طرز تهیه حلیم با گوشت گوسفندی نی نی سایت

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,793
پسندها
22,600
امتیازها
113
مدال ها
6
طرز تهیه حلیم با گوشت گوسفندی نی نی سایت

این مطلب شاید برای شما مفید باشد 👈:سحری چی بخوریم که تشنه نشویم

مواد لازم برای درست کردن حلیم گندم با گوشت گوسفندی

  • گندم مخصوص حلیم۵۰۰ گرم
  • گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم
  • پیاز۱ عدد متوسط
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • روغن به میزان لازم
  • شکر و نمک به میزان لازم
این مطلب شاید برای شما مفید باشد:طرز تهیه سوپ شیر

روش تهیه حلیم گندم با گوشت گوسفندی


۱. خیساندن گندم مخصوص حلیم​

برای درست کردن حلیم بسیار خوشمزه با گوشت گوسفندی در ابتدا گندم را خیسانده برای نتیجه بهتر، از شب قبل گندم را در ظرف بزرگی بریزید و آب آن را پر کنید و بگذارید به طور کامل خیس شود. در بعضی مناطق به جای آب از شیر استفاده می کنند.

۲. پخت گندم خیس خورده​

اکنون گندم خیس خورده را آبکش کنید و در قابلمه‌ای که می خواهید در آن حلیم پخته شود بریزید و تقریباً ۶ تا ۷ لیوان آب روی گندم‌های خیس خورده بریزید و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گندم به آرامی پخته شود.

نکته بسیار مهم: فراموش نکنید که گندم را هنگامی که خوب پخته شد با گوشت کوب برقی بکوبید.

۳. پخت گوشت گوسفندی​

حالا گوشت گوسفندی را برای پخت آماده کنید اول خوب آن را بشویید و داخل ظرف مورد نظر بریزید بعد قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید،و روی گوشت آب اضافه کنید و سپس پیازی را که به چهار قسمت قاچ کرده‌اید به ظرف اضافه نمایید و مقداری زردچوبه بریزید نمک به هیچ وجه اضافه نکنید و اجازه دهید گوشت خوب بپزد. علت اینکه پیاز در دستور پخت گوشت وجود دارد به خاطر گرفتن بوی گوشت گوسفندی می باشد. ابتدا شعله زیاد باشد بعد از جوش آمدن محتویات قابلمه، حرارت را ملایم کنید برای پخت گوشت گوسفندی در قابلمه را گذاشته تا با شعله ملایم خوب خوب بپزد. پس از اینکه گوشت کاملاً پخته شد آن را از آب گوشت جدا کنید و اجازه دهید آب گوشت چکيده شود.

۴. گوشت و گندم را مخلوط کنید.​

حالا گوسفندی پخته شده را خرد کنید و به طور کامل ریش ریش کنید. قابلمه حاوی گندم را بررسی کنید اگر گندم ها به صورت کامل پخته شده اند اکنون گوشت را در ظرف گندم اضافه کنید در این مرحله نمک افزوده شود. در بسیاری از شهرها با قاشق چوبی حلیم را مدام هم می زنند تا گندم ها ته نگیرد. در شهر ما این کار انجام نمی شود، و بدون هم زدن حلیم اجازه می دهیم گوشت و گندم به خوبی پخته شوند. دقت داشته باشید حلیم شما مقداری آب دار باشد چون با سرد شدن و از دست دادن گرما سفت می شود. نکته: از شعله پخش کن استفاده کنید

همچنین مطالعه کنید :عادات بد ونامناسب غذایی شایع در ایرانی ها.. 🦋

نکات پايانی برای تهیه حلیم گندم


جایگزینی بلغور گندم به جای گندم کامل

در روش تهیه حلیم با بلغور گندم با گوشت کاملا شبیه روش تهیه حلیم با گندم کامل است اما بلغور گندم سریع تر پخته می شود. می توان گفت حلیم بلغور گندم به عنوان حلیم فوری شناخته می شود.

نکاتی طلایی برای مزه‌دار کردن حلیم گندم​

برای مصرف حلیم می توانید شکر یا نمک استفاده کنید که این بستگی به ذائقه شما دارد. اگر منع مصرف و رژیم غذایی خاصی ندارید. می توانید حلیم را با کره، خامه،سرشیر میل کنید


چه گوشتی مناسب تهیه حلیم است؟​

برای تهیه حلیم می‌توانید از انواع گوشت استفاده کنید به طور مثال می‌توانید حلیم را با گوشت بوقلمون درست کنید، البته اگر قصد دارید حلیم را با گوشت گوسفندی آماده کنید. گوشت گردن و سینه گوسفند بسیار عالی است.

برای اینکه حلیم خانگی کشدار باشه چه راهکارهای انجام دهیم؟​

اگر دوست دارید حلیم کشدار باشد بایستی از گوشت با کیفیت استفاده کنید و به خوبی گوشت را ریش ریش نمایید . درضمن گوشت قسمت دنده گوسفند به جهت کشدار شدن حلیم بسیار مفید است. فراموش نکنید گوشت را پیش از پخت به هیچ وجه ریز ریز خرد کنید.
نوش جان ❤️..../
 
آخرین ویرایش:
بالا