ضرب المثل قورباغه رو روی تخت طلا هم بشونی باز میپره تو مرداب + معنی

یلدا

یلدا

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
11/10/23
نوشته‌ها
323
پسندها
524
امتیازها
93
مدال ها
4
جنسیت
خانم👩
InShot   copy 800x800 copy 800x800

مفهوم و معنی ضرب المثل قورباغه رو روی تخت طلا هم بشونی باز میپره تو مرداب چیست ؟

✔️این ضرب المثل به این موضوع اشاره دارد که، اگر فردی در محیط ناسالم زندگی کند، آن را در محیطی مناسب‌تر و سالم‌تر ببریم، باز هم به شرایط ناسالم زندگی خود برمی‌گردد. پس برای بهبود شرایط حتما خود فرد نیز باید تلاش و سعی خود را بنماید.

✔️این ضرب المثل حکایت بعضی از آدمهاست که هر کاری برایشان بکنی و لطف بزرگی در حقشان کنی باز هم نمک نشناسن و قدر کارهایی که برای آن‌ها انجام دادید را نمیدانند.

✔️اگر فردی را در مکان بهتر و والاتر قرار دهید، باز هم به رفتار پیشین خود ادامه می‌دهد و به محیط و شرایط نامناسب قبلی خود برمیگردد.

✔️ لازم به ذکر است اگر میخواهید شرایط کسی را تغییر دهید باید، علاوه بر تغییر محیط خود فرد نیز تلاش نماید تا عادات‌ها و شرایط قبلی خود را تغییر دهد.

✔️ شخصی که در محیطی نامناسب و نامطلوب فعالیت و زندگی می کند، به دلیل شرایط موجود از جمله شرایط اجتماعی و فرهنگی حاکم شده، ممکن است به سمت رفتارهای نامناسبی سوق داده شود. بنابراین برای فرد مورد نظر علاوه بر تغییر مکان و محیط، باید کلا او را از دایره منفی و عوامل منفی دور و خارج نمود، تا بتواند با سازگاری و تطابق دادن خود رفتارهای مطلوب و سازنده ی را انجام دهد.
 
آخرین ویرایش:
بالا