طرز تهیه اوتمیل رژیمی سرد با جو پرک و موز و شیر ساده و سریع

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
اوتمیل رژیمی با جو پرک یک صبحانه کامل و کم کالری اما سیر کننده برای افرادی می باشد که به دنبال غذاهای رژیمی برای کاهش وزن می باشند. به خاطر پروتئین و فیبر بالا با مصرف کم این غذا احساس سیری می‌کنید.
مواد لازم صبحانه رژیمی دونفره
شیر کم چربیک لیوان
جو دوسر پرک شده۳-۴ ق غذاخوری
موز کوچکیک عدد
دانه چیا۱ ق
گردو۲ عدد
دارچین ‌به مقدار لازم

طرز تهیه اوتمیل رژیمی​

مرحله اول​

برای تهیه این صبحانه مقوی و سرشار از انرژی ابتدا به سراغ جو دوسر پرک شده رفته و آن را با شیر مخلوط کنید، ظرف حاوی شیر را بر روی اجاق گاز قرار داده و حرارت را در حالت ملایم تنظیم کنید.

مرحله دوم​

توجه داشته باشید که باید شیر را با حرارت ملایم بجوشانید با جو پرک شده با این حرارت باز شود، مواد را به آرامی و مداوم هم بزنید تا جو دوسر کاملا پخته شود و شیر شما غلیظ شود تقریبا برای ۲ الی ۳ دقیقه.

مرحله سوم​

اکنون ظرف شیر را از روی حرارت بردارید و دانه چیا و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید کمی مخلوط کنید سپس نوبت به اضافه کردن دارچین می رسد، صبحانه رژیمی را بخوبی مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم​

کمی که از حرارت افتاد ظرف را برای یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید. تقریباً بعد از گذشت دو ساعت این صبحانه خوشمزه و سرشار از انرژی شما آماده برای سرو شده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

مرحله پنجم​

برای بالا بردن کالری این صبحانه لذیذ می توانید گردو و بادام و دانه چیا و میوه‌های خشک و عسل را در مقدار بیشتری به این غذا اضافه کنید و از آن برای رژیم های افزایش وزن استفاده نمایید.
 
بالا