طرز تهیه نان قابلمه ای

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
طرز تهیه نان قابلمه ای شیرین و خوشمزه بدون استفاده از فر گاز. برای تهیه این نان شیر را جایگزین آب می کنید.اگر قصد دارید نان شیرین تهیه کنید میتوانید مقدار شکر را بیشتر نمایید.

مواد لازم برای تهیه نان
شیر گرمیک سوم پیمانه +۱ق غ
آرد۱ پیمانه
شکر۱ ق غ
خمیر مایه۱ق چ
نمکنصف ق چ
کره۱ ق غ

طرز تهیه نان قابلمه ای​



مرحله اول​

برای پخت نان بدون فر ابتدا مواد رومال را آماده کنید و آن را کنار قرار دهید برای تهیه رومال زرده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری شیر و یک قاشق چای خوری سرکه مخلوط کنید، از سفیده تخم مرغ هم میتوانید برای تهیه خمیر استفاده کنید.



مرحله دوم​

برای شروع باید به سراغ شیر رفته و آن را با شکر و خمیر مایه مخلوط کنید، برای اینکه مایع فعال شود برای ۵ دقیقه به خمیر استراحت دهید. حالا نوبت اضافه کردن آرد و نمک می رسد سپس خمیر را ورز دهید.



مرحله سوم​

ورز دادن خمیر در حدی باشد که آن شکل بگیرد سپس نوبت به اضافه کردن کره می رسد دوباره خمیر را ورز دهید، حالت خمیر باید به صورت کشسانی و نرم درآید. مدت زمان ورز دادن خمیر باید تقریباً ده دقیقه باشد.



مرحله چهارم​

خمیر را درون ظرف گذاشته سپس روی آن را با روغن چرب کنید با پارچه روی خمیر را بپوشانید و برای حداقل یک ساعت به آن استراحت دهید تا حجم خمیر شما دوبرابر شود و به اصطلاح ور بیاد.



مرحله پنجم​

بعد از اینکه خمیر استراحت کرد آن را با وردنه باز کنید در چند نوبت حالت دهید. سپس یک قالب با قطر ۱۷ سانتیمتر آماده کنید و خمیر را درون قالب پهن نمایید. روی خمیر را با پیتزا بر یا چاقو برش بزنید.



مرحله ششم​

دوباره با پارچه روی خمیر را بپوشانید و برای ده دقیقه دیگر به آن استراحت دهید تا حسابی جا افتاده و آماده برای پخت شود. شعله پخش کن را روی گاز گذاشته و یک پایه درون قابلمه قرار دهید. برای ۷ دقیقه اجازه دهید تا با حرارت کم گرم شود.



مرحله هفتم​

حالا نان را با موادی که از قبل آماده کرده بودید رومال نمایید. برای بهتر شدن رنگ نان می‌توانید برای دوبار رومال کردن نان را تکرار کنید. حالا قالب را بر روی پایه درون قابلمه قرار دهید و درب آن را ببندید.



مرحله هشتم​

توجه داشته باشید که باید سوراخ درب قابلمه را هم بپوشانید. مدت زمان مورد نیاز برای پخت نان خانگی بین ۲۵ الی ۳۰ دقیقه و با حرارت کم می باشد. با همین مدت زمان و با درجه ۱۸۰ درون فر هم میتوانید نان را بپزید.
 
بالا