ولادت امام حسن مجتبی ۱۴۰۳ ❤️ + زندگینامه

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,793
پسندها
22,599
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

ولادت امام حسن مجتبی ۱۴۰۳ ❤️ + زندگینامه

حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام امام دوم ما شیعیان می باشند که نزد مسلمان به کریم اهل بیت علیهم السلام معروف می باشند ، در این مقاله کوتاه تاریخ درست و دقیق ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام را در تقویم ۱۴۰۳ خدمت شما دوستان عزیز ارائه می دهیم.

تاریخ میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در سال ۱۴۰۳​


تاریخ صحیح میلاد امام حسن مجتبی (ع) در تقویم شمسی :​

✔️روز سه شنبه ٧ ماه فرودین سال ١۴٠٣

تاریخ صحیح میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در تقویم قمری :​

✔️دقیقا نیمه ماه رمضان یعنی؛ ١۵ ماه رمضان سال ١۴۴۵

تاریخ صحیح میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در تقویم میلادی :​

✔️٢۶ ماه مارس سال ٢٠٢۴


زندگی نامه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام​

امام حسن (ع) اولین پسرى بود که خداوند متعال به خانواده پاک و مطهر امام على (ع) و حضرت فاطمه (س) هدیه داد . رسول اکرم (ص) دقیقا بعد از ولادتش، در گوش راست امام حسن (ع) اذان و در گوش چپ ایشان اقامه گفتند؛ و براى او و خوش یمنی کریم اهل بیت گوسفند ذبح کردند.
پیامبر (ص) سفارش کردند، تا سر نوزاد را عطرآگین کنند و از آن موقع مراسم عقیقه و صدقه دادن به اندازه موى سر نوزاد مرسوم شد.
اولین فرزند خانواده امام علی علیه السلام را حسن نام گذاشتند و کنیه وی را ابومحمّد نهادند، که حضرت همین یک کنیه را داشتند.
در بین لقب های ایشان نیز سید، زکی، سبط برای امام حسن (ع)، مجتبی معروفترین لقب ایشان است.
امام حسن مجتبی علیه السلام ، از کودکی وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) را درک نمود و در آغوش پدر بزرگ بزرگوارو پدر و مادر تعلیم و تربیت یافتند.

امام حسن علیه السلام بیست و پنج مرتبه با پای پیاده به زیارت خانه خدا رفتند .کریم اهل بیت علیهم السلام هنگامی که از مرگ یاد مى کرد بسیار گریه می کردند و هر موقع از قبر یاد مى کرد همین طور می گریستند ، هر زمانی که به یاد حساب رسی روز قیامت مى افتاد به طوری گریه می کردند، که بیهوش مى شد.از خداوند بهشت مى خواستند و به خداوند از آتش جهنم پناه مى برد. وقتی وضو مى گرفت و به نماز مى خواند بدنش می لرزید و چهره اش زرد مى شد.
آن امام والا مقام سه مرتبه اموالش را با خدا تقسیم کرد و دو بار از همه مال خود براى خدا گذشت. گفته اند: «امام حسن (ع) در زمان خودش بسیار عبادت کننده بودند و به مال دنیا بی اعتنا ترین بودند.

امام حسن (ع) پس از شهادت پدر گرامی خود به فرمان خدا و اساس وصیت آن حضرت، به امامت رسیدند.
امام حسن که متولد ماه مبارک رمضان هستند درباره‌ این ماه بسیار پر فضیلت نیز می فرمایند: به‌ راستی که‌ خداوند ماه‌ رمضان‌ را میدان‌ مسابقه‌ بنده گان خود ساخته‌ تا به‌ وسیله‌ طاعتش‌ به‌ رضاى‌ او پیشی گیرند.
 
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

بالا