🇩🇪👑بهترین شهر آلمان برای زندگی👑🇩🇪

  • نویسنده موضوع مانلی
  • تاریخ شروع
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت
بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان کدام است ؟ این سوالی است که بارها و بارها برای کسانی که مهاجرت به آلمان به طرق مختلف را انتخاب کرده اند از مشاوران ما پرسیده اند ؛ آلمان یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان هر ساله پذیرای گردشگران زیادی در تمامی شهرهای خود است که بسیاری از آنها به این کشور علاقه مند شده و آن را گزینه ای برای سکونت می دانند.

مهاجرت در دنیای امروز به دغدغه بسیاری از خانواده هایی مبدل شده که تمایل دارند آینده خود و یا فرزندانشان را در کشوری با امکانات و رفاه بیشتری بسازند.

در میان تمامی مقصدهای مناسب در اروپا و جهان برای ایرانیان کشور آلمان را می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود درنظر گرفت که روند پذیرش مهاجر را بسیار آسان نموده و دولت این کشور تلاش می کند تا مهاجرین با مهارت و با استعداد را در تمامی زمینه ها به خود جذب نماید.

اما سکونت حتی درکشوری همچون آلمان نیز با هر هدفی که صورت پذیرد ، نیازمند بررسی و تحقیق در تمامی زمینه ها بوده و باید عواملی همچون شهر محل سکونت را به دقت بررسی نمود تا به مهاجرت و زندگی موفقی در این کشور رسید.

1672417450348
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

برلین پایتخت بی نظیر آلمان​

برلین به عنوان پایتخت و بزرگ ترین شهر آلمان از لحاظ امکانات و رفاه در این کشور بی نظیر بوده و در کل اتحادیه اروپا رتبه بی نظیری را از آن خود نموده است ، این شهر به عنوان یک مرکز ایالتی از نظر تاریخی مهم ترین منطقه آلمان بوده و با قرار گرفتن در شمال شرق این کشور رودهای مختلفی را در خود جای داده است.

نزدیک به شش میلیون نفر با بیش از ۱۸۰ ملیت در این شهر ساکن هستند و از یک سوم مساحت آن که جنگل ، پارک ، رود و دریاچه است استفاده می کنند.

ایستگاه راه آهن این شهر یکی از بزرگ ترین و مهم ترین ایستگاه های راه آهن در اروپا محسوب می شود و علاوه بر خطوط داخلی به سایر شهرهای مهم این قاره همچون وین ، پراگ ، زوریخ و آمستردام نیز متصل است ، علاوه بر قطار ترابری عمومی مانند اتوبوس و تاکسی در سراسر این شهر انجام شده و تراموا با بیش از ۲۰ ایستگاه سراسر شهر را پوشش می دهد.

فرصت های شغلی در این شهر بی پایان است و تعداد مهاجرانی که برای کار به این شهر سفر می کنند بسیار است . این شهر در بخش تولیدات و کارخانجات مورد توجه تمامی سرمایه گذاران بوده و از هر دو روش سنتی و مدرن در صنعت استفاده می شود.
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

زندگی در برلین​

برلین علاوه بر داشتن بازار اقتصادی قوی ، برای ادامه تحصیل نیز گزینه ایده آلی بوده و میزبانی دانشگاه های مطرحی همچون دانشگاه آزاد برلین ، دانشگاه هومبولت و دانشگاه فنی برلین را بر عهده دارد ،
با زندگی در این کشور شما شرایط پایداری جوی را در تمامی فصول تجربه خواهید کرده در تابستان گرم و زمستان ها سرد است البته جبهه هوای سر در برلین وجود داشته و در تابستان ها نیز بارش هایی وجود دارد.

در رابطه با هزینه های زندگی نیز باید هدف و شرایط فردی شما را به عنوان مهاجر به خوبی درنظر داشت ، معمولا کمترین هزینه زندگی به دانشجویان اختصاص دارد و بدون درنظر گرفتن هزینه خوابگاه و یا محل سکونت ماهیانه می توان با ۷۵۷ یورو در ماه زندگی خوبی را در این شهر تجربه کرد.

