دستور تهیه فیله استریپس خوشمزه با طعم خاص ..

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
File esterips

فیله استریپس یکی از انواع غذاهای فست فودی بسیار خوشمزه با طعم خاصی محسوب می شود که طرفداران ویژه خود را دارد

مواد لازم برای ۴ نفر

_ فیله مرغ ۸ عدد
_ آب ملایم ½ فنجان
_ پیاز ۲ عدد
_ آرد سفید ۲ لیوان
_ پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
_ فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
_ فلفل سفید ۱ قاشق چایخوری
_ زنجبیل ½ قاشق چایخوری
_ نمک ۱ قاشق چایخوری
_ پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
_ روغن سرخ کردنی به میزان لازم
_ زعفران دم کرده ( اختیاری) نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه فیله استریپس

مرحله اول

برای تهیه فیله استریپس ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خلالی خرد می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. آب ملایم را به همراه نصف قاشق چایخوری پاپریکا، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه، نصف قاشق چایخوری پودر سیر، نصف قاشق چایخوری فلفل سفید، نصف قاشق چایخوری نمک و زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

بعد همگی مواد را با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا طعم دهنده ها یکدست شوند. آنوقت فیله های مرغ را به مواد می افزاییم و با دست آنها را زیر و رو می کنیم تا کاملا آغشته به مواد شود و مزه دار شوند.

نکته: فیله مرغ ها بهتر است که خیلی بزرگ نباشند، ولی اگر سایز آنها خیلی بزرگ بود روی تخته آنها را برش می زنیم.

مرحله سوم

سپس روی کاسه را با سلفون کاملا کاور می کنیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت حداقل ۴ ساعت فیله ها استراحت کنند ومزه دار شوند.

نکته: اگر زمان طعم دار شدن فیله ها طولانی تر شود مزه آنها در انتها خوشمزه تر می شود.

مرحله چهارم

زمانیکه فیله ها مزه دار شدند، آرد را داخل کاسه ای می ریزیم و باقیمانده پاپریکا، فلفل سیاه، پودر سیر، فلفل سفید، نمک و همچنین زنجبیل را به آن اضافه می کنیم و با قاشق آنها را خوب زیر و رو می کنیم و روی پیشخوان آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا کایسه محتوی فیله ها را از داخل یخچال بیرون می آوریم، داخل کاسه ای بزرگ آب یخ می ریزیم و کنار کاسه ترکیب آرد قرار می دهیم.تابه ای ترجیحا گود را روی حرارت کم می گذاریم و روغن مخصوص سرخ کردنی در حدی داخل آن می ریزیم که کاملا فیله ها راحت در آن غوطه ور شوند

مرحله ششم

وقتی روغن به مرور زمان داغ شد، فیله ها را اول داخل ترکیب آرد قرار می دهیم و با دست مانند شستن لباس فیله ها را روی آرد می کشیم و بعد در آب یخ فرو می کنیم، مجددا همین کار را ۴ مرتبه تکرار می کنیم تا روی فیله ها به صورت پولکی شود.

مرحله هفتم

آنوقت فیله ها را داخل روغن داغ شده قرار می دهیم و آرام آنها را بر می گردانیم تا دو طرف فیله ها سرخ و طلایی شود. بعد داخل توری فلزی آنها را می گذاریم تا روغن اضافه فیله ها خارج شود و در ظرف مورد نظر فیله های استریپس را قرار می دهیم و با سیب زمینی سرخ شده و سس کچاب نوش جان کنید.
 
بالا