طرز تهیه پای توت فرنگی

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
طرز تهیه پای توت فرنگی ساده خانگی، مدت زمان مورد نیاز برای پخت پای توت فرنگی تقریباً ۵۰ دقیقه می‌باشد. ای میان وعده سالم بدون مواد نگهدارنده می‌باشد و مصرف آن برای کودکان میتواند جذاب و دلنشین باشد.


مواد لازم برای تهیه پای میوه ای
آرد۱/۵پیمانه
نشاسته ذرت۲ق غ
شیرنصف پیمانه
روغننصف پیمانه
شکرنصف پیمانه
بیکینگ پودر۱ق چ
وانیل۱/۲ق چ
توت فرنگیتقریبا۱۰۰گرم

طرز تهیه پای توت فرنگی​

مرحله اول​

برای تهیه این عصرانه خوشمزه ابتدا باید به سراغ تخم‌مرغ رفته و آن را باشکر و وانیل مخلوط کنید، سپس این مواد را با همزن دستی یا برقی مخلوط کنید تا زمانی که کرم رنگ و کشدار شوند.

مرحله دوم​

حالا به مایع شیر و روغن را اضافه کنید و در حد یکدست شدن مواد را مخلوط کنید. مایه را کنار بگذارید و آرد را با نشاسته ذرت و بیکینگ پودر مخلوط کنید، حالا آرد را برای سه مرحله الک کنید تا سبک شود.

مرحله سوم​

آرد را کنار قرار دهید و بر روی توت فرنگی ها دو قاشق شکر بپاشید و ظرفش را کنار بگذارید. سفیده های تخم مرغ را با هم زن بزنید تا زمانی که پف دار شود، بصورتی که اگر ظرف را برعکس کردید نریزد.

مرحله چهارم​

حالا آرام آرام تمام مواد را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و مایه را با لیسک بصورت دورانی و در یک جهت هم بزنید، در پایان آرد را آهسته آهسته به مایه اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم​

قالب های مورد نظر را آماده کنید و پس از اینکه آن ها را چرب کردید مایه را درون قالب بریزید و حالا قالب را درون فر از قبل پیش گرم شده قرار دهید دما را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، برای ۳۰ دقیقه. نوش جان.
 
بالا