رمان کشتن مرغ مقلد/مینا نوشته ی هارپر لی

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
D3180903fed8478891452a5c6b78ec25


معرفی کتاب کشتن مرغ مینا/مقلد

کشتن مرغ مقلد، رمانی فراموش نشدنی درباره ی دوران کودکی است.
دوران کودکی، در محله ای خواب زده در جنوب آمریکا که معصومیت هر لحظه در برابر بی عدالتی و تعصب نژادی، قربانی می شود.

یکی از داستان‌های بسیار جذاب قرن بیستم که موضوع نژادپرستی در آن موردتوجه قرار گرفته است داستان کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی است. نژادپرستی در بسیاری از جوامع ریشه‌های بسیار قدرتمندی داشته است و اختلاف میان سیاه‌ها و سفیدها در بسیاری از جوامع قرن بیستم فاحش بوده است. هارپر لی در داستان کشتن مرغ مقلد به سراغ این موضوع رفته و تلاش کرده است مبارزه‌ای را شکل دهد که بسیار ارزشمند است.

این داستان با عنوان to kill a mockingbird اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ در آمریکا منتشر شد. داستان این کتاب داستان اتفاقاتی است که برای خانواده‌ی فینچ اتفاق می‌افتد. اسکات فینچ دختر جوان و سفید پوستی است که داستان را روایت می‌کند. پدر او وکالت یک سیاه‌پوست را به عهده گرفته است و تلاش می‌کند با صداقت و راستی پیش برود و از حق دفاع کند؛ اما او با چیزهایی مواجه است که ناشی از اعتقادات پوسیده‌ی مردم و ذات بد بعضی از افراد است. هارپرلی کشتن مرغ مقلد را از خانواده و همسایگانش الهام گرفته است و رویدادهای دوران کودکی‌اش در آلاباما در آن مؤثر بوده است.

رمانی بومی و محلی نوشته ی زنی جوان اهل آلاباما، اکنون بیش از 18 میلیون بار چاپ و به چهل زبان ترجمه شده است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. هارپر لی، نویسنده ی رمان کشتن مرغ مینا ، همیشه آن را داستان عاشقانه ای ساده توصیف کرده است. این اثر امروزه به عنوان شاهکاری در ادبیات آمریکا در نظر گرفته می شود.

درباره هارپر لی

او در مونروویل در غرب ایالت آلاباما به دنیا آمد. پدرش سردبیر.تاجر و وکیل بسیار معروف بود. تحصیلات خود را در «رشتهٔ حقوق» در دانشگاه آلاباما به اتمام رساند. در سال ۱۹۵۰ میلادی به نیویورک آمد و تا پیش از شروع کار نویسندگی، در یک مؤسسهٔ هواپیمایی کار می‌کرد. دلبستگی‌های او، گذشته از نویسندگی، گردآوری خاطرات روحانیون سده نوزدهم میلادی، جرم‌شناسی و موسیقی است.

هارپر لی که زنی خجالتی بود، سال‌ها به زندگی آرام و بسیار خصوصی خود ادامه داد و همواره تقاضاها برای مصاحبه را رد می‌کرد. او گاهی در آپارتمانش در نیویورک و سایر اوقات همراه خواهر وکیلش به نام آلیس لی، در مونروویل آلاباما زندگی می‌کرد.

وی پس از سکته و از دست دادن بخشی از شنوایی و بینایی خود، در سال‌های پایانی عمرش در یک خانهٔ سالمندان زندگی می‌کرد.

هارپر لی در ۱۹ فوریه ۲۰۱۶ و در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

قسمت هایی از کتاب کشتن مرغ مینا (لذت متن)


تا زمانی که مسائل را از نقطه نظر کسی نبینی، آن شخص را به طور کامل درک نکرده ای... تا زمانی که به زیر پوستش بروی و به همراه آن قدم برداری.

تنها چیزی که از قانون اکثریت پیروی نمی کند، وجدان آدم است.

زمان هایی مثل این بود که فکر می کردم پدرم، که از اسلحه و تفنگ متنفر بود و هرگز در هیچ جنگی حضور نداشت، شجاع ترین آدمی بود که تا به حال زیسته است.
 
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

دکترگوگولی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
11
دکترگوگولی
دکترگوگولی
gamer
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
37
A
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
13
اعتصامی
اعتصامی
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
15
اعتصامی
اعتصامی
بالا