چگونه در خانه محیطی مثبت بسازیم

  • نویسنده موضوع Reza
  • تاریخ شروع
Reza

Reza

کاربر شهروند
تاریخ ثبت‌نام
1/7/22
نوشته‌ها
1,834
پسندها
2,425
امتیازها
113
مدال ها
6
ایجاد فضای مثبت در خانه برای رفاه اعضای خانواده ضروری است. همچنین برای رشد و تکامل مناسب فرزندان کوچک خانواده بسیار حیاتی است. بیایید دریابیم که چگونه محیط مثبت را در خانه ایجاد کنیم.

شما همیشه دوست دارید که همه چیز در خانه به شکل منظم، ریتمیک، منظم و تقریباً در حد کمال باشد. این برای همه کسانی که می خواهند محیطی مثبت در خانه داشته باشند طبیعی است. به طور کلی، محیط مثبت تنها با ابتکار عمل مناسب در آن جهت امکان پذیر است. هر ابتکاری به سمت سبک زندگی منظم، مطمئناً ما را به سمت محیطی مثبت هم در خانه و هم در محل کار هدایت می کند. بسیاری از ما مشتاق همه اینها هستیم، اما نمی‌دانیم چگونه آن را ممکن کنیم. بنابراین در اینجا چند مرحله ساده و در عین حال سیستماتیک وجود دارد که از طریق آنها می توانید به محیطی مثبت در خانه خود برسید.
1. چیزها را در خانه در مکان های عالی مرتب کنید
بسیار مهم است که ببینیم همه چیز در خانه مکان های تعیین شده خود را دارند. این اجازه نمی دهد جایی برای سردرگمی و هرج و مرج. در واقع اگر همه اعضای خانواده از یک نظم کامل پیروی کنند، عادت بسیار خوبی است. هیچ جستجو، سردرگمی وجود نخواهد داشت و به همه اجازه می دهد تا احساس کنند که در خانه یک ریتم و نظم وجود دارد.


2. مطمئن شوید که حداقل گیاهان در خانه وجود دارد
خانه‌ای بدون گیاه مانند مکانی است که فاقد ارتعاشات مثبت است. گیاهان کمک می کنند خانه پر از انرژی مثبت باشد. حتی اگر در آپارتمان‌ها و آپارتمان‌ها زندگی می‌کنید، پرورش گیاهان داخلی یا تعداد کمی از گیاهان بونسای بسیار مهم است. یک روال منظم با مقدار کمی باغبانی ، ذهن و بدن را قادر می سازد تا با محیطی مثبت در خانه سالم باشند.


3. برای هر فعالیتی در خانه زمان بندی مناسبی داشته باشید
در هر خانواده ای بسیار مهم است که زمان بندی مناسب خانواده را حفظ کنیم. چیزهای بسیار خاص و بسیار مهمی وجود دارد که از طریق آنها هر خانواده منحصر به فرد است. زمان های مناسب برای غذا، خواب، بیرون رفتن از تلویزیون و اشتیاق کم همیشه در یک خانواده ضروری است. به این ترتیب ایجاد طعم خوب و لحظات خوش با یکدیگر بسیار سالم است. ناگفته نماند که خانواده شما به طور مشخص در ارزش های درست و اخلاق درست خود ایستاده اند.


4. وقت خانواده را همراه با نمازهای منظم حفظ کنید
زمان خانواده فقط برای تماشای تلویزیون، رفتن به سینما یا مراکز خرید، خرید و پیک نیک نیست. همچنین باید به طور منظم اطمینان حاصل کنیم که انرژی مثبت را به خانه و زندگی اعضای خانواده شما دعوت می کنیم. توسل به خدا و قدرت گرفتن نیز در زندگی هر فردی بسیار مهم است. این روحیه شما را تقویت می کند، افکار خوب را تشویق می کند و انواع ترس ها را در ما از بین می برد. وقت نماز همیشه ساکت است. این باعث ایجاد حس مثبت و ایجاد فضای ساکت در خانه می شود. حتی بچه های خانه هم اهمیت سکوت را در زندگی روزمره درک می کنند.


5. مراقب باشید تا هر موقعیتی را با گفتگو حل کنید
به طور کلی، وقتی همه چیز خوب پیش می رود، شما شادی می کنید، جشن می گیرید و مهمانی می کنید. اما در همین خانواده وقتی مشکلی پیش می‌آید، تمایل به سکوت بدون هیچ واکنشی یا ایجاد عصبانیت است. این فقط به مشکل می افزاید و وضعیت را تشدید می کند. بنابراین برای حل هر موقعیتی در خانواده، گفت و گو و تسهیل شرایط بسیار مهم است. به این ترتیب، می توانید افکار مثبت به دست آورید، به یکدیگر کمک کنید تا راه حل پیدا کنید و همچنین متوجه شوید که مشکل اندازه کوه نیست، بلکه فقط اندازه خال است.


6. کارها را به تعویق نیندازید
گسستگی عمومی در هر خانواده ای تنها زمانی اتفاق می افتد که کاری نادیده گرفته شود یا به تعویق بیفتد. این باعث می شود که عضو خانواده آسیب دیده احساس کند که مهم نیست. بنابراین در تمام شرایط عادی ممکن، تکمیل کارها در زمان مناسب یا تعیین شده بسیار مهم است. در اکثر مواقع، عموماً همان فرد چندین بار تحت تأثیر این مشکل قرار می گیرد. اگر به هر دلیلی باید کارها به تعویق بیفتد، همه اعضای خانواده باید اطمینان حاصل کنند که فقط کار به تعویق افتاده است، اما مربوط بودن یا اهمیت عضو خانواده نیست.


7. روابط صمیمانه با همه در خانه حفظ کنید
روابط صمیمانه در هر خانواده به عنوان یک طناب عمل می کند. در کارهای روزمره و به دلیل یکنواختی، سلام کردن، ابراز محبت، عذرخواهی یا قدردانی از اعضای خانواده خود را فراموش می کنید. این باعث از بین رفتن محیط مثبت در خانواده می شود. گاهی اوقات، به اشتراک گذاشتن چیزهای خوشایند نیز نوعی غفلت و بی توجهی نسبت به افراد دلسوز شما خواهد بود. این یک خلاء و فاصله ایجاد می کند که به رابطه آسیب می زند و آسیب می زند. بیماری یا ناخوشی فقط برای بدن نیست بلکه برای ذهن نیز هست. بنابراین، همیشه تلاش عمدی برای پرس و جو در مورد یکدیگر و به اشتراک گذاشتن تجربیات هر روز با یکدیگر برای اطمینان از محیط مثبت در خانه بسیار مهم است.


8. برای کارهای یکدیگر اهمیت قائل شوید
وقتی از کارهای روزمره خود خارج می شوید و به کارهای دیگران کنجکاوی و علاقه نشان می دهید، یادگیری زیادی وجود خواهد داشت که معمولاً اتفاق می افتد. شما تمایل دارید که یکنواختی را بشکنید و راه های جدیدی برای انجام کارهای روزانه خود ابداع کنید. بنابراین اهمیت دادن به کارهای یکدیگر و ابراز محبت و مراقبت بدون چشمداشت بسیار مهم است. این همچنین ثابت خواهد کرد که خیریه و نگرانی می تواند از خانه شروع شود.


9. از نظافت منظم خانه و اطراف آن اطمینان حاصل کنید
تمیز کردن و پاک کردن آشفتگی در خانه به عنوان یک کاهش دهنده استرس کامل عمل می کند. به هر حال وقتی مکانی که زندگی می کنید به خوبی روشن، تهویه و تمیز باشد احساس آرامش و آسودگی می کنید. نظافت یک روش ورزش، یک سیستم و بالاتر از همه دلیلی برای محیط مثبت است.


10. مهمانان را در خانه دعوت کنید و از دوستان و بستگان خود دیدن کنید

دعوت از مهمان در خانه و دیدار دوستان و اقوام خود به ما یک روش زندگی می آموزد. همچنین صحبت های دلپذیر، رفتارهای عالی و افکار مثبت را تشویق می کند. کودکان تمایل دارند یاد بگیرند که چگونه رفتار کنند، مراقبت کنند و همچنین ایده ها و موارد خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. یادگیری سازگاری نیز باعث ایجاد محیط مثبت در زندگی شما می شود.

وقتی برنامه ریزی می کنید که کارها را منظم انجام دهید، به طور خودکار اعتماد به نفس شما را در زندگی باز می گرداند. زیرا معمولاً کارهای معمول خود را فراموش می کنید، اما بدون شک اعمال عمدی خود را به یاد می آورید. هنگامی که هر مشکلی پیش می آید، می توانید با رویکرد سیستماتیک خود به آنها رسیدگی کنید. این باعث ایجاد انرژی مثبت می شود و به خانواده کمک می کند تا باور کنند که در مواقع بحران می توانید به یکدیگر وابسته باشید. بنابراین ایجاد محیط مثبت در زندگی شما باید به یک روش زندگی شما تبدیل شود. آنگاه در موقعیتی خواهید بود که می توانید هر بحرانی را مدیریت کنید و راه حلی برای همه مشکلات خود بیابید.
 

موضوعات مشابه

بالا