بادام زمینی ؛ مقوی ریه و طحال....

  • نویسنده موضوع نوری.
  • تاریخ شروع
نوری.

نوری.

Mr
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
6/10/22
نوشته‌ها
704
پسندها
507
امتیازها
93
مدال ها
3
جنسیت
آقا👨
ـ⁣⁣⁣⁣🌺🍂🍃🍂🍃🍂
ـ⁣⁣🍃
ـ⁣⁣⁣⁣ 🍂
ـ⁣⁣⁣⁣🍃
ـ⁣⁣⁣⁣🍂

بادام زمینی ؛ مقوی ریه و طحال


1️⃣بادام زمينى، گياه بومى برزيل است و از آنجا به نقاط ديگر دنيا راه يافته است آب و هواى گرم براى كشت اين گياه مناسب مى ‏باشد. در شمال ايران نيز به وفور كشت و برداشت مى ‏شود.

2️⃣بادام زمينى از نظر طب سنتى ايران معتدل است چون بادام زمينى داراى پروتئين مى ‏باشد بنابراين از نظر غذايى بسيار مهم است.


3️⃣براى تقويت ريه و طحال مفيد است.نرم ‏كننده ‏ى سينه است و سرفه ‏ى خشك را برطرف مى‏ كند. شير را در مادران شيرده زياد مى ‏كند و مليّن است.

4️⃣با اينكه بادام زمينى غذاى بسيار مقوى و خوبى است به علت اينكه داراى روغن‏هاى اشباع شده مى‏ باشد كلسترول خون را بالا مى ‏برد افرادی که داراى بيمارى قلبى هستند و يا كلسترول خونشان بالا است بايد از خوردن آن خوددارى كنند.

5️⃣طرز تهيه ‏ى كره ‏ى بادام زمينى‏:500 گرم بادام زمينى پوست كنده را با مقدارى آب مخلوط كنيد و بجوشانيد تا كمى پخته شود (ولى له نشود) سپس 400 گرم روغن نارگيل را به آن اضافه كنيد و در داخل مخلوط كن برقى بريزيد تا كاملا به صورت كره درآيد سپس كمى نمك به آن اضافه كنيد. كره ‏ى بادام زمينى را مى ‏توان بدون استفاده از روغن نارگيل هم تهيه كرد كافى است به جاى روغن نارگيل آب اضافه كنيد.

6️⃣اگر مى ‏خواهيد كره ‏ى بادام زمينى بخريد دقت كنيد كه تازه و از كارخانه ‏ى مطمئنى باشد زيرا در بعضى موارد بادام زمينى و يا كره آن بر اثر عدم دقت در توليد، آلوده به قارچ سمى افلاتوكسين مى ‏شود كه سرطان‏زا است و باعث سرطان كبد مى ‏شود.



♦️لطفا انتشار بدهید👌

🍂
🍃
🍂
🍃
🌺🍂🍃🍂🍃🍂🍃
 
بالا