نکاتی ک هنگام خرید زیورآلات و اکسسوری ها باید ب آن توجه کنید

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6

استفاده از زیورآلات و اکسسوری ها از دیرباز طرفداران بسیاری داشته است. زیورآلات شامل انواع مختلفی از اکسسوری ها از جمله جواهرات و بدلیجات و... است که دنیای بسیاری را به خود اختصاص داده اند. امروز از انواع فلزها، سنگ ها و سایر ابزارهای گوناگون برای ساخت زیورآلات استفاده می شود.
هر کدام از این زیورآلات دارای زیبایی ها و جنبه های منحصر به فرد خود هستند. امروز زیورآلات در انواع انگشتر، گردنبند، گوشواره، دستبند، آویز و پابند تولید می شوند که هر کدام از آن ها دارای زیبایی های مختص به خود می باشند.

اگر قصد خرید زیورآلات را دارید بهتر است مجموعه ای از نکات را رعایت کنید تا بتوانید بهترین تجربه خرید را داشته باشید. در ادامه مجموعه این نکات را به شما توضیح می دهیم.


▪︎پوست خود را در نظر بگیرید!

رنگ پوست شما در انتخاب زیورآلات نقش بسیار مهمی ایفا می کند. به طور کلی می توان گفت رنگ پوست افراد مختلف در سه رنگ پوست گرم، سرد و خنثی تعریف می شود. برای چگونگی تشخیص رنگ پوست خود ابتدا دست خود را در مقابل نور خورشید قرار دهید. سپس به رگ های مچ دست خود دقت کنید.

اگر رنگ رگ های دست شما سبز بود طیف رنگ پوست شما گرم است. اگر رگ های مچ دست شما متمایل به رنگ بنفش یا آبی باشد طیف پوستی سرد دارید و اگر تشخیص رنگ رگ ها برایتان دشوار باشد و نمی توانید رنگ سبز و آبی را در آن تشخیص دهید طیف پوستی شما خنثی است.

_ زیورآلات مناسب برای افراد دارای رنگ پوست گرم

افرادی که دارای رنگ پوستی گرم هستند بهتر است از رنگ زیورآلات طلایی، رزگلد و زرد استفاده کنند. این رنگ زیورآلات هامونی جذابی را ایجاد می کند.

_ زیورآلات مناسب برای افراد دارای رنگ پوست سرد

آن دسته از افرادی که دارای پوست سرد هستند استفاده از زیورآلات به رنگ نقره ای و آبی به آن ها پیشنهاد می شود؛ زیرا فلزات سفید هارمونی منحصر به فردی با رنگ این نوع از پوست ها ایجاد می نماید.

_ زیورآلات مناسب برای افراد دارای رنگ پوست خنثی

برای پوست هایی با طیف خنثی استفاده از هر دو نوع رنگ زیورآلات و بدلیجات کاربردی و زیبا است. به طور کلی هر چه رنگ پوست روشن تر باشد استفاده از زیورآلات با رنگ ملایم جذاب تر شایسته تر است و هر چقدر که رنگ پوست تیره تر باشد، استفاده از زیورآلات تیره یا روشن بهتر است.

▪︎پیش از خرید زیورآلات به فرم بدن خود دقت کنید!

یکی از نکات حائز اهمیت در مورد خرید زیورآلات در نظر گرفتن فرم بدن است توصیه می شود پیش از خرید زیورآلات و بدلیجات به نکات زیر توجه داشته باشید.

_ فرم صورت

اگر قصد خرید گوشواره دارید پیش از خرید آن به فرم صورت خود توجه کنید:

اگر دارای صورت الماسی هستید استفاده از گوشواره های بلند، منحنی شکل یا حلقه ای به شما توصیه می شود.

اگر فرم صورت شما گرد است استفاده از زیورآلات بلند، کشیده و دارای اشکال نامنظم برای شما مناسب تر است.

برای آن دسته از افرادی که دارای فرم صورت مربعی شکل هستند یعنی فاصله بین چانه، پیشانی و گونه های آن ها عرض برابری دارد استفاده از گوشواره های حلقه ای و آویز دار توصیه می گردد.

اگر فرم صورت شما بیضی شکل است یعنی پیشانی از چانه عریض تر است و صورت شما کشیده تر از عرض آن است می توانید از انواع زیورآلات آویزی استفاده نمایید.

افرادی که دارای صورت قلبی شکل هستند یعنی فک و پیشانی آن ها پهن و چانه آنان تیز است، گوشواره هایی که شکل مثلث دارند برای این افراد انتخابی هوشمندانه هستند.

در نهایت استفاده از گوشواره های میخی برای افرادی با فرم صورت مستطیلی که فقط چانه و پیشانی آن ها عرض برابر دارند توصیه می شود.

_ فرم انگشتان در انتخاب انگشتر مهم است!

افرادی که انگشت های کوتاه و تپل دارند بهتر است از انگشتر های باریک و ظریف استفاده کنند؛ زیرا استفاده از انگشترهای پهن برای این افراد جلوه زیبایی ندارد و موجب کوتاه تر نشان دادن انگشتان آن ها می شود.

علاوه استفاده از انگشترهایی به رنگ سفید و نقره ای موجب می شوند انگشتان کشیده تر نشان دهند. برای افرادی که دارای انگشت کوتاه و پر هستند استفاده از انگشترهای بیضی و مستطیل شکل توصیه می شود. آن دسته از افرادی که انگشت های بلند و کشیده دارند می توانند از هر نوع استایل انگشتر با هر رنگی استفاده کنند.

_ نقش فرم مچ دست در انتخاب دستبند را نادیده نگیرید!

اگر مچ دست شما نازک است می توانید از هر دستبندی به عنوان زیورآلات استفاده کنید. در صورتی که مچ دستان شما پهن و توپر است بهتر است از دستبندهای ظریف و نازک استفاده کنید یا زیورآلات با سایز متوسط! توجه کنید که به هیچ عنوان به سمت دستبند های بسیار بزرگ نروید.

_ فرم گردن برای خرید انواع اکسسوری ها و گردنبند ها

اگر قصد خرید گردنبند کارتیر و هر گردنبند دیگری را دارید ابتدا به فرم گردن خود توجه کنید. افرادی که دارای گردن بلند و باریک هستند می توانند از اکسسوری ها و گردنبند های نازک و کوتاه استفاده کنند.

استفاده از گردنبندهای بسیار بلند به این افراد توصیه نمی شود. اگر عضو آن دسته از افرادی هستید که دارای گردن کوتاه می باشید، می توانید از دو گردنبند ظریف دوتایی یا گردنبندهای بلند استفاده نمایید. این گردنبندها جلوه ای خاص و منحصر به فرد به استایل شما خواهند داد.


▪︎توجه به جنس زیورآلات را فراموش نکنید!

یکی از مهم ترین نکات خرید زیورآلات توجه به جنس آن ها است. آگاهی از جنس فلزات، سنگ و نگین های مورد استفاده برای ساخت زیورآلات می تواند به شما در انتخاب اکسسوری مورد نظرتان کمک کند. با پیشرفت دنیای مد و فشن از انواع طلا، نقره، مس، برنج، استیل و آلیاژهای آن برای ساخت زیورآلات استفاده می شود.

تنوع در این فلزات بسیار بیشتر از طلا و نقره است و در عین حال قیمت پایین تری نیز دارند. برای مثال قیمت گردنبند نقره بیشتر از قیمت گردنبندهایی است که از جنس استیل تولید شده اند. در هنگام خرید زیورآلات حتماً به ویژگی هایی مانند عدم زنگ زدگی و عدم تغییر رنگ فلزات و سنگ های آن ها توجه کنید، به علاوه از زیورآلاتی استفاده کنید که برای شما حساسیت زا نباشند.
 
آخرین ویرایش:
بالا