طرز تهیه کیک شکلات چیپسی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
کیک شکلات چیپسی با دستور پخت بسیار ساده و راحت این کیک بسیار خوشمزه می باشد و معمولاً بچه ها عاشق میشوند چون پر از شکلات می باشد.


مواد لازم
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایعنصف لیوان
شیر یا ماستنصف لیوان
بیکینگ پودر۱ ق مرباخوری
وانیل۱ پنس
شکلات چیپسی۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای برای تزیین۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک شکلات چیپسی​



مرحله اول​

برای شروع آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آنها را برای سه مرحله الک کنید. یک قاشق آرد الک شده را با شکلات چیپسی مخلوط کنید و آن را کنار قرار دهید. سپس تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید.



مرحله دوم​

مخلوط تخم مرغ را با همزن برقی برای ۴ تا ۵ دقیقه مخلوط کنید تا حجم آن دو برابر شود و رنگ آن کرمی شود. بعد از مخلوط کردن مواد نوبت به اضافه کردن روغن و ماست میرسد در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید.



مرحله سوم​

حالا به مایه کیک خوشمزه مخلوط آرد و بکینگ پودر را اضافه کنید. با دور کند همزن یا لیست خیلی آرام و در یک جهت هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند، بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن شکلات چیپسی ها می رسد.



مرحله چهارم​

برای این حجم از مواد قالبی با ابعاد ۳۰ در ۱۲ مناسب می باشد. کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید یا اینکه با روغن جدا کننده آن را چرب نمایید. حالا مایع را درون قالب بریزید و ظرف را برای یکی دوبار روی زمین بکوبید.



مرحله پنجم​

قالب را برای این که حباب های داخل کیک خارج شوند و سطح کیک صاف و یکدست شود به روی زمین می‌کوبید. فر را از یک ربع قبل پیش گرم کنید و قالب را درون فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد برای مدت زمان ۵۰ دقیقه قرار دهید.



مرحله ششم​

بعد از گذشت ۴۵ دقیقه با خلال دندان چک کنید تا میزان پخت کیک را متوجه شوید. وقتی فر را خاموش کردید اجازه دهید تا کیک برای ۱۵ دقیقه درون دستگاه استراحت کظند بعد از انجام این کار آن را از قالب جدا کنید.



مرحله هفتم​

شکلات تخته ای را خرد کنید و به صورت بن ماری بر روی بخار آب ذوب کنید می‌توانید مقداری روغن مایع نیز به آن اضافه کنید. پس از اینکه کیک خنک شد شکلات ذوب شده را روی آن بریزید و کیک را درون یخچال قرار دهید. اکنون آماده برای سرو می‌باشد.
 
بالا