طرز تهیه ترشی بچه بلال

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
ترشی بچه بلال را معمولا در اواخر فصی بهار و در زمان برداشت این گیاه تهیه میکنند. بچه ذرت دارای خواص بسیاری میباشد، مانند:بچه ذرت یا بیبی کورن به دلیل داشتن ویتامین C فراوان باعث افزایش سلامت پوست می شود. بچه ذرت به دلیل داشتن پتاسیم، به حفظ تعادل فشار خون کمک می کند.بچه ذرت کالری بسیار کمی دارد و هر ۱۰۰ گرم بچه ذرت حاوی ۲۶ کالری است.


مواد لازم برای تهیه ترشی بچه بلال
بچه بلال۱کیلوگرم
سیر۳۰ گرم
فلفل۵۰ گرم
سرکه سفید۸۰۰ گرم
اب۱/۵ پیمانه
نمک و پودر فلفل سفیدبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی بچه بلال​



مرحله اول​

برای تهیه این ترشی خوشمزه بهاری ابتدا باید آب را با سرکه مخلوط کنید و آن را درون قابلمه بریزید سپس قابلمه مورد نظر را روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.


مرحله دوم​

بچه بلال ها را پوست گرفته و آنها را برای ۵ دقیقه درون آب جوش قرار دهید. پس از انجام این کار بلال آب پز را از داخل قابلمه خارج کرده و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.


مرحله سوم​

شیشه های مخصوص نگهداری ترشی را آماده کرده و آنها را کاملاً تمیز و خشک کنید سعی کنید از شیشه های استریل شده استفاده کنید سپس آنها را دور تا دور شیشه بچینید و ظرف خود را کاملاً پر کنید.


مرحله چهارم​

در لابلای بلال ها و غذاهای سیر و تکه های فلفل را قرار دهید از اضافه کردن نمک و پودر فلفل هم غافل نشوید. پس از اینکه مخلوط سرکه و آب کاملاً سرد شد با آن شیشه های ترشی خود را پر کنید.


مرحله پنجم​

درب شیشه های ترشی را کاملا محکم ببندید به صورتی که اصلاً هوا نکشد قبل از سفت کردن شیشه چند بار آن را تکان دهید تا هواگیری کنید، شیشه های ترشی را در جای خنک قرار دهید و بعد از یک هفته می توانید نوش جان کنید.....
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا