پاریس کوچک ایران کجاست؟

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
شهر بجنورد همجوار یکی از شهرهای شمالی سرسبز ایران، گرگان است. سرسبزی شمال گونه ی این شهر و جاذبه های بسیار دیدنی و متنوع آن سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کرد است. بهتر است بدانید تمامی جاذبه های گردشگری بجنورد مناطق تاریخی و طبیعی هستند.

482531 783 768x455


● معروفترین جاهای دیدنی شهر


_ مجموعه تفریحی بابا امان

باباامان یکی از قدیمی ترین اماکن گردشگری شهر بجنورد است، این مجموعه در میان انبوهی از درختان یر به فلک کشیده واقع شده است. اگر از جاده ی مشهد به این شهر سفر می کنید می توانید این منطقه گردشگری را بعد از پل ورودی بجنورد ببینید.

باباامان علاوه بر وجود چشمه های آب، در ضلع غربی خود پارک حیاط وحش پردیسان را جای داده است. این حیات وحش می تواند بعنوان یکی از جاذبه های دیدنی شهر باشد چرا که تنوع جانوری و گیاهی خاصی را داراست.

_ مجموعه گردشگری بش قارداش

از دیگر اماکن دیدنی قدیمی شهر بجنورد می توان به بش قارداش اشاره کرد. معنی لغوی بش قارداش "پنج برادر" است که به زبان ترکی می باشد. در این گردشگاه خوش آب و هوا 5 چشمه وجود دارد. تحقیقاتی که بر روی آب این چشمه شده نشان داده که می تواند برای امراض کبدی و بیماری های گوارشی و ادراری مفید باشد.

_ عمارت مفخم

این عمارت به جای مانده از دوران قاجار است. این بنای تاریخی از قسمت هایی نظیر حوض خانه، سر در زیبا، کلاه فرنگی و چار منار تشکیل شده است. به همین دلیل معماری این آینه خانه بسیار ارزشمند است. این ساختمان در دوران ناصرالدین شاه و به دستور سردار مفخم ساخته شده است.

_ آتشکده اسپاخو

یکی از بناهای تاریخی شهر بجنورد است که مربوط به دوران ساسانیان می باشد. درون این آتشکده محرابی دایره ای شکل وجود دارد. روی این محراب گنبدی با سوراخهایی برای خروج دود دیده می شود که احتمال داده می شود قبلا آتشکده بوده است.دلیل نامگذاری این گردشگاه هم همین است.

_ امامزاده سلطان سید عباس

امامزاده سلطان عباس فرزند امام موسی کاظم(ع) است. مدفن این امامزاده در جنوب شهر بجنورد و بر روی تپه های این منطقه قرار دارد. "معصوم زاده" نام دیگر این زیارتگاه معروف شهراست که مردم برای زیارت به آنجا می روند. همچنین این زیارتگاه محل دفن اموات و شهدای شهرستان بجنورد است.

_ آبشار حمید

آبشار حمید یکی از زیباترین آبشارهای خراسان شمالی در ۷ کیلومتری شرق بجنورد و در نزدیکی روستایی به نام حمید واقع شده است. آبشار حمید در انتهای دره ای پیچ در پیچ صخره ای با ارتفاع ۲۵ متری جلوه ای از زیبایی طبیعت کوهستانی بجنورد را به رخ می کشد. در اطراف آبشار درختان انجیر با میوه های فوق العاده شیرین سر برافراشته اند. همچنین طعم تمشک های اطراف آبشار را تا مدت ها نمی توانید فراموش کنید. صدای سرازیر شدن آب آبشار واقعا گوش نواز و لذت بخش است. همچنین یک اتاق سنگی در کنار آبشار وجود دارد که در زمان باریدن باران پناهگاه خوبی برای گردشگران محسوب می شود. از روستای حمید تا آبشار مسیری خیلی زیبا و منحصربفرد به طول نیم ساعت دارد. یکی از زیبایی های منحصر به فرد آبشار حمید انعکاس صدای ریزش آب به طور یک در میان است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا