چند تمرین برای بهبود روانخوانی دانش آموزان کلاس اول👌

  • نویسنده موضوع آیسان
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 61
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
آیسان

آیسان

کاربر نمونه
Ms
تاریخ ثبت‌نام
5/4/24
نوشته‌ها
294
پسندها
152
امتیازها
43
مدال ها
1
جنسیت
خانم👩
اگر کودک دانش آموز شما در روانخوانی ضعیف است چند تمرین پیشنهادی با هدف بهبود خواندن و روانخوانی را به شما پیشنهاد می دهیم.


۱- موقع خواندن متن ، دانش آموز با انگشت یا مداد خط ببرد.

۲- برای جلوگیری از برگشت چشم به کلمات قبل که در بعضی کودکان اتفاق می افتد و باعث کند_خوانی آنها می شود، بعد از خواندن هر کلمه روی کلمه را بگیریم ؛این کار به خواندن کلمه بعدی نیز کمک می‌‌کند، شروع کلمه بعدی نیز مشخص می شود.

۳- برای کودکی که در خواندن کلمات در زمینه مشکل دارد و نیمی از کلمه قبلی و حرفی از كلمه بعدی را با کلمه مورد نظر می‌خواند، پوشاندن این طرف و آن طرف کلمه و فقط دیدن کلمه مورد نظر سودمند است.

۴- برای تندخوانی به کودکان بیاموزیم که ابتدا دو کلمه را با هم ببینند و بخوانند و بعد از پیشرفت سه کلمه و بیشتر را ببینند. فعالیت های دید واگرا برای این منظور توصیه می شود

۵- بازی مارپله برای سرگرمی و آموزش : کلمات را نوشته و به ازای درست خواندن کلمه به تعداد حروف جلو برود.

۶ - برای فعالیت های مربوط به درک_مطلب ، تأکید بر نکات مهم متن و با تغییر لحن کلام و تکرار می‌تواند مثمر ثمر باشد تا دانش آموز توجه کند و ضمناً هر پاراگراف را در کاغذی جدا بنویسیم و چند تا سؤال مربوط به آن پاراگراف را روبرو یا پشت ورقه بنویسیم و بپرسیم یا بخواهیم که جواب را بنویسند، این کار سبب توجه بیشتر دانش آموز به مطلب مهم می شود.
 
بالا