ویژگی افراد پرخاشگرچیست.. 🦋

  • نویسنده موضوع sahar♡
  • تاریخ شروع
sahar♡

sahar♡

ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
18/10/22
نوشته‌ها
8,564
پسندها
19,218
امتیازها
113
مدال ها
18
پرخاشگری معمولا می تواند فرد را در یک شرایط آزرده و بی قراری قرار دهد و فشار بیش از حد روانی روی آن ها می تواند منجر به ایجاد پرخاشگری در افراد شود. کنترل کردن رفتار در چنین موقعیت هایی بسیار سخت می باشد و افراد گاها ممکن است دچار یک سری رفتارهایی شوند که بعدا از بروز دادنشان شرمسار گردند. در برخی از شرایط ممکن است افراد به دلیل انتقام گرفتن از دیگران دست به چنین رفتارهایی بزند و همچنین پرخاشگری نسبت به خود نیز وجود دارد با این حال باید بدانید که این رفتارها در برابر هر فردی که رخ بدهد ممکن است خطرناک باشد. تقویت خویشتن داری در بسیاری از موارد به شما کمک می کند تا بتوانید از بروز رفتارهای بد تر پیشگیری نمایید با این حال بهتر است با ویژگی افراد پرخاشگر آشنا شده تا بتوانید این افراد را بیشتر بشناسید.

ناتوانی در خویشتن داری🦋
یکی از ویژگی های افرادی که پرخاشگری می کنند این است که به تقویت خویشتن داری خود نپرداخته اند و نمی توانند در مواقع مورد نیاز جلوی خود را بگیرند. در واقع خویشتن داری به این منظور می باشد که فرد بتواند نظم درونی داشته باشد و در آغاز یک کار با تمام سختی ها مبارزه کند تا بتواند به موفقیت دست یابد. افرادی که پرخاشگر هستند معمولا در میانه راه سردرگم می شوند و با شتابزدگی گاها تصمیم های بسیار عجولانه و نا خردمندانه ای می گیرند.
پایین بودن عزت نفس🦋
عزت نفس داشتن در انجام کارها بسیار مهم می باشد با این حال بهتر است این موضوع را بدانید که افراد پرخاشگر این مورد را ندارند و معمولا از خود تصویر مخدوشی دارند و دائما در حال نا امید کردن خود از خواسته هایشان می باشند. در واقع این افراد عقیده دارند که آدم با ارزشی نمی باشند و نمی توانند از پس کار های خود بر بیایند. این افراد خودشان را دوست ندارند و دائما فکر می کنند که دیگران نیز آن ها را دوست نداشته و از رفتارهای آن ها سوء برداشت می کنند و پرخاشگری آن ها بیشتر به این دلیل می باشد.

تمایل داشتن به تلافی🦋
افراد پرخاشگر معمولا دوست دارند کارهای دیگران را تلافی کنند و این مورد در رفتارهای بد بیشتر دیده می شود. افراد پرخاشگر نسبت به رفتار دیگران بسیار حساس می باشند و هر عملی را که بد بدانند به بدترین شکل ممکن آن را تلافی می نمایند. این افراد بخشش را دوست ندارند و عقیده دارند که تنها با انتقام گرفتن می توانند به آرامش روحی دست پیدا کنند.

داشتن احساس خصومت🦋
افراد پرخاشگر نسبت به سایرین خصومت بیشتری با افراد پیدا می کنند زیرا روی کوچک ترین رفتار آن ها حساس می باشند و هر رفتاری که از دید آن ها بد باشد را به دل می گیرند از این رو ممکن است با بسیاری از افرادی که در اطرافشان می باشد دچار خصومت گردند و معمولا این خصومت ها تا چند سالی پنهان می ماند.

خود دوست داشتن و خودخواهی🦋
همانطور که می دانید دوست داشتن خود بسیار خوب می باشد با این حال بهتر است بدانید که افراد پرخاشگر از این ویژگی به صورت نامناسب استفاده می کند. در واقع دوست داشتن خود یکی از بهترین عادت هایی می باشد که هر فرد می تواند داشته باشد زیرا این رفتار منجر به ایجاد سلامت روانی می گردد ولی این افراد خود محور می باشند و به نوعی خودخواهی در رفتار آن ها دیده می شود و این خودخواهی می تواند منجر به بی علاقه شدن آن ها در شرکت در بحث ها شود.

تصمیم گیری های عجولانه🦋
افراد پرخاشگر یک ویژگی بد دارند و آن هم این است که عجولانه تصمیم می گیرند. در واقع این افراد بدون این گه بخواهند به عاقبت کارهای خود فکر کنند تصمیم می گیرند و حرف می زنند و همین مورد می تواند منجر به ناراحتی دیگران از آن ها شده و مشکلات دیگری را برای شما ایجاد خواهد کرد. البته که این افراد بعد از گذشت مدت کوتاهی از این کار خود پشیمان و نادم می شوند ولی دیگر کاری از دستشان بر نمی آید.

فقدان وظیفه بودن🦋
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این افراد معمولا به اصول اخلاقی خود پایبند نمی باشند و تعهدات اخلاقی خود را به صورت دقیق انجام نمی دهند بنابراین در کار خود دچار مشکلات بی شماری می شوند و معمولا نم توانند در یک محیط کار کنند.در واقع این افراد به غیر مسئول بودن و بی ثبات بودن معروف می شوند.
نداشتن انعطاف🦋
یکی دیگر از ویژگی های این افراد این است که در رفتار با دیگران از خودشان انعطاف نشان نمی دهند. در واقع این افراد سعی می کنند با رفتار پرخاشگرانه به خواسته های خود برسند و برای رسیدن به خواسته هایشان با استفاده از این رفتار پافشاری می کنند. زمانی که این افراد با چیزهایی خلاف میل خود مواجه می شوند معمولا واکنش های منفی و بدی را از خود نشان می دهند.

فقدان خود مهارگری🦋
خود مهارگری یکی از توانایی هایی می باشد که در راستای پیروی از درخواست و تعدیل شدن رفتار و تطبیق یافتن با محیط و همچنین به تاخیر انداختن ارضای نیازهای روانی می باشد. این توانایی در افراد منجر به این می شود که بتوانند پرخاشگری خود را کنترل کرده و در زمان مناسب واکنش های بهتری را شنان دهند در صورتی که این ویژگی در افراد پرخاشگر دیده نمی شود. این افراد لزومی به استفاده از این مهارت ندارند.

سلطه گری در افراد پرخاشگر🦋
یکی از بدترین ویژگی افراد پرخاشگر این است که دوست دارند بر همه سلطه داشته باشند و در صورتی که نتوانند به این خواسته خود برسند با دیگران به جدال می پردازند. در واقع این افراد از قرارداد های اجتماعی فراری می باشند و دوست ندارند از آن ها پیروی کنند و نسبت به سرزنش هایی که از سمت جامعه رخ می دهد حساسیتی ندارند. افرادی که پرخاشگر می باشند دوست دارند با دیگران مبارزه کنند تا بتوانند به خواسته هایی که دارند دست یابند. افراد پرخاشگر بیشتر از همه دوست دارند برنده باشند از این رو شرایطی را طوری پیش می برند که حتی با نامردی نیز بتوانند در یک جدال پیروز گردند و احساس خوبی از این مورد دریافت خواهند کرد.
 
بالا