طرز تهیه کیک با اندازه گیری لیوان

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه کیک با اندازه گیری لیوان، این کیک اسفنجی دارای دستور پخت بسیار ساده و روان می باشد و به راحتی آن را درون فر و روی اجاق گاز می توانید تهیه کنید به جای استفاده از پیمانه لیوان ۲۰۰ میلی لیتر را جایگزین کرده و استفاده کنید.....



مواد لازم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
شیر۱ لیوان
روغننصف لیوان
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۱ ق . چ
وانیل۱ ق . چ
کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی۱ فنجان

طرز تهیه کیک با اندازه گیری لیوان​



مرحله اول​

برای پخت این کیک استثنایی و بسیار خوشمزه و خوش حالت با بافت نرم و اسفنجی ابتدا باید تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید سپس آنها را با همزن میکس کنید تا کاملا یکدست شوند و تخم‌مرغ از حالت لختگی خارج شود.


مرحله دوم​

حالا نوبت اضافه کردن شیر و بعد از آن روغن می باشد بعد از اضافه کردن شیر برای یک مایع تخم مرغ را هم بزنیم برای روغن هم همین کار را تکرار کنید. آرد رو با بیکینگ پودر و پودر کاکائو و وانیل ترکیب کنید.


مرحله سوم​

مواد خشک را که با هم مخلوط کرده اید برای سه مرحله الک کنید تا عملیات هواگیری را انجام دهید و آرد سبک شود که این امر یکی از نکات مهم برای پخت انواع کیک خانگی می باشد حالا آرد را آرام آرام به مایع کیک اضافه کنید.


مرحله چهارم​

قالب های مورد نظر را چرب کنید و مایه را درون آنها بریزید. روی مایه کیک را با شکلات های چیپسی تزیین کنید. فر را از قبل پیش گرم کنید و قالب را برای ۳۰ دقیقه و با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید.....،،،
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا