دستور تهیه پاستا با سس پستو با طعم عاالی

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
Pasta pesto

پاستا با سس پستو طعمی فوق‌العاده خوشمزه و متفاوت از سایر پاستا‌ها دارد، سس پستو نوعی سس ایتالیایی است که رنگی سبز دارد و در تهیه پاستا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد


مواد لازم برای ۴ نفر

_ پاستا ۳۰۰ گرم
_ ریحان تازه ۵۰ گرم
_ پنیر پارمزان نصف پیمانه
_ روغن زیتون نصف پیمانه
_ سیر ۲ حبه
_ بادام زمینی رست شده نصف پیمانه
_ نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
_ گردو خرد شده به مقدار دلخواه

مرحله اول
برای تهیه پاستا با سس پستو ابتدا سبزی ریحان را تمیز بشورید و اجازه دهید تا آب اضافی آن خارج شود، سعی کنید از سبزی تازه استفاده کنید چون در نهایت رنگ سبز سس خوشرنگ‌تر می‌شود.

مرحله دوم
بعد ریحان تازه، سیر تمیز شده و روغن زیتون را داخل میکسر بریزید و خوب با هم میکس کنید، تا طعم مواد کاملا با هم ترکیب شود و بافت مخلوط یکدست شود.

مرحله سوم
حالا با توجه به این‌که در ترکیب اصلی سس پستو از دانه کاج اروپایی استفاده می‌شودمرحله چهارم
بادام زمینی را تمیز کنید و پوست نازک روی آن‌ها را بگیرید و به مواد اضافه کنید و با هم میکس کنید، بعد طعم مخلوط را بچشید و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. ولی چون ممکن است که این دانه در دسترس نباشد می‌توانید از بادام زمینی استفاده کنید.
نکته: چون بادام زمینی و پنیر پارمزان شور هستند در ریختن نمک دقت کنید.

مرحله پنجم
بعد پنیر پارمزان را اضافه کنید و میکس کنید تا طعم پنیر کاملا با همه مواد ترکیب شود، با سلیقه و دلخواه خودتان می‌توانید از مقداری گردو خرد شده هم استفاده کنید و با مواد میکس کنید.

مرحله ششم
بعد از اینکه همه مواد را با هم میکس کردید و بافت مخلوط یکدست شد، سس را در یخچال بگذارید تا چند ساعت بماند، چون خوشرنگ‌تر می‌شود و طعم و عطر همه مواد به خورد هم می‌رود.

مرحله هفتم
حالا یک قابلمه را تا نصفه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید، بعد پاستا را در آن بریزید و کمی روغن زیتون و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید

مرحله هشتم
بعد اجازه دهید تا پاستا ده دقیقه در آب جوش بپزد و نرم و لطیف شود، سپس آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود، مقداری از آب پاستا داخل قابلمه را برای سس نگه دارید.

مرحله نهم
حالا سس پستو را از یخچال درآورید و با کمی از آب پاستا رقیق کنید، سپس یک ظرف یا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و سس پستو رقیق شده را در آن بریزید و ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید.

مرحله دهم
بعد پاستا آبکشی شده را به سس اضافه کنید و همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید و کمی تفت دهید تا سس به خورد پاستا رود و سپس به دلخواه خودتان کمی پنیر پارمزان اضافه کنید.

مرحله یازدهم
دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید و درب ظرف را ببندید و روی حرارت ملایم ۲ تا ۳ دقیقه اجازه دهید تا پنیر آب شود و همه مزه‌ها با هم ترکیب شوند، بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله دوازدهم
پاستا با سس پستو را در ظرف مناسب بریزید و از آن‌جا که این غذا مناسب افرادی است که رژیم غذایی خاصی دارند و از گوشت قرمز استفاده نمی‌کنند، می‌توانید کمی پنیر پارمزان روی آن بریزید. در آخر پاستا با سس پستو را با چند برش لیموی تازه و چند برگ ریحان و نعناع تازه تزئین و سرو کنید.نوش جاان
 
بالا