در صورتی که به صورت خانوادگی به این شهر مهاجرت کنید هزینه های زندگی با دو فرزند برای شما در حدود ۱۶۸۰ یورو در ماه است که باید میزان اجاره بهای خود را نیز به آن اضافه کنید ، اجاره مسکن نیز کاملا به شما و بودجه ای که درنظر گرفته اید بستگی دارد ؛ اجاره آپارتمان و یا منزل مستقل نیز به مساحت ، منطقه و امکانات وابسته بوده و می تواند از ۷۰۰ یورو در ماه آغاز شود.
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

مونیخ شهر دانشجویان در آلمان​

شهر مونیخ را می توان یکی از ثروتمندترین شهرهای آلمان دانست که با قرار گرفتن در ایالت بایرن در شمال کوه های آلپ و بر روی رود آیسار ، جمعیتی در حدود یک میلیون و چهار هزار نفر را در خود جای داده است ، این شهر همواره در میان ده شهر برتر جهان برای زندگی قرار داشته و سالانه کنگره های مهم اقتصادی در آن برگزار می شود ، مونیخ به عنوان بهترین گزینه برای تحصیل در آلمان معرفی شده و از امکانات رفاهی قابل توجهی برخوردار می باشد.
1672417561289

مراکز دیدنی با جاذبه های گردشگری این شهر بی شمار بوده و از سال ۱۹۷۱ شهروندان آن از سیستم مترو شهری بهره مند می شوند ، جمعیت این شهر را می توان بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار نفر تخمین زد و در اغلب زمینه ها رقابت تنگاتنگی با شهرهای مطرح اروپایی دارد.

این شهر به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات کم دارای اب و هوای سردتری نسبت به برخی از مناطق آلمان بوده و زمستان آن از اواخر مهرماه آغاز می شود ، تابستان ها گرم و مرطوب و با بارش های قابل توجهی همراه است و در این فصل خیابان ها را به دلیل وجود گردشگران بسیار شلوغ می یابید ، البته خوب است بدانید که زندگی در مونیخ با هزینه ارزانی همراه نیست و سکونت ، خورد و خوراک ، تفریح و سرگرمی مخارج قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند.
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

تجربه زندگی لذت بخش در مونیخ​

خطوط اتوبوسرانی در شهر مونیخ به عنوان ارزانترین وسایل حمل و نقل عمومی وجود داشته و با ۶ یورو در رو می توانید در کل شهر تردد داشته باشید ، برای رفت و آمد به کشورمان ایران و یا سایر نقاط جهان نیز می توانید از فرودگاه بین المللی این شهر که در فاصله ۲۸ کیلومتری قرار گرفته استفاده کرده و به راحتی به مقصد موردنظر خود بروید.

در صورتی که به صورت توریست به این شهر رفته و یا در ابتدای مهاجرت خود محلی برای اقامت ندارید می توانید در هتل های خوب این شهر مانند هتل Vier Jahreszeiten، هتل اطلس ، هل کنکرد و یا هتل آلپن سکونت داشت باشید.

جاذبه های گردشگری این شهر را نباید فراموش کرد که مکان هایی برای داشن اوقات فراغتی دلنشین هستند ، کاخ رزیدنس ، کلیسای فرانکیرچ ، باغ انگلیسی ، میدان مارین پلاتز ، باغ وحش هلابرون و غیره از بهترین ماکان های تفریحی این شهر هستند.

و اما شهر دانشجویی آلمان چه دانشگاه های مطرحی را در خود جای داده است ؟ دانشگاه صنعتی مونیخ ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز و دانشگاه فنی مونیخ از بهترین گزینه های ممکن در اروپا شمرده می شوند که با نوع رشته در تمامی مقاطع ، امکان تحصیل با حداقل هزینه را برایتان فراهم خواهند ساخت.
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

هامبورگ شهری محبوب در آلمان​

هامبورگ شهری نام آشنا در آلمان برای ایرانیان از جمله مواردی است که در میان برترین شهرهای این کشور برای سکونت خارجیان قرار گرفته ، به عنوان دومین مرکز تجاری ملی شناخته می شود ، بخش تجارت ، گردشگری و بهداشت در این شهر در قوی ترین شکل ممکن ارائه شده و بخش کشاورزی در آن نسبت به سایر شهرها کوچک تر است.

چنانچه بخواهید به عنوان دانشجو در این شهر زندگی کنید می توانید در یکی از ۱۶ دانشگاه معتبر آن همچون دانشگاه هامبورگ ، دانشگاه هلموت اشمیت ، دانشگاه هافن ستی ، دانشگاه هنرهای زیبا ، آکادمی موسیقی و تئاتر و یا دانشگاه علمی کاربردی این شهر ثبت نام کنید.

این شهر را می توان یکی از اصلی ترین مراکز تامین اقتصادی کشور آلمان دانست که می توانید به راحتی در آن شغلی مناسب با حرفه و تخصص خود بیابید ، چنانچه در در زمینه گردشگری و ارتباطات دارای مهارت باشید با فرصت های شغلی خوبی در این شهر رو به رو می شوید و شغل شما تامین کننده هزینه های زندگی خواهد بود ، البته میزان هزینه های زندگی در این شهر مبلغ ثابتی نبوده و به فاکتورهای متعددی وابسته است ، اما به عنوان مثال هزینه اجاره منزل از ۱۰۰۰ دلار در ماه آغاز شده و به مبالغ بالاتری ( با توجه به منطقه انتخابی تان ) می رسد.
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

مهم ترین فاکتورهای زندگی در هامبورگ​

حمل و نقل در شهر هامبورگ در سطح اروپا شهرت داشته و تمامی سنین می توانند از امکانات مخصوص به خود در حمل و نقل استفاده کنند ، این سیستم که با نام HVV شناخته می شود به صورت مترو ، اتوبوس و تاکسی سراسر شهر را پوشش می دهد ، ۴ خط مترو به همراه ۹ سرویس راه آهن بهترین مسیرهای جا به جایی در این شهر هستند.

با زندگی به مدت کوتاهی در میان مردم این شهر در می یابید که تعداد مهاجرین قابل توجه بوده و در تمام هفت منطقه آن به نام های هامبورگ میته ، آلتونا ، آیمزبوتل ، هامبورگ نورد ، ونسبک ، برگدورف و هاربورگ ساکن شوید ، از ماه مارس تا آوریل هوای گرم را تجربه نموده و پس از آن هوا رو به سردی می رود.

هامبورگ سومین بندر بزرگ اروپا در شبه جزیره پوتلاند قرار گرفته و دو دریای شمال و بالتیک اطراف آن را احاطه کرده اند ، آب و هوای اقیانوسی این شهر هر فرد مهاجری را وابسته خود کرده و یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت آن از بالاترین شاخص های زندگی بهره مند می شوند.

بابت هزینه های زندگی نیز در صورتی که دانشجو هستید از ۷۵۰ دلار در ماه تا خانواده ای با دو فرزند در حدود ۲۴۵۰ یورو در ماه هزینه خواهید داشت.
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

شهر فرانکفورت آلمان​

از دیگر شهرهای معروف آلمان که قطعا در هنگام بررسی این کشور بدان برخواهید خورد شهر فرانکفورت است که به عنوان یک شهر پرطرفدار برای ایرانیان نیز شناخته می شود ، فراکفورت بزرگترین شهر ایالت هسن یکی از مهم ترین شهرهای دوره امپراوری رم بوده و تمدن بی نظیری را در جای جای خود به نمایش می گذارد ، این شهر یکی از بزرگترین مراکز بانکی در اروپا و جهان است و آسمان خراش های آن شهرت جهانی دارند.

