معنی هر ایموجی را میدانید ؟

  • نویسنده موضوع پژمان
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 379
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
پژمان

پژمان

Male
کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
7/10/22
نوشته‌ها
304
پسندها
506
امتیازها
93
جنسیت
1665853342325

امروزه در مکالمات انسان‌ها کلمات تنها پاسخگوی تمامی نیازها نیستند؛ خوشبختانه یا متاسفانه از سال ۱۹۹۹ شاهد حضور ایموجی ها یا همان شکلک ها در امروزه در مکالمات انسان‌ها کلمات تنها پاسخگوی تمامی نیازها نیستند؛ خوشبختانه یا متاسفانه از سال ۱۹۹۹ شاهد حضور ایموجی ها یا همان شکلک ها در میان ابزار های گفتگو و در میان کاراکتر های کاربران هستیم. حتما برای شما هم جالب است که معنی دقیق ایموجی ها را بدانید پس با وطن وی همراه باشید.

خیلی از شکلک هایی که به صورت روزمره استفاده می‌کنیم، نادرست هستند و در جای خودشان استفاده نمی‌شوند، البته این اشتباهی بودن اغلب به خاطر ریز بودن سایز نمایشی این شکلک هاست که در صفحه نمایش‌های نسبتا کوچک گوشی های موبایل واضح نبوده و در جای صحیح و حتی به اشتباه انتخاب و ارسال می شوند. در ادامه لیست Emoji ایموجی یا با تلفظ صحیح تر اموجی هایی که در این متن به تفکیک معنی دقیق آنها را شرح داده ایم را می بینید،


1665855049356





این شکلک 😥 گریه نمی کند! بلکه در ناامیدی به سر می برد! معنی این اموجی پر کاربرد در بسیاری از موارد به نام امیدی تعبیر می شود!


1665855094387

من به شخصه از این اموجی 👌 خیلی استفاده می کنم، این شکلک به معنای مقدار کم از یک چیز نیست! تنها به معنای عالی بودن و یا همان OK است!
1665855118964


این اموجی 🙌 علی رغم ظاهرش به معنای عبادت کردن نیست و مخصوص جشن و شادی طراحی شده است، همان حالت معروفی که دو نفر در مقابل هم راجع به یک نقطه مشترک از شادی دستهایشان را به هم می کوبند!
1665855143100


این اموجی به معنای معذب شدن از برخورد یا مورد آزار قرار گرفتن است! 😣

1665855195958


این شکلک دو دست کنار 👐 هم از آن دست اموجی های پر مخاطب و دوستداشتنی است! و با هدف نشان دادن آغوش باز طراحی شده است.

1665855217550
به نظر می رسد این شکلک 🙇 به معنای تفکر کردن باشد، اما با کمی دقت متوجه می شوید که برای نمایش حالت تعظیم طراحی شده است.

1665855259610

این اموجی 😶 بدون دهان به معنای سکوت است، اما در بسیار از موارد به معنای وحشت و نگرانی و تاسف هم بکار می رود. صفاتی مانند فروتنی، سکوت و در آخر، کم آوردن مختص این اموجی است. در حقیقت این اموجی بار منفی داشته و می تواند احساس یاس و نا امیدی و سرخوردگی را بیان کند.

1665855281648

این اموجی 🤣 برای خنده معمولی نیست، برای اوقاتی است که از خنده زیاد روی زمین غلت می زنید!

زیاد فکر نکنید این ایموجی 🕳 معنی خاصی ندارد و تنها یک گودال است!
1665855311639

این اموجی 😂 برای مواقعی که می‌خواهید خنده از ته دل را نشان دهید به درد می‌خورد. زمانی که از ته دل می‌خندید از فرط خنده اشک از چشمان‌تان می‌آید. این اموجی همین صحنه را نشان می‌دهد و برابر است با LOL انگلیسی و خخخخخخ فارسی خودمان! نمی‌دانم چرا برخی تا کنون فکر می‌کردند که این اموجی در حال گریه کردن است!

این اموجی ☺ در حال حاضر عموماً برای نشان دادن رضایت و آرامش استفاده می‌شود (برخلاف تصور برخی از کاربران این اموجی برای نشان دادن تمسخر نیست)

این اموجی😓 برای زمان‌هایی به کار می‌رود که بخواهید کار سخت یا یک شرایط استرس‌زا را توضیح دهید. مثلاً روزی که قرار است تا آخر شب در اداره بمانید و سخت کار کنید، می‌توانید پس از دادن این خبر به همسر از این اموجی استفاده کنید.

معنی دقیق اموجی 😥 چهره‌ی گریان نشان دادن غم و افسوس و اندوه است. شبیه همین اموجی را در بالای همین نوشتار توضیح دادیم و گفتیم که آن اموجی برای نشان دادن ناامیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نه غم و گریه و افسوس و اندوه. تفاوت این دو اموجی در جایگاه قطره اشک است

در ایران از این اموجی 😐 برای نشان دادن زل زدن به طرف از فرط ناامیدی از رفتار او استفاده می‌شود. اما معنی دقیق اموجی چهره خنثی در نام آن است. این اموجی هیچ احساسی را منتقل نمی‌کند و صرفاً یک چهره‌ی خنثی و بی تفاوت است.


این اموجی 😑 هم مانند اموجی بالا برای نشان دادن قطع امید از رفتار و سخن طرف مقابل استفاده می‌شود. اما معنی دقیق اموجی بی عاطفه این است که فرد فرستنده در حال حاضر کاملاً خنثی و بی تفاوت است و هیچ احساسی ندارد.


معنی اموجی 😪 خواب آلود نشان دادن خستگی و خواب آلودگی است. این اموجی باید برای مواقعی به کار رود که می‌خواهید کسالت، خستگی و خواب آلودگی را به طرف مقابل منتقل کنید.

