خوب است بدانیم : جاده اسالم به خلخال

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,809
پسندها
22,602
امتیازها
113
مدال ها
6
591611 asalemtokhalkhal logo2

IMG
Asalem to Khalkhal Road 13 768x433
Asalem to Khalkhal Road 2 768x513
جاده اسالم به خلخال مسیری 70 کیلومتری است که از شهر اسالم گیلان شروع و به شهرستان خلخال در جنوب اردبیل می رسد. اسلام بخشی از شهرستان تالش در گیلان است.

بر کسی پوشیده نیست که ایران دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و طبیعت چهارفصل یکی از دلایل اصلی آن است.

اسالم شهری در استان سرسبز گیلان و در واقع بخشی از شهرستان تالش است که به عقیده بسیاری از دوستداران طبیعت زیباترین جاده ایران در تمام فصول سال محسوب می شود. مسیری خیالی که مناظر منحصر به فردش باعث می شود عادت نگاه به ساعت و شمارش کیلومتر در طول مسیر را فراموش کنیم.

اسلام بخشی از شهرستان تالش با حدود 10000 نفر جمعیت است. مردم تالش به زبان های تالشی و ترکی صحبت می کنند و از محصولات آن می توان به فرش، سفال، فرآورده های حیوانی، چوب و کاغذ اشاره کرد. در اطراف تالش جاذبه های گردشگری دیگری مانند جنگل گیسوم و مناطق تفریحی آن وجود دارد. گردشگرانی که از خلخال به سمت اسلام سفر می کنند با یک رانندگی کوتاه از جاده زیبای گیسوم و جنگل و ساحل آن دیدن می کنند. لازم به ذکر است قسمت هایی از فیلم حضرت سلیمان در مناطق اسالم ساخته شده و یادآور شهر بیت المقدس بود.

جاده اسالم به خلخال از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. اگر این مسیر را از شهر اسالم شروع کنید ابتدا با جاده ای پوشیده از درختان جنگلی مواجه می شوید که مسیر بسیار پر پیچ و خم و زیبایی است. با دور شدن از شهر اسلام و رانندگی حدود یک ساعته، مناظر اطراف به دشت های سرسبز تغییر می کند و دید وسیعی خواهید داشت.

طبیعت این جاده بسیار بکر و زیبا است و اگر قصد دارید این مسیر را طی کنید، بهتر است مدتی را برای استراحت و قدم زدن در جنگل های آن اختصاص دهید. به دلیل وجود دریای خزر در مجاورت این جاده، همواره شاهد رطوبت و مه در جاده هستیم و البته این نیز ظاهر بسیار زیبایی به آن بخشیده است.

در مسیر اسلام به خلخال با جاذبه های بی نظیری روبرو می شوید که هرگز نباید از دست بدهید. جاذبه هایی مانند جنگل تالش، دشت شقایق، پارک جنگلی و ساحل گیسوم، دریاچه سره گاه، آبگرم گیوی، آبشار نوده، آبشار دریابن، لرزه ییلاق، روستای ورج سران، دریاچه نئور، الماس گرنه، متش ییلاق و روستای خوجین که هر کدام زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارد
 

پیوست‌ها

  • Asalem-to-Khalkhal-Road-13-768x433.jpg
    Asalem-to-Khalkhal-Road-13-768x433.jpg
    97.7 کیلوبایت · بازدیدها: 13
بالا