خواص گشنیز در طب سنتی دکتر خیراندیش 🔴+ توضیحات کامل

اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,966
پسندها
22,643
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

خواص گشنیز در طب سنتی دکتر خیراندیش 🔴+ توضیحات کامل

✔️خواص گشنیز و لاغری : تخم گشنیز موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود و از این طریق به شما کمک می‌کند تا کاهش وزن داشته باشید.

✔️گشنیز دارای آنتی هیستأمین بسیار قوی است که در بهبود و درمان آلرژی‌های فصلی و تب یونجه بسیار مفید است.

✔️ترکیبات بسیار مهم در گشنیز، آهن است به همین دلیل افرادی که از کم خونی رنج می‌برند، می‌توانند از خواص عالی این گیاه بهره‌مند شوند

✔️گشنیز دارای خاصیت‌های ضدمیکروبی و درمانی هستند که از بروز زخم در دهان جلوگیری کرده و باعث بهبود آن‌ها می‌شوند.

✔️از تخم گشنیز به دلیل خواص بسیار عالی می‌توان برای درمان تهوع و استفراغ و همچنین بیماری‌های معده نیز استفاده نمود.

✔️مصرف گشنیز می‌تواند تا حد زیادی به کاهش فشار خون کمک کند. گشنیز می‌تواند اثر یون‌های کلسیم و استیل کولین را بهبود دهد و باعث کاهش فشار خون شود.

✔️بسیاری از بیماری‌های مغزی، از جمله پارکینسون، آلزایمر، و مولتیپل اسکلروزیس، با التهاب مرتبط هستند.خواص ضد التهابی گشنیز ممکن است در برابر این بیماری ها محافظت کند

✔️گشنیز دارای اسید‌های مختلف مانند اسید لینولئیک، اسید اولئیک، اسید پالمیتیک، اسید استئاریک و اسید آسکوربیک (ویتأمین C) است که می‌تواند کلسترول خون را تا حد زیادی کاهش دهد

✔️به نظر می رسد عصاره گشنیز به عنوان یک ادرارآور عمل می کند و به بدن شما کمک می کند تا سدیم و آب اضافی را دفع کند. این ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد.

✔️گشنیز چندین آنتی اکسیدان دارد که از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.نشان داده شده است که آنتی اکسیدان های آن با التهاب در بدن شما مبارزه می کنند.این ترکیبات شامل ترپینن، کورستین و توکوفرول ها هستند که ممکن است اثرات ضد سرطانی، تقویت کننده سیستم ایمنی و محافظت کننده عصبی داشته باشند

✔️تخم گشنیز برای درمان عفونت ادراری و عفونت مثانه یک داروی گیاهی موثر و مفید است.

✔️از جمله خواص گشنیز برای رحم این است که یکی از محرک‌های طبیعی و مفید است که استفاده از ترشحات غدد درون ریز را تنظیم می‌کند. تنظیم این ترشحات می‌تواند به بهبود سیکل قاعدگی کمک کند.

✔️خاصیت ضدباکتری تخم گشنیز موجب درمان آکنه و جوش صورت می‌شود. پودر تخم گشنیز را با عسل و زردچوبه ترکیب کنید و ترکیب به دست آمده را به عنوان ماسک روی پوست صورت خود بگذارید تا خشک شود و سپس صورت خود را بشویید.

✔️یکی از ده ها خاصیت تخم گشنیز تاثیرات آن روی قند خون می باشد. در واقع یکی از راه‌های کنترل قند خون بر اساس طب سنتی مصرف منظم از تخم گشنیز است

✔️تقویت ریشه مو از خواص تخم گشنیز است. تخم گشنیز با تقویت ریشه مو موجب افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو‌ها می‌شود

✔️گیاه گشنیز، مسکّن و آرامبخش است و برای مقابله و مبارزه با آثار سموم از ته که از فساد پروتیین های حیوانی و گیاهی حاصل می شود، مفید است.

✔️تخم گشنیز و اسانس آن، ضد زکام، ضد اسپاسم و شیرزا می باشد؛ یعنی ترشح شیر را افزایش می دهد.

✔️تخم گشنیز از نظر طبیعت، سرد و خشک است و از نظر خواص، مفرح و مقوی دماغ و قلب است.

✔️خفقان وسواس رفع می کند و برای تقویت معده مفید است.

✔️اسهال و سیلان اسپرم را بند می آورد و برای زخم های مجاری ادرار مفید است.

✔️خوردن گشنیز، صفرا را تسکین می دهد، تشنگی را رفع می کند، قی و آشفتگی را بند می آورد و تحلیل جنسی را نیز رفع می کند.

✔️مضمضه و جویدن آن، برای رفع جوش های دهان و تسکین سوزش آن و همچنین تسکین درد دندان و جویدن آن، برای رفع بوی شراب نافع است.

✔️یکی از ده ها خاصیت تخم گشنیز تاثیرات آن روی قند خون می باشد. در واقع یکی از راه‌های کنترل قند خون بر اساس طب سنتی مصرف منظم از تخم گشنیز است.

✔️طبع گشنیز سرد و خشک است و مصرف این سبزی برای افرادی که دارای مزاج هستند توصیه نمی‌شود و باید در مصرف گیشنیز احتیاط کنند. طبع تخم گشنیز نیز مانند خود سبزی گشنیز سرد و خشک است.
 
بالا