قلب چرب و علائمی ک میگه قلب چرب است

  • نویسنده موضوع ثمین
  • تاریخ شروع
ثمین

ثمین

.
ناظر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
8/1/23
نوشته‌ها
1,636
پسندها
3,565
امتیازها
113
مدال ها
6
ممکن است قبلاً شنیده باشید که چربی اطراف ارگان های میانی بدن شما – که به آن چربی احشایی معروف است – خطرناک تر از چربی ذخیره شده در سایر نقاط بدن است. به این دلیل که اندام های شما را احاطه کرده و ترکیباتی را آزاد می کند که به التهاب کمک می کنند.

همین نوع چربی احشایی نیز می‌تواند در اطراف قلب انباشته شود، که ممکن است حتی برای زنان مضرتر باشد. این یک حوزه مطالعه جدید است و احتمالاً روشی نیست که توسط مطب پزشکان محلی شما تشخیص داده بشود. با این حال، ممکن است در آینده از سی تی اسکن قلب برای ارزیابی سطح چربی قلب استفاده شود.

طبق یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۲۱ در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا،

زنان با مقادیر بالای چربی در اینجا – که گاهی اوقات به عنوان قلب چرب یا چربی پریکارد شناخته می‌شود – دو برابر بیشتر از افرادی که مقادیر متوسط چربی دارند، در معرض نارسایی قلبی هستند. مردان مبتلا به چربی پریکارد نیز در معرض خطر بیشتری هستند اما به میزان کمتر (فقط ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد).

چگونه قلب چرب تشخیص داده می شود؟

چربی بیش از حد اطراف قلب یک بیماری خطرناک اما به سختی قابل تشخیص است. علاوه بر نارسایی قلبی، به طور کلی با بیماری های قلبی عروقی نیز مرتبط است. با مشاهده یا معاینه فیزیکی استاندارد قابل مشاهده نیست. بهترین راه برای تشخیص آن سی تی اسکن است که گران است و بیماران را در معرض مقادیر کمی اشعه قرار می دهد. مقدار چربی اطراف قلب ارتباط نزدیکی با سطوح انسداد شریان برای افرادی دارد که هیچ علائم بیماری قلبی را تجربه نمی کنند. همچنین به نظر می رسد چربی پریکارد در مقایسه با دور کمر و شاخص توده بدن، بیشتر باعث انسداد عروق کرونر باشد. اسکن چربی قلب ممکن است یک ابزار ارزیابی مفید برای تعیین خطر بیماری قلبی باشد.

علائم چربی دور قلب

▪︎ چاقی: افزایش وزن، به خصوص در ناحیه شکم و دور شکم، از علائم اولیه چربی دور قلب است.

▪︎ فشار خون بالا: چربی های دور قلب می توانند باعث افزایش فشار خون در برخی افراد شوند.


▪︎دیابت: برخی از افراد با چربی دور قلب ممکن است دچار مقاومت به انