهداف سلامتی شما ایجاد خواهد کرد. این به تعیین تعداد جلسات درمانی و سطح فشار در محفظه کمک می کند. بسیاری از بیماری ها به 20 تا 40 درمان در یک دوره 4 تا 6 هفته ای نیاز دارند که هر جلسه بین 90 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد.

در ابتدای هر جلسه، یک تکنسین علائم حیاتی شما را بررسی می‌کند و یک چک لیست ایمنی را بررسی می‌کند و تأیید می‌کند که تمام جواهرات، ساعت‌ها و وسایل الکترونیکی را حذف کرده‌اید و هیچ لوسیون یا عطری استفاده نکرده‌اید. برای راحتی و ایمنی یک لباس 100 درصد نخی به شما ارائه می شود. برخلاف الیاف مصنوعی، پنبه دارای مواد ثابت نیست، که می تواند خطر ایمنی در طول درمان ایجاد کند.

یک بطری آب نیز به شما داده می شود. جرعه جرعه جرعه جرعه آب می تواند برای پاک کردن گوش ها مفید باشد، همانطور که محفظه فشار وارد می کند، شبیه به احساس بیرون زدن گوش در هواپیما.

از آن نقطه به بعد، شما به سادگی در اتاق تخصصی استراحت می کنید و به طور عادی نفس می کشید. می توانید به موسیقی گوش دهید، تلویزیون یا فیلم تماشا کنید یا به خواب بروید. تکنسین شما در طول جلسه درمان با شما تماس بصری و صوتی برقرار خواهد کرد تا هرگونه سوال یا نگرانی شما را برطرف کند. در پایان جلسه، تکنسین دوباره موارد حیاتی شما را بررسی می کند و شما آزاد خواهید بود که روز خود را از سر بگیرید. هیچ زمان بهبودی لازم نیست.
آیا HBOT برای من مناسب است؟
اکسیژن درمانی هیپرباریک برای همه مناسب نیست و نیاز به تعهد قابل توجهی از جانب بیمار برای شرکت در تمام جلسات تجویز شده دارد. اگر این درمان برای شما توصیه می شود، ما شما را تشویق می کنیم که با پزشک خود گفتگوی عمیقی داشته باشید تا در مورد مزایا و خطرات احتمالی این درمان بسیار تخصصی صحبت کنید.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: ilia19822

موضوعات مشابه

gamer
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
38
Amir Masuod
A
تابان
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
30
تابان
تابان
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
85
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
42
اعتصامی
اعتصامی
بالا