اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
23,460
پسندها
22,665
امتیازها
113
مدال ها
6
هم خانواده شکوه ⭐️جواب ۱۰۰ درصد درست

هم خانواده شکوه چیست,
هم خانواده شکوه کلاس پنجم دبستان ,
هم خانواده ، مترادف، متضاد و معنی شکوه چیست ؟ هم خانواده چیست ؟ هم خانواده شکوه چی میشه ؟ هم خانواده شکوی چیست ؟ هم خانواده شکایت چیست ؟ هم خانواده اشتکاء چیست ؟ هم خانواده شوکت چیست ؟ هم خانواده شکوت چیست ؟ هم خانواده شکوهمند چیست ؟ هم خانواده باشکوه چیست ؟

هم خانواده کلمه شکوه: شکوی، شکایت، اشتکاء، شوکت، شکوت، شکوهمند، با شکوه

معنی: واژه شکوه در زبان فارسی بر دو معنی می باشد اگر کسره زیر حرف شین باشد به معنی گله و شکایت است و اگر ضمه بر حرف شین باشد به معنی جاه و جلال می باشد.

مترادف شکوه: هیبت، مهابت، شوکت، ناله و شکایت

معنی شکوه در فرهنگ معین: واژه شکوه را به معنی ناله و شکایت ، هیبت ، شکوی ، اشتکاء آورده است.

معنی شکوه در لغت نامه دهخدا : نیز به معانی چون ترس، هراس، بیم، خوف ناشی از جلال و عظمت طرف مقابل، شأن، حشمت، شکوه، جاه و جلال ، بزرگواری، بزرگی، فر، جلال و احتشام اشاره کرده است.

معنی شکوه در فرهنگ عمید: معنی این واژه اینگونه گفته است که شکوه به معنی گله و شکایت، بیماری، هراس، ترس، بیم، جلال و بزرگی، هیبت، شکوت، مهابت، حشمت و وقار می باشد.

در فرهنگ واژه های فارسی سره و فرهنگ واژه فارسی هوشیار نیز هر دو به معانی حشمت، هیبت و گله و شکایت در معنی شکوه اشاره نموده اند.

✔️شما مخاطبان عزیز می‌توانید هم خانواده سایر کلمات را از بخش هم‌خانواده و هم‌معنی سایت وطن وی پیدا نمایید، پس با ما همراه باشید.

❌️❌️❌️توجه:سایر هم خانواده‌ها را در این قسمت ببینید👇

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا