طرز تهیه کشک خانگی با ماست

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
اگر قصد دارید کشک خانگی تهیه کنید بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر از ماست محلی و ترش استفاده نمایید.
مواد لازم
ماست ترش۵ لیوان
نمکبه میزان لازم
طرز تهیه کشک خانگی با ماست
مرحله اول
شما ماست را در دمای محیط آشپزخانه قرار دهید تا ترش شود، گذاشتن یک قاشق فلزی درون ظرف ماست، فرایند ترش شدن آن را سریع تر خواهد کرد. پس از ترش شدن ماست مقداری آب به آن اضافه کنید.

مرحله دوم
ماست را بخوبی مخلوط کنید تا با آب کاملا یکدست شود، حالا شما باید دوغ غلیظ در اختیار داشته باشید. باید کره را از دوغ جدا کنید. دوغ را درون یک ظرف استوانه ای ریخته و درب آن را محکم ببندید، حالا ظرف را محکم تکان دهید.

مرحله سوم
یکی از فوت و فن های گرفتن کره از دوغ اضافه کردن یخ قبل از تکان دادن آن می باشد. بعد از انجام این فرآیند کره را جدا کنید. می‌توانید مقداری از کره را درون ظرف باقی بگذارید تا با دوغ ترکیب شود.

مرحله چهارم
دوغ را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید. هر از چند گاهی دوغ را هم بزنیغم تا حرارت به طور مساوی در آن پخش شود. پس از اینکه دوغ شروع به جوشیدن کرد و روی آن کف کرد حرارت را خاموش کنید.

مرحله پنجم
شما نباید اجازه دهید تا دوغ به جوشد. جوشیدن دوغ باعث میشود که کشک مرغوبی نداشته باشید. صبر کنید تا دوغ خنک شود. آن را درون کیسه های نخی ریخته و آویزان کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله ششم
کشک به دست آمده را درون قابلمه ریخته و مقداری نمک به آن اضافه کنید، پس از هم زدن کشک آن را به شکل دلخواه حالت داده و درون سینی قرار دهید. سینی را زیر نور آفتاب بگذارید تا کشک خشک شود.

مرحله هفتم
اگر مقدار نمک شما زیاد باشد نیازی نیست که کشک را درون یخچال نگهداری کنید. بهتر است مقدار نمک شما کم باشد چون تاثیر منفی بر روی جذب کلسیم و مواد مغذی کشک دارد. نمک کمتری اضافه کنید و کشک را درون یخچال نگهداری نمایید.
 
بالا