جاهای دیدنی هرمزگان | جاذبه های گردشگری هرمزگان

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
یلدا

یلدا

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
11/10/23
نوشته‌ها
323
پسندها
522
امتیازها
93
مدال ها
4
جنسیت
خانم👩


ساحل صخره ای مکسر بندر مقام هرمزگان

کمتر کسی پیدا می‌شود که سواحل را مکان شگفت‌انگیزی برای سفر نداند و هر از گاهی هوس تماشای طلوع و غروب خورشید از روی ساحل به سرش نزده باشد. خوشبختانه کشور ایران با وجود خط ساحلی جنوب با گستره ۵۰۰۰ کیلومتر و همچنین خط ساحلی شمال با گستره ۸۹۰ کیلومتر دارای سواحل متعددی است. این سواحل در مناطق شمالی همنشین دریای خز و در جنوب کشور در مجاورت دریای عمان و خلیج فارس هستند. بی شک سفر به هر کدام از این سواحل تجربه‌ لذت‌بخش خود را به دنبال دارند، با این حال استان هرمزگان که با داشتن نوار ساحلی به طول ۹۰۰ کیلومتر بیشترین سهم را از مناطق ساحلی در کل کشور در اختیار دارد، بکرترین و خارق العاده‌ترین سواحل را در خود جای داده است. شاید به همین دلیل باشد که این استان را در زمره پنج استان برتر در سفرهای دریایی محسوب کرده‌اند. بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم در این مطلب یکی از سواحل چشم‌نواز و خیره‌کننده این استان را برای شما به تصویر بکشیم. ساحل صخره‌ای مکسر بندر مقام که در ادامه با زیبایی‌های آن آشنا خواهید شد، در زمره سواحلی است که از تماشای طلاطم موج‌های خروشان آن و منظره برخورد امواج با صخره‌های عظیمش، لذت بی‌اندازه‌ای به شما دست می‌دهد.

650c5872 beb9 458b b502 c00d44f823ad copy 800x661


مسیر رسیدن به ساحل مکسر
برای رسیدن به ساحل صخره‌ای مکسر می‌توانید یکی از این ۲ مسیر زیر را انتخاب کنید.

سفر از طریق بندر لنگه: ابتدا به شهر بندرلنگه که ساحل تماشایی مکسر در آن قرار گرفته بروید. این ساحل در بخش شیب‌کوه یعنی غرب بندر لنگه واقع شده است. در واقع، شما باید به سمت بندر مقام در غرب بندر لنگه حرکت کنید. پس از ۱۰ کیلومتر رانندگی در جاده بندر مقام به بستان، ساحل صخره‌ای مکسر نمایان می‌شود. فاصله بندر لنگه تا بندرعباس ۱۸۰ کیلومتر است. رانندگی از آنجا تا این ساحل حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.
سفر از راه عسلویه: طی این مسیر به زمان کمتری نیاز دارد و باید ابتدا خودتان را به عسلویه برسانید. از آنجا به سمت پارسیان حرکت کنید. پس از عبور از روستاهای زیارت و مغدان، به بندر مقام می‌رسید. ۱۰ کیلومتر بعد از آن، ساحل صخره‌ای مکسر را می‌بینید. رسیدن به ساحل چشم‌نواز مکسر از این مسیر حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.
Screenshot   Chrome copy 800x725 copy 800x725

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

ساحل زیبای سورو هرمزگان






■■■■■■■■■■■■■■■■■
غار گیری کنار پارسیان
درفاصله 40 کیلومتری از شهر پارسیان در استان هرمزگان قرارگرفته است. این غار بر اساس تخمین باستان شناسان چیزی حدود هزار سال پیش توسط اهالی بومی این منطقه و با کمک نیروی دست کنده‌شده است.



■■■■■■■■■■■■■

شیدور جزو جزایر غیرمسکونی استان هرمزگان
بوده تا بندر لنگه تنها 170 کیلومتر فاصله دارد. نزدیک‌ترین فرودگاه به جزیره شیدور، فرودگاه لاوان بوده و می‌توان این فاصله را نیز با قایق طی کرد.​


■■■■■■■■■■■■
دلتنگ این آب‌ وهوای جنوبیم
سواحل رویایی کوشکنار هرمزگان
ازجمله جاذبه های گردشگری کوشکنار هرمزگان می توان به پارک شهروند، مجموعه تفریحی گردشگری تبن، ساحل الپی و غیره اشاره نمود.
کوشکنار(koshkonar) شهر کوشکنار در جنوب غربی ترین نقطه ی استان هرمزگان و در بخش کوشکنار شهرستان پارسیان واقع گردیده است.


■■■■■■■■■■■■■
تنگه‌ی بوچیر، یکی از شگفتی‌های جنوب کشور در هرمزگان 😍
تنگه زیبای بوچیر در استان هرمزگان، شهرستان پارسیان، روستای بوچیر واقع شده و بی‌شک یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهرستان است.


■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
بندرگاه موغستان
نام هرمز بنا بر منابع تاریخی در قدیم «هورموغ» بوده که مغ در گویش بومی استان هرمزگان به معنای نخل است.از سویی این واژه می‌تواند از ترکیب هور+موغ (موغستان) به معنی بندرگاه موغستان (میناب کنونی) ساخته شده باشد که امروزه به اشتباه هرمز خوانده می‌شود.
 
آخرین ویرایش:
یلدا

یلدا

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
11/10/23
نوشته‌ها
323
پسندها
522
امتیازها
93
مدال ها
4
جنسیت
خانم👩
بندر لافت قشم، هرمزگان

بندر لافت در شمال غربی جزیره قشم و در پیش‌آمدگی خشکی‌های جزیره در طول جغرافیایی ۵۵ درجه و ۵ دقیقه شرقی و عرض ۲۶ درجه و۵۴ دقیقه شمالی واقع شده‌است لافت در شرق جنگل حرا واقع شده و به لحاظ تقسیمات سیاسی یکی از مراکز جمعیتی بخش مرکزی در شهرستان قشم در استان هرمزگان است.​



■■■■■■■■■■■■■■
بندر کنگ و لنگه

هرمزگان فقط کیش، قشم و بندرعباس نیست در هنگام سفر به هرمزگان بندر کنگ و لنگه رو از دست ندید



■■■■■■■■■■■■■■
مالدیوِ ایران ! جزیرهدشیدور یا مارو
دریای شیشه ایی و ساحل سفید 🤍
( برای رفتن به اینجا باید از محیط زیست و دریابانی هرمزگان مجوز بگیرید.!)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
8
یکی یدونه
یکی یدونه
یکی یدونه
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
129
یکی یدونه
یکی یدونه
ثمین
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
90
دکترگوگولی
دکترگوگولی
ثمین
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
45
ثمین
ثمین
بالا