مواد غذایی که سرشار از کلاژن هستند

  • نویسنده موضوع شادی
  • تاریخ شروع
شادی

شادی

کاربر نمونه
Female
تاریخ ثبت‌نام
3/10/22
نوشته‌ها
653
پسندها
1,621
امتیازها
94
مدال ها
5
جنسیت

کلاژن ماده ای برای حفظ جوانی و زیبایی پوست و حفظ حالت ارتجاعی آن است،​

در واقع کلاژن با حفظ آب پوست مانع از ایجاد چین و چروک میشود‌.​



چه مواد غذایی حاوی کلاژن می باشند؟



سبزیجات برگدار

سبزیجات برگدار مانند چغندر، کلم پیچ و اسفناج علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی خود می توانند باعث افزایش پیش ماده کلاژن در بدن شوند.

مرکبات و توت ها

از آنجا که ویتامین c در تولید کلاژن بسیار موثر است به همین دلیل میوه جات و سبزیجات حاوی این ماده، می تواند نقش مهمی در بهبود کلاژن سازی بدن داشته باشند. پرتقال، لیمو، گریپ فروت و گوجه فرنگی منبعی غنی از این ویتامین هستند.


توت ها در مقایسه با مرکبات ویتامینC بیشتری دارند. توت سیاه، تمشک و زغال اخته علاوه بر این ویتامین مقادیر بالایی آنتی اکسیدان دارند و نقش محافظت کننده از پوست را ایفا می کنند.

سیر

سیر حاوی گوگرد است. گوگرد می تواند به سنتز کلاژن یاری رساند و از تجزیه آن جلوگیری کند. برای بهره بردن از خواص سیر باید آن را در مدت زمان طولانی استفاده کرد.

دانه کدو تنبل

یکی از بهترین مواد غذایی کلاژن ساز دانه کدو تنبل است. این ماده سرشار از روی می باشد و به همین دلیل در تولید کلاژن بسیار موثر است.

اسپیرولینا

اسپیرولین نوعی جلبک سبز- آبی است. این جلبک حاوی آهن و مقادیر بالایی از مشتقات پرولین و گلایسین می باشد. اسپیرولین سرشار از مس نیز می باشد. مس یکی از مهم ترین مواد معدنی برای تولید کلاژن است. این ماده به شکل خشک شده قابل تهیه از فروشگاه های مواد غذایی می باشد

ژلاتین

ژلاتین در واقع کلاژن پخته شده است. ژلاتین از استخوان های گوسفند، گاو، ماهی و مرغ تولید می شود. این ماده حاوی 98 تا 99 درصد پروتئین است. ژلاتین منبع غنی برای گلایسین است و می تواند آن را برای بدن تامین کند. ژلاتین در شکل های مختلفی همچون جوشانده استخوان یا آبگوشت، ژله پودر، ورقه های ژلاتین و مکمل های ژلاتینی قابل دسترس است.

 
آخرین ویرایش:
بالا