بدانید اولین جمهوری جهان کدام است؟

  • نویسنده موضوع gamer
  • تاریخ شروع
gamer

gamer

کاربر شهروند
Mr
تاریخ ثبت‌نام
12/9/22
نوشته‌ها
1,684
پسندها
2,019
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
آقا👨
جمهوریت چیست؟
جمهوریت از فلسفه های افلاطون در یونان باستان بود.جمهوریت بعدها در شاهی نیمه مشروطه نیز دیده می شود. جمهوریت حکومتی دارای یک مجلس و شورا است که عمل مشروطه سازی را انجام می دهد. مردم یک یا چند داوطلب را با رای گیری بعنوان رئیس جمهور برای چهارسال انتخاب می کنند.بعد از چهار سال رای گیری دوباره صورت می گیرد.رئیس جمهور ها باید تحت نظر مجلس فعالیت کنند.

اولین جمهوری جهان کجاست؟
معمولا داوطلبان ریاست جمهوری از میان افراد باسواد انتخاب می شوند که باید اینگونه باشد.جمهوریت حکومت قانونگذاری است و گاه رئیس جمهور قاضی یا وکیل بوده و با قوانین آشناست.اولین جمهوری جهان را یونان نوشته اند. اما خوب است بدانید اولین شاهی مشروطه جهان حکومت ماد بود.یک قاضی به نام دیااکو یا دهیوک در قبایل ماد به عدل شهرت داشت.مردم ماد عاقبت تصمیم گرفتند اورا بعنوان پادشاه خود انتخاب کنند.البته بعد از دیااکو پسران او به قدرت رسیدند که گفته می شود هووخشتره اندکی و پسرش ایشتوویگو به طور افراطی ظالم بودند.
 
A

Amir Masuod

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
7/12/22
نوشته‌ها
1,869
پسندها
2,193
امتیازها
113
مدال ها
8
به نظر بنده تنها جمهوری واقعی همین جمهوری اسلامی ایران هستش و در رتبه های بعدی هم جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی افغانستان بود که می توان گفت نخستین جمهوری های واقعی هستند و قوانین جمهوری درست دورن آن ها اجرا میشه.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: gamer
بالا