طرز تهیه قابلی پلو افغانی با گوشت گوسفندی شام ۴نفره

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

مدیر فنی
Male
مدیر فنی
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
جنسیت
قابلی پلو یکی از غذاهای محبوب و بسیار پرطرفدار و کشور افغانستان است ، این غذای خوشمزه را با ادویه های زیاد و بسیار معطر و خاص تهیه می‌کند.

مواد لازم کابلی پلو
گوشت گوسفندی،گوساله۵۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
هویج۶ عدد
پیاز داغنصف‌ پیمانه
خلال پسته و بادام۱/۲ پیمانه
کشمش پلویی۱/۲ پیمانه
خلال پوست پرتقال۱/۴ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
کره۳۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
دارچین۱/۳ قاشق چای‌خوری
زیره۱/۴ قاشق چای‌خوری
هل۴ الی ۵ عدد
پودر میخک و جوز هندی۱/۸ قاشق چای‌خوری
نمک، فلفل و زرچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه قابلی پلو​



مرحله اول​

برای تهیه این غذای سنتی و بسیار قدیمی ابتدا باید برنج را همراه با مقداری نمک بخیسانید، سپس پیاز را خرد کرده و درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن آن را تفت دهید تا پیاز داغ آماده شود.



مرحله دوم‎​

نیمی از پیاز داغ را جدا کرده و گوشت را با نیمی از پیاز داغ تفت دهید، حالا باید به گوشت نصفی از تمام ادویه ها را اضافه کنید. مواد را کمی تفت دهید سپس به آن مقداری آب اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد.



مرحله سوم​

پوست های پرتقال را به صورت خلالی خرد کنید و برای چند مرحله آنرا بخیسانید و آب را چند نوبت عوض کنید پس از انجام این کار برای سه مرحله و هر نوبت پنج دقیقه پوست ها را با کمی شکر بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود.



مرحله چهارم​

در این فاصله زمانی نوبت به رنده کردن هویج می رسد می توانید آن را نیز به صورت خلالی خرد کنید، هویج ها را با مقدار کمی روغن یا کره تفت دهید پس از اینکه نرم شدند کشمش را به آن اضافه کنید.



مرحله چهارم​

حالا پوست پرتقال های آماده شده را به کشمش و هویج اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. مقداری از ادویه ها را حالا باید به این مواد اضافه کرده و پس از مخلوط کردن کمی آنها را با هم تفت دهید.



مرحله پنجم​

برنج را به صورت آبکش آماده کنید و باقیمانده ادویه را به آن اضافه کرده و آن را دم بگذارید تا پخته شود. در هنگام سرو بصورت لایه لایه برنج را با گوشت و مواد میانی درون سینی بکشید، آب گوشت را بر روی پلو ریخته و میل نمایید
نوش جان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا