بدانید چجوری خانه ای بادکوراسیونی شیک داشته باشیم؟

  • نویسنده موضوع Nazbanoo
  • تاریخ شروع
Nazbanoo

Nazbanoo

کاربر شهروند
Female
تاریخ ثبت‌نام
1/10/22
نوشته‌ها
1,134
پسندها
1,978
امتیازها
113
مدال ها
4
جنسیت

۱۳ ایده جذاب و کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل​


اگر شما قصد تغییر دکوراسیون منزلتان با کمترین هزینه را دارید و بودجه‌ی شما کم است، قطعا تنها نیستید. افراد زیادی دوست دارند بدانند چگونه با یک بودجه‌ی کم دکوراسیون خود را اندکی تغییر دهند. به همین دلیل ما راه هایی ساده برای حل این مشکل برای شما گردآوری کرده ایم تا بتوانید از آن ها استفاده کنید. چند به روز رسانی و تغییر کوچک در وسایل منزلتان می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. می‌دانید که محیط خانه تاثیر بسیار زیادی بر روحیه و ذهن ما می‌گذارد، بنابراین اگر منزل شما خالی از وسایل و یا بسیار ساده باشد، می‌تواند حس های خوب را از شما دور کند. قابل درک است که وقتی همه چیز خیلی گران است نمی‌توانید فضای خود را آنطور که دوست دارید نشان دهید.



۱.گیاهان سبز اضافه کنید​

گیاهان به هر اتاقی با هر طرحی روح دوباره می‌بخشند و فضای موردنظر را تازه می‌کنند. اگر اتاق شما مثل عکس زیر کاملا سفید هم باشد، زیبایی آن دو چندان می‌شود وبیشتر به چشم می‌آید. امروزه باغ گل های زیادی در مناطق مختلف وجود دارد که انواع و اقسام گل ها، گیاهان و یا حتی درختان کوچک و بزرگ دارد که با قیمت بسیار کم به فروش می‌رسند. شما می‌توانید گیاه مورد علاقه خود را از آنجا تهیه کنید. حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که توانایی و وقت رسیدگی به گیاهان را ندارید، می‌توانید گل هایی خریداری کنید که مصنوعی هستند اما واقعی به نظر می‌رسند. در کل تزیین خانه با گل و گیاه ایده بسیار جذابی است که همه از آن استقبال می‌کنند.

۲.قفسه بگذارید​

اگر می‌خواهید فضایی داشته باشید تا وسایلی که می خواهید در دسترس شما باشند روی آن قرار بگیرد، یا خرده ریزهای تزئینی و دکوری خود را روی آن به نمایش بگذارید، یک قفسه ساده نصب کنید. قفسه ها بسیار کاربردی هستند و علاوه بر آن فرصتی ایجاد می‌کنند تا از طریق قرار دادن اشیاء متعلق به خودتان روی آن کمی روح به طرح و فضای خود اضافه کنید. می‌توانید خودتان یک تخته چوب ساده را مانند عکس زیر رنگ کنید و به سادگی آن را به دیوارتان نصب کنید.

۳.گالری عکس آویزان کنید​

داشتن یک گالری عکس در قسمتی از فضایتان روشی خلاقانه و امروزی برای پوشاندن یک دیوار برهنه یا بی روح است. می‌توانید این قاب ها را با اشکال، اندازه ها و طرح های مختلف نصب کنید؛ لازم نیست که اندازه ی تمام قاب ها با یکدیگر یکسان باشند. داخل این قاب ها را با عکس های قدیمی خانوادگی، نقاشی های کودکان، عکس کسانی که دوست دارید و در کل خاطراتی که برای شما شیرین است و یادآور روزهای خوب است پر کنید، تا با هر بار نگاه کردن به این قسمت از منزلتان احساس آرامش داشته باشید. تزیین دیوار با قاب عکس از مرسوم ترین ایده های دکوراسیون منزل است که ممکن است در منزل افراد زیادی با این طرح برخورد کرده باشید.

۴.صندلی های خود را دوباره رنگ کنید​

در تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه شما می‌توانید با اندکی سلیقه و فقط با استفاده از یک پالت رنگ، تغییرات زیادی به وجود آورید. به طور مثال می‌توانید صندلی های میز ناهارخوری خود یا هر صندلی موجود دیگر در منزلتان را دوباره رنگ بزنید و مثل روز اول از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ قرمز است. قرمز روشن جلوه ای خاص و تازه به فضا می‌بخشد و باعث می‌شود با شور و علاقه بیشتری به سمت نشستن روی صندلی ها بروید. ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، اما وقتی وقت خود را برای انجام این کار اختصاص دهید، خواهید فهمید که آنقدر هم سخت نیست. با دوستانتان تماس بگیرید تا به کمک شما بیایند و یک روز سرگرم کننده در کنار یکدیگر داشته باشید.

۵.آثار هنری خود را به نمایش بگذارید​

تمام کارهای هنری ای که تا به حال در زندگیتان انجام داده اید جمع آوری کنید و شروع به آویزان کردن و یا قرار دادن آن ها در اطراف خانه کنید. ممکن است نقاشی ای کشیده باشید که آن را دوست دارید، یا در کودکی خودتان وسیله ای را با دستانتان درست کرده باشید. این ها نمونه های کوچکی هستند برای اینکه حال و هوای منزل شما کمی تغییر کند. دقیقاً مانند یک گالری عکس، آویزان کردن آثار هنری خود یا قرار دادن آن ها روی میز باعث می‌شود تا دیوارهای خالی کمتر به چشم بیایند و در اتاق کمی نوسازی ایجاد شود. اگر عکاسی می‌کنید یا استعداد دیگری دارید که قابل نمایش است، از آن استفاده کنید. این کار نه تنها استعداد شما را به دیگران نشان می‌دهد، بلکه خانه شما را از نظر دیگران بسیار منحصر به فرد می‌کند.

۶.چیدمان اتاق خود را تغییر دهید​

می‌توانید با جابجایی مبلمانتان به سمتی که نور طبیعی خورشید می‌تابد و یا سمتی که شومینه قرار دارد اتاق خود را فنگ شویی کنید. مبلمان می توانند از زاویه ای جدید کاملاً متفاوت به نظر برسند و این کار هزینه‌ای هم ندارد. تغییر چیدمان مبلمان می‌تواند به اتاق شما جلوه تازه ای ببخشد و حتی گاهی پی ببرید که چه مقدار فضای خالی در اختیار داشتید و نمی‌دانستید. همچنین، می‌توانید درب اتاق خود را عوض کنید و برای کمی تغییر درب جدید نصب کنید یا درب قدیمی خود را رنگ تازه بزنید. این کار باعث می‌شود قبل از اینکه وارد اتاق شوید احساس متفاوتی داشته باشید. تغییر چیدمان منزل ممکن است در وهله ی اول استرس آور به نظر برسد، اما اگر شروع کنید و دست به تغییر یکی از وسایل هایتان بزنید به مرور تغییر بقیه آن ها ساده تر می‌شود.

۷.سایه های لامپ خود را تغییر دهید​

راه حل چگونگی تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه ممکن است برای همه متفاوت باشد، اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که فقط با تغییر سایه های لامپ خود، چه احساس متفاوتی خواهید داشت. اتاق شما کاملا زیبا به نظر می‌رسد و هنگام استفاده از لامپ، رنگ جدیدی برای روشنایی خود خواهید داشت. هر رنگی که به آن علاقه دارید و دوست دارید فضای شما به آن رنگ دربیاید انتخاب کنید و آن را نصب کنید. حتی می‌توانید اگر رنگ لامپ مورد نظر خود را پیدا نکردید، لامپ را رنگ آمیزی کنید. بعد از رنگ کردن آن می‌بینید که چگونه با روشن کردن لامپ به رنگ دلخواه شما درمی‌آید



۸.قفسه های کتاب خود را تمیز کنید​

قفسه های بهم ریخته و کثیف می‌توانند خانه را بهم ریخته و آشفته نشان دهند. وقتی آن را تمیز کردید، می‌توانید دوباره کتاب هایتان را مرتب کنید تا قفسه کتابتان احساس جدیدی پیدا کند. . مردم اغلب به قفسه کتاب ها زیاد نگاه می‌کنند، برخی به این دلیل که کتاب دوست هستند و برخی دیگر به دلیل اینکه می‌خواهند از طریق کتاب هایی که می‌خوانید تشخیص دهند شما چه شخصیتی دارید. هرکدام از کتاب‌هایی را که احساس می‌کنید دیگر در خانه شما جای ندارند، هدیه دهید و کتاب هایی که برای قفسه های کتاب شما بسیار بلند هستند را روی میز دیگری قرار دهید. شما می‌توانید چیدمان قفسه کتاب خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید و احساس تازه ای داشته باشید.

۹.بشقاب آویزان کنید​

انتخاب تزئینات مناسب برای دیوارها گاهی اوقات می‌تواند بسیار سخت و مشکل باشد. زیرا شما نمی‌خواهید دیوار خیلی خلوت و یا خیلی شلوغ باشند. تهیه نوع مناسب تزئینات دیوار نیز می‌تواند دشوار و گران باشد. برای حل این مسئله، همیشه می‌توانید استفاده از صفحات بشقاب را به عنوان دکوراسیون دیوار انتخاب کنید. می‌توانید بشقاب های تزئینی دیواری ارزان قیمت خریداری کنید و یا انواع بسیار خوش رنگ آن را از فروشگاه های عتیقه فروشی خریداری کنید. اگر فردی هستید که عاشق جمع آوری بشقاب های مختلف با اشکال زیبا هستید، می‌توانید از مجموعه شخصی بشقاب های خود برای تزئین دیوارها استفاده کنید. ابتدا سعی کنید با قرار دادن صفحات روی زمین و امتحان گزینه های مختلف، طرح مورد نظر خود را پیدا کنید.
آویزان کردن بشقاب روی دیوار

۱۰.خودتان درست کنید​

آیا هنوز نمی‌دانید چه قطعات دکوری ای برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه مناسب است؟ نگران نباشید. بسیاری ایده های آسان برای دکوراسیون منزل شما وجود دارد که می‌توانید خودتان در خانه با وسایلی که دیگر قابل استفاده نیستند اما با کمی تغییر، مجدد قابل استفاده هستند آن ها را درست کنید. می‌توانید از وسایلی مثل بطری ها، پارچه ها، لامپ ها، قطعات سی دی، تکه های مبلمان یا هر چیزی که می‌توانید تجدید قوا کنید، استفاده مجدد کنید تا زیبایی را به خانه خود ببخشید. می‌توانید از طریق سرچ در شبکه های اینترنتی و سایت ها روش تهیه و درست کردن آن ها را یاد بگیرید.
خودتان درست کنید

۱۱.تخته های تقلبی بکشید​

فضای اتاق خواب همه برای داشتن یک سر تخته مناسب نیست. اما حتی اگر این فضا را داشته باشند هم، سر تخته می‌تواند بسیار گران باشد. سر تخته ها فقط برای راحتی نیستند، بلکه سبک و جلوه ای که در اتاق ایجاد می‌کنند نیز قابل توجه است. بنابراین می‌توانید با استفاده از روش های دیگر، آن را برای خود بسازید. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک شبه تخته جعلی روی دیوار نقاشی کنید.
تخته های تقلبی

۱۲.مجموعه های خود را به نمایش بگذارید​

گاهی اوقات یک راه عالی برای پس انداز پول استفاده از آنچه در حال حاضر دارید است. بنابراین می‌توانید با نمایش چیزهایی که در طول این سال ها جمع آوری کرده اید، دکوراسیون داخلی خود را تغییر دهید. به طور مثال می‌تواند تمبر، سکه، کتاب های قدیمی یا حتی کلکسیون ماشین های کوچک و غیره باشد. این یک روش عالی برای قرار دادن چیزهای شخصی در دکوراسیون یک اتاق است.
مجموعه ها در تغییر دکوراسیون منزل با کممترین هزینه


۱۳.آینه انتخاب کنید​

اگر خانه کوچکی دارید آنقدر هم همه چیز بد نیست. خانه های کوچک از بیشتر فضاهای بزرگ دنج تر است و کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد فضای بزرگتر مانند استفاده از آینه ها انجام دهید. آینه‌ها راه حل دیگری برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه هستند و کاربردهای متنوع آنها باعث می‌شود در هر اتاق از خانه و تقریباً در هر فضایی از آنها استفاده شود. آنها همچنین در اشکال، سبک ها و طرح های مختلفی وجود دارند و می‌توانند علاوه بر بزرگنمایی بصری فضا، برای ایجاد جلوه های هنری مورد استفاده قرار گیرند. این امکان نیز وجود دارد که دور آینه خود را قاب بندی کنید. یک قاب زیبا می‌تواند یک آینه ساده را به یک نمایشگر فوق العاده تبدیل کند.
انتخاب آینه

هنگامی که به دکوراسیون مجدد منزل خود فکر می‌کنید، نکاتی را که در بالا ارائه شد، لحاظ کنید. این کار باعث صرفه جویی در هزینه های شما می‌شود و همچنین هنگام انجام کار از کار راضی تر خواهید بود؛ زیرا خانه شما منحصر به فرد خواهد بود و سبک خاص خود را دارد. تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه قطعا شدنی است. شما فقط به اراده و ایده های عالی نیاز دارید. امیدواریم این ایده ها کار را برای شما راحت‌تر کرده باشد.
 
بالا