🪔برای سرماخوردگی چه بخوریم؟ از چه اجتناب کنیم؟

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
23,413
پسندها
22,661
امتیازها
113
مدال ها
6

سوپ مرغ

سوپ مرغ​

1/8 _
مطالعات نشان می‌دهد که این ماده راه‌های بینی و احتقان را بهتر از سایر مایعات داغ پاک می‌کند. همچنین دارای اثر ضد التهابی است که ممکن است به علائم سرماخوردگی شما کمک کند.
مرکبات

مرکبات​

2/8 _
قبلاً شنیده اید: برای جلوگیری از سرماخوردگی، مقدار زیادی ویتامین C دریافت کنید. حقیقت این است که بسیاری از ما از ابتلا به آن جلوگیری نمی کنیم. (ممکن است در اطراف افرادی باشید که اغلب مریض می شوند، مانند یک مهدکودک.) اما اگر مقدار زیادی از آن را درست قبل از اینکه متوجه علائم شوید، دریافت کنید، ممکن است احساس بهتری داشته باشید و به شما کمک کند از شر سرماخوردگی خلاص شوید. سریعتر پرتقال، لیمو، لیمو ترش -- همه آنها منابع ویتامین C هستند و می توانند خوشمزه نیز باشند.
مبارزان میکروب

مبارزان میکروب​

3/8 _
کلم پیچ، کلم بروکلی، زغال اخته، چای سبز، پیاز قرمز، زغال اخته: اینها چه مشترکاتی دارند؟ همه آنها دارای آنتی اکسیدانی به نام کورستین هستند که ممکن است به شما در مبارزه با سرماخوردگی کمک کند. تحقیقات در اینجا بسیار جدید است، اما ممکن است آنها در مورد چیزی باشند.
گرما را بیاور

به گرمایجات روی بیاورید​

4/8 _
آنها کمکی به شما در رفع سرماخوردگی نمی کنند، اما فلفل چیلی می تواند مجرای بینی شما را پاک کند و این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. آنها چیزی به نام کپسایسین دارند که مطالعات نشان می دهد ممکن است به رفع گرفتگی سر کمک کند.
زنجبیل

زنجبیل​

5/8 _
یک فنجان چای زنجبیل تازه و داغ ممکن است به نظر تنها چیزی باشد که در هنگام ابتلا به سرماخوردگی به آن نیاز دارید. به رفع احتقان و تسکین گلو کمک می کند. و برخی مطالعات نشان می دهد که این ریشه تند ممکن است با مسدود کردن ویروس به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند.
لبنیات

لبنیات​

6/8 _
شیر، بستنی، پنیر: لبنیات رپ بدی می گیرد. حکمت رایج می‌گوید وقتی گرفتگی یا آبریزش دارید از آن اجتناب کنید زیرا مخاط بیشتری تولید می‌کنید. اما شواهد کمی برای حمایت از این موضوع وجود دارد. بنابراین اگر برای تسکین گلودرد هوس بستنی دارید، ادامه دهید و زیاد مصرف کنید.
سیر

سیر​

7/8 _
دانشمندان بر این باورند که سیر دارای چیزهایی است که ممکن است با سرماخوردگی مبارزه کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سیر ممکن است از سرماخوردگی جلوگیری کند، اما هنوز مطالعات بیشتری مورد نیاز است..

Coffee cup wallpaperzblogir
کافئین​

8/8 _
بهتر است از این موارد اجتناب کنید. هنگام سرماخوردگی به مایعات زیادی نیاز دارید، اما کافئین هیچ مصرفی ندارد
زیرا می توانند بدن شما را خشک کند. البته، اگر بدون قهوه صبح دچار سردرد شدید ترک می‌شوید، کمی چای کافئین دار امتحان کنید.
 
بالا