معنی اسم ارسطو چیست 🔴 اسم مشابه دختر و پسر با ارسطو

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 45
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
23,082
پسندها
22,662
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

معنی اسم ارسطو چیست 🔴 اسم مشابه دختر و پسر با ارسطو

معنی و توضیح درباره اسم ارسطو


(معرب يوناني، Aristotle) (=ارسطاطالیس) [۳۸۴-۳۲۲ پیش از میلاد]، حكيم و فیلسوف مشهور يوناني، شاگرد افلاطون و ملقب به معلم اوّل. معلم اسکندر مقدونی، بنیانگذار مدرسه‌ي لوکئوم در آتن و مکتب فلسفی معروف به مشایی. مؤلف کتابهای بسیار درباره‌ي جهان شناسی، سیاست و هنر.

معنی اسم ارسطو در فرهنگ فارسی:
حکیم مشهور یونانی، شاگرد افلاطون و معلم اسکندر مقدونی بوده است، ملقب به معلم اول است، پدر وی طبیب پادشاه مقدونیه بود، آثار ارسطو بسیار متنوع و شامل جمیع معارف و علوم یونانی (جز ریاضی) است و اصولا شامل منطقیات طبیعیات الهیات و خلقیات است که از آن جمله از فن شعر، فن خطابه، کتاب اخلاق، سیاست و ما بعد الطبیعه باید نام برد.

اسم مشابه دختر و پسر با ارسطو


ارس

ارسن ارسام ارسلان ارسیما ارسمان

ارد، ارج، ارژن، اروس، ارشا، اردا، ارشک، ارشد، ارون، ارشام، ارزین، اریکا، ارژنگ، ارشیا، ارشاد، اردین، استیو، امیرخسرو، ایران بانو


ریشه اسم ارسطو
یونانی
همانطور که گفتیم ریشه اسم ارسطو یونانی می باشد و تلفظ ارسطو در فارسی و با توجه به لغت نامه های مرجع همچون فرهنگ لغت دهخدا ، معین و ... به صورت " اَرسطو " است.

در زبان انگلیسی نیز تلفظ این اسم به شکل “ /arastu/ " مرسوم است و ممکن است در برخی از کشورهای انگلیسی زبان به شکل های دیگری نیز تلفظ شود. صوت اسم ارسطو بسیار زیبا می باشد و از این رو در هر زبانی از انگلیسی ، فرانسوی تا آلمانی به طور کامل قابل هجی کردن است.
 
بالا