دانشگاه گوته ، دانشگاه هنرهای تجسمی اشتدل ، دانشگاه فلسفه و الهیات ، مدرسه بین المللی اقتصاد و مدیریت و دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی از مطرح ترین مراکز تحصیلی در این شهر هستند و در حدود ۲۵% از جمعیت آن را مهاجرین خارجی تشکیل می دهند.

بسیاری از بزرگراه ها و خطوط راه آهن آلمان از این شهر عبور کرده و و فرودگاه ام ماین یکی از سه فرودگاه بزرگ اروپا می باشد ، دویچه بانک ، بانک فدرال آلمان ، بانک مرکزی اروپا و بسیاری از نهادهای مهم بین المللی در این شهر واقع شده اند که خود زمینه ساز فرصت های شغلی مهم بوده و درامدهای خوبی را برای ساکنین این شهر به همراه دارد.

شرایط آب و هوایی این شهر را نیز فراموش نکنید و بدانید که قرار است تابستان های معتدل و زمستانی سرد با باد فراوان را در طول سال پشت سر بگذارید.
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

هزینه زندگی در فرانکفورت​

حتما در هنگام مهاجرت یکی از دغدغه های اصلی هر فرد آگاهی و تامین هزینه های زندگی در کشور و شهر مقصد است ، زندگی در فرانکفورت از حداقل ماهانه ۸۵۰ یورو آغاز شده و برای خانواده با فرزند به ۲۶۰۰ یورو در ماه می رسد و البته اجاره منزل برای خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخودار بوده و هزینه آن جدای از کلیه مخارج درنظر گرفته می شود.
1672417805149

هزینه مسکن بسته به محل زندگی متغیر بوده و بابت یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید در حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه پرداخت کنید ، با توجه به همین مورد می توانید به برآورد نسبی به منازل بزرگتر برسید ، هزینه قبوض ، اینترنت ، حمل و نقل و سایر موارد را نیز باید درنظر داشته باشید.

این نکته نیز گفتنی است که مردم فرانکفورت بسیار خونگرم تر از سایر شهرهای آلمان بوده و به دلیل وجود مهاجرین قابل توجه به خوبی در جامعه پذیرفته شده و به محیط جدید زندگی خود عادت خواهید کرد.
 
م

مانلی

Female
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
25/12/22
نوشته‌ها
552
پسندها
1,355
امتیازها
93
جنسیت

شهر اشتوتگارت آلمان​

پایتخت ایالت بادن وورتمبرگ شهر اشتوتگارت نام دارد که در قسمت جنوب غربی کشور قرار گرفته و به عنوان ششمین شهر بزرگ آلمان از امن ترین ها برای سکونت است.

در سال های دور این شهر به دلیل بیکاری کاهش جمعیتی را تجربه نمود که به سرعت با ایجاد مراکز تحصیلی و فرصت های جذاب برای جبران آن تلاش کرد ، هم اکنون با تلاش های بسیار میزان تولد از مرگ در این شهر بیشتر شده و اتباع زیادی از کشورهای اروپایی در آن سکونت دارند.

در مینه اقتصادی خوب است بدانید که بیش از ۱۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ در آن به فعالیت مشغول هستند و از جمله مراکزی است که نام کشور آلمان را در زمینه خودروسازی مطرح نموده است ، شرکت های برجسته در این شهر عبارتند از : دایملر ، پورشه ، بوش ، زیمنس ، ووستن رت ( در زمینه ابزار سازی ) و غیره.

چنانچه به عنوان یک دانشجو نیز در حال بررسی این شهر هستید می توانید مراکز مهم دانشگاهی همچون دانشگاه اشتوتگارت ، دانشگاه هوهنهایم ، دانشگاه رسانه اشتوتگارت و یا دانشگاه علمی و کاربردی این شهر را مدنظر داشه باشید ، شبکه حمل و نقل نیز در این شهر بسیار گسترده بوده و شما می توانید از ساعت ۵ صبح از کلیه آنها استفاده کنید و حتی در برخی از ساعات شب نیز سیستم حمل و نقلی برای شهروندان وجود دارد.
 
بالا