این اموجی 🤐 بهتر است برای مواقعی که نمی‌خواهید هیچ حرفی بزنید استفاده شود. در واقع مواقعی که صحبت‌های طرف مقابل به نحوی است که شما را از هر گونه بحث منطقی ناامید می‌کند می‌توانید از این اموجی استفاده کنید. این در حالی است که در چنین مواقعی از اموجی‌های خنثی و بی عاطفه، که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده می‌شود که همان‌طور که گفتیم آن اموجی‌ها بیش‌تر برای نشان دادن حالت بی عاطفگی و بی تفاوتی ساخته شده‌اند.

این اموجی 🙏 در اصل ریشه‌ای مذهبی ندارد، اما عموماً برای موارد مذهبی به کار می‌رود. در ایران دیده‌ام که از آن به عنوان سمبلی برای پیام‌هایی مانند «ارادت دارم»، «مخصلم» و موارد این قبیل استفاده می‌شود. ضمناً یک استفاده‌ی بسیار متفاوت هم از اموجی امید و دعا می‌شود و آن نشان دادن «های فایو» انگلیسی یا همان بزن قدش فارسی است.

دو اموجی دستی ✋ که می‌بینید با هم تفاوت دارند. یکی پشت دست را نشان می‌دهد و دیگری جلوی دست را. آن که پشت دست را نشان می‌دهد عموماً برای مواردی مانند «خب دیگه کافیه»، «بس کن» و «فعلا خداحافظ» به کار می‌رود، اما اموجی پشت دست به نوعی برای جلب توجه و در واقع برای تأکید بر یک عبارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معنی دقیق اموجی 🤞 نشان دادن آرزوی موفقیت برای شخص مقابل است.

جالب است بدانید که معنی اموجی 🤟 در فرهنگ آمریکایی، یعنی نشان دادن همزمان انگشت کوچک و وسط و شست، نشان دادن عبارت «I Love You» است. در ایران می‌توانید از آن برای زمان‌هایی که می‌خواهید به طرف مقابل احساس مثبت منتقل کنید استفاده نمایید.

این اموجی 🤗 در واقع اموجی تمسخر نیست، بلکه اموجی دوست داشتن و ابراز علاقه است.

معنی 😤 این اموجی خشم و نفرت نیست، بلکه از آن برای مواردی استفاده می‌شود که بخواهیم برتری خودمان نسبت به طرف مقابل را به رخ بکشیم. در واقع این اموجی، اموجیِ تحقیر و کوچک کردن طرف مقابل است.

این اموجی 🙃 را زمانی می‌توانید استفاده کنید که قصدتان شوخی کردن و گفتنِ حرف‌هایی غیر جدی باشد. با نشان دادن این اموجی به طرف مقابل به نوعی به او می‌گویید که جدی نیستید. به عبارت دیگر، معنی اموجی بالا این است: «منو جدی نگیر».

اموجی قلب قرمز ❤️ نماد کلاسیک عشق است، اما از آن می‌توان برای ابراز محبت، دوستی و صمیمیت نیز استفاده کرد.

اموجی قلب نارنجی 🧡 نیز از لحاظ آن که قلب است می‌تواند سمبل مهر و دوستی و عشق باشد، اما نارنجی بودن آن به این معنی است که شما نمی‌خواهید یک رابطه‎‌ی عاشقانه‌ی خالص داشته باشید بلکه صرفاً می‌خواهید دو دوست باشید. در واقع می‌توان گفت که با ارسال اموجی قلب نارنجی می‌توان ابراز محبت از نوع دوستی کرد و نه از نوع عشق.


معنی اموجی 💛 قلب زرد یا قلب طلایی نشان دادن خلوص قلب است. از آن می‌توان برای ابراز وفاداری و دوستی استفاده کرد و نه ابراز عشق!

این اموجی 💚 اغلب در روز سنت پاتریک ایرلند استفاده می‌شود (روز سنت پاتریک ایرلند یکی از روز های عید ایرلندی‌هاست که در این روز مردم لباس‌های سبز رنگ به تن می‌کنند). از اموجی قلب سبز می‌توان برای موارد مربوط به طبیعت، مثلاً عشق به طبیعت، نیز استفاده کرد.

اموجی 💙 قلب آبی بیانگر وفاداری و دوستی است، هر چند از آن به عنوان نماد روز جهانی آگاهی از اوتیسم (یک نوع بیماری) نیز استفاده می‌شود.
 
آخرین ویرایش:
هلن

هلن

کاربر اخراج شده
تاریخ ثبت‌نام
8/10/22
نوشته‌ها
758
پسندها
1,792
امتیازها
93
این اموجی ☺ در حال حاضر عموماً برای نشان دادن رضایت و آرامش استفاده می‌شود (برخلاف تصور برخی از کاربران این اموجی برای نشان دادن تمسخر نیست)
ولی واقعا من نمیتونم باهاش کنار بیام
حرصم در میاد😐 یکی این☺️، یکی هم این😊
این اموجی 🙏 در اصل ریشه‌ای مذهبی ندارد، اما عموماً برای موارد مذهبی به کار می‌رود. در ایران دیده‌ام که از آن به عنوان سمبلی برای پیام‌هایی مانند «ارادت دارم»، «مخصلم» و موارد این قبیل استفاده می‌شود. ضمناً یک استفاده‌ی بسیار متفاوت هم از اموجی امید و دعا می‌شود و آن نشان دادن «های فایو» انگلیسی یا همان بزن قدش فارسی است.
اینو من همش تو مواقع التماس دعا استفاده میکردم☹️
 
بالا