🪔رسپی بهترین نان خانگی برای نانوایان مبتدی همراه عکس و نکات

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,998
پسندها
22,648
امتیازها
113
مدال ها
6
اگر هرگز نان درست نکرده اید، فرمول و دستورالعملی دقیق آوردیم که نحوه تهیه نان را به شما آموزش می دهد.
مواد اولیه
2 پیمانه آب گرم 110 درجه فارنهایت/45 درجه سانتیگراد
½ پيمانه شکر سفید
1 ½ قاشق غذاخوری مخمر خشک فعال
1 ½ قاشق چایخوری نمک
¼ پيمانه روغن نباتی
5-6 پیمانه آرد
آرد همه منظوره یا آرد نان
دستورالعمل
نکات مفید هنگام درست کردن اولین نان خانگی:
اگر تا به حال نان خانگی نپخته اید، در اینجا چند نکته وجود دارد:

1. به یاد داشته باشید که کاملا ورز دهید
دستور پخت زیر 7 دقیقه خمیر می شود و ارزشش را دارد! ورز دادن خمیر به ایجاد طعم و بافت نان کمک می کند، بنابراین در زمان ورز دادن کوتاهی نکنید.

2. آب و هوا می تواند بر مواد تشکیل دهنده شما تأثیر بگذارد
اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، به احتمال زیاد حداقل به مقدار توصیه شده آرد نیاز خواهید داشت، شاید حتی 1/4 فنجان تا 1/2 فنجان بیشتر. خمیر نان باید چسبناک باشد، اما همچنان قابل کنترل باشد، به خصوص پس از اولین بالا آمدن. در حالی که در حال ورز دادن هستید، خمیر باید جمع شود و از کناره های کاسه جدا شود و کاسه را بیشتر تمیز نگه دارد. معمولاً هدف من این است که ته خمیر همچنان به کاسه چسبیده باشد. سعی کنید آرد زیاد اضافه نکنید چون نان شما سنگین تر می شود. 3. دما بر مدت زمانی که طول می کشد تا نان شما بالا بیاید، تأثیر می گذارد
اگر خانه شما خنک باشد، نان شما بیشتر طول می کشد. در زمستان که خانه‌ام خنک‌تر از حد معمول است، دوست دارم فر را به مدت 2-3 دقیقه روشن کنم، سپس آن را خاموش کنم و بگذارم کاسه خمیر در آن بالا بیاید. فر گرما را برای مدت طولانی نگه می دارد و فضای مناسبی برای پف شدن خمیر است.

4. روی خمیر زیاد کار نکنید
سعی کنید خمیرم را معمولاً در حدود 1 دقیقه ورز می‌دهم و به آن فرم می‌دهم، سپس دوباره در تابه قرار می‌دهم تا استراحت کند، برای 2 ورقه. من دوست دارم برای مرتبه دوم که خمیر پف می کند در فر بالا بیاید تا نگران جابجایی خمیر پف شده نباشم. وقتی کامل ور اومد فقط فر رو روشن میکنم و تایمر رو تنظیم میکنم تا بپزه!
How to Make Homemade Bread 750x875
در یک کاسه بزرگ یا یک همزن، شکر را در آب گرم حل کنید. من فقط این دو را با هم ترکیب می کنم و کمی هم می زنم تا شکر حل شود. مخمر را هم بزنید. حدود 5 دقیقه صبر کنید تا مخمر شبیه یک فوم خامه ای شود.

نمک و روغن را به آن اضافه کنید. با استفاده از یک لیسک لاستیکی یا قلاب خمیر روی همزن پایه خود، شروع به مخلوط کردن کنید. آرد را یک پیمانه اضافه کنید و آخرین پیمانه آرد را نگه دارید تا ببینید آیا به آن نیاز دارید یا خیر. ممکن است از تمام آرد استفاده نکنید.
How to Make the Best Homemade Bread recipe 32 750x500
خمیر باید جدا شود و کاسه را تمیز کرده و به صورت دایره ای کوچک به اندازه یک چهارم به کف آن بچسبد. اگر خمیر شما این کار را فقط با 5 فنجان آرد انجام می دهد، دیگر اضافه نکنید. با این حال، اگر خمیر شما همچنان به کاسه می‌چسبد، هر بار چند قاشق غذاخوری بیشتر به آن اضافه کنید تا کاسه تمیز شود و فقط یک دایره کوچک در کف بچسبد.
خمیر را به مدت 7 دقیقه ورز دهید. تنظیم یک تایمر به عنوان یک خمیر کامل مهم است! در یک کاسه خوب روغن انداخته قرار دهید و خمیر را روی آن قرار دهید. با یک پارچه مرطوب بپوشانید. اجازه دهید در یک منطقه گرم تا زمانی که حجم آن دو برابر شود، حدود 1 ساعت دم بکشد.
How to Make the Best Homemade Bread recipe 30 750x500

حالا خمیر را پانچ کنید. 1 دقیقه ورز دهید و خمیر را از وسط نصف کنید. به شکل نان درآورید و در دو قالب نان 9×5 اینچی چرب شده قرار دهید . به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که خمیر 1 اینچ از تابه ها بلند شود، اجازه دهید تا ور بیاید.

در دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) به مدت 30-40 دقیقه بپزید. خنک کنید، با برس کره بمالید و لذت ببرید!
چگونه می توان تشخیص داد که نان کاملاً پخته شده است؟
من دوست دارم از دماسنج مواد غذایی استفاده کنم. مال من دیجیتال است، بنابراین استفاده از آن بسیار آسان است. نان کاملاً پخته شده 190-200 درجه فارنهایت خواهد بود. دستور پخت نان که شامل شیر است باید تا 200 درجه بپزد، اما چون اینطور نیست، وقتی به 190 درجه رسید آن را خارج می کنم. قسمت بالای آن قهوه ای طلایی خواهد بود.
 
بالا