طرز تهیه نان کره ای بربری خانگی

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
هانا

هانا

کاربر نمونه
تاریخ ثبت‌نام
26/3/23
نوشته‌ها
590
پسندها
626
امتیازها
93
مدال ها
6

طرز تهیه نان کره ای​

طرز تهیه نان بربری کره ای و خوشمزه تبریز با طعم عالی برای صبحانه ، دستور پخت نان کره ای خانگی مغزدار قزوین و تبریز مرحله به مرحله

نان کره ای بربری مانند از نان های خوشمزه و پرطرفدار کشورمون می باشد و شما می توانید آن را به صورت لایه ای یا مغزدار و یا به صورت ساده و بربری مانند درست کنید. در کشور ما نان های کره ای شهرهای تبریز و قزوین بسیار معروف است و در دنیا نان های کره ای ژاپنی و ترکیه ای محبوبیت خاصی دارند.
مراحل دستور پخت نان کره ای بربری
شیر ولرمیک لیوان
شکر3 قاشق غذاخوری
نمک1 قاشق مرباخوری
خمیر مایه1 قاشق غذاخوری
کره آب شده100 گرم
زردچوبه1 قاشق چایخوری
تخم مرغ2 عدد
آرد3 تا 4 لیوان

مراحل دستور پخت نان کره ای بربری

1. برای درست کردن نان کره ای خوشمزه ابتدا خمیر مایه را به عمل می آوریم. برای این کار در یک ظرف شیر ولرم را با یک قاشق غذاخوری شکر و خمیر مایه مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا پف کند و خمیر مایه به عمل آید.

2. حالا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و زرده ها را برای رومال کنار می گذاریم. سپس در یک ظرف سفیده تخم مرغ ها را با باقی مانده شکر و کره آب شده هم میز نیم تا لختگی تخم مرغ از بین برود.

3. سپس خمیر مایه به عمل آمده را اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه 3 لیوان از آرد را در دو مرحله اضافه می کنیم و بقیه را با کنترل اضافه می کنیم تا خمیر نرم و لطیفی بدست آید. مواظب باشید بیش از اندازه آرد نریزید.

4. خمیر را به مدت 5 دقیقه ورز می دهیم و بعد داخل یک کاسه بزرگ چرب شده می گذاریم و روشو با یک نایلون و پارچه تمیز می پوشانیم و در محیط آشپزخانه یا یک جای نسبتاً گرم به مدت یک ساعت استراحت می دهیم.

5. بعد از استراحت خمیر پف آن را با ورز دادن می گیریم و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر چانه رو با وردنه باز می کنیم و داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته شده قرار می دهیم و دوباره روشون را می پوشانیم تا نیم ساعت استراحت کند.

6. فر را روشن می کنیم تا گرم شود. بعد از استراحت دوم روی نان ها را با انگشت شروع به مهر زدن می کنیم و بعد با زرده تخم مرغ رومال می کنیم و کنجد می پاشیم و در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد می پزیم.

7. پس از اینکه نان های کره ای مون به طور کامل پختند از فر بیرون می آوریم و تا گرم هستند روشون را با کره یا روغن مایع رومال می کنیم تا براق و نرم تر شوند. امیدواریم از خوردن این نان های کره ای خوشمزه و خانگی لذت ببرید.....
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,793
پسندها
22,600
امتیازها
113
مدال ها
6
سلام گیانم خوبی
به به 😍❤️
 
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,793
پسندها
22,600
امتیازها
113
مدال ها
6
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا