رسپی شیرینی التمریه فلسطینی خوشمزه

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Pp 502

ساده ترین روش تهیه شیرینی التمريه خوشمزه با مراحلی ساده

مقادیر خمیر

_ 2 پیمانه آرد همه منظوره.
_ کمی نمک ½ پیمانه آب گرم.
_ ¾ پیمانه روغن نباتی.

مواد میانی

_ ½ پیمانه آرد سمولینا .
_ ½ پیمانه شکر. 2 پیمانه آب.
_ روغن سرخ کردنی پودر قند برای سرو آجیل خرد شده.

طرز تهیه

برای تهیه خمیر یک کاسه بردارید و آرد و نمک را داخل آن بریزید و مخلوط کنید سپس در حین ورز دادن با دست به تدریج آب را اضافه کنید تا خمیر منسجمی به دست آید.

به مدت پنج دقیقه خمیر را با دستان خود ورز دهید تا یکدست شود.

خمیر را به هشت گلوله به اندازه های مساوی برش بزنید و در ظرفی چرب شده قرار دهید و روی آن را با نایلون یا حوله تمیز بپوشانید و حداقل دو ساعت استراحت دهید.

برای تهیه فیلینگ، یک قابلمه را روی حرارت متوسط به ملایم قرار دهید، سپس آب، آرد سمولینا و شکر را داخل آن بریزید و مدام هم بزنید تا مخلوط به هم چسبیده و غلیظ شود.

یک ظرف پیرکس مربعی که با کمی روغن چرب کرده اید بیاورید سپس مخلوط را داخل آن بریزید و بگذارید کاملا خنک شود سپس در یخچال قرار دهید تا یکدست شود.

مواد میانی را بعد از اینکه هشت مربع به اندازه یکسان به هم چسبید، برش دهید، سپس یک گلوله از خمیر بردارید و آن را صاف کنید تا تا حد امکان نازک شود.

وسط هر تکه از خمیر یک مربع فیلینگ قرار دهید سپس یک سر خمیر را بردارید و روی فیلینگ قرار دهید و با بقیه کناره ها این کار را تکرار کنید تا همه طرف ها را مانند یک پاکت ببندید. پاکت را با کف دست فشار دهید تا کمی نازک شود.

دو مرحله قبل را تکرار کنید تا تمام خمیر تمام شود.
ماهیتابه ای بیاورید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس روغن زیادی بریزید و بگذارید تا داغ شود سپس خرماها را سرخ کنید تا رنگ طلایی به خود بگیرند.

شیرینی را روی کاغذ آشپزخانه بزارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

ظرف مخصوص سرو را آماده کنید و التمريه را در آن بچینید و روی آن پودر قند یا آجیل خرد شده بپاشید و به صورت گرم برای خانواده سرو کنید.نوش جاان
 

موضوعات مشابه

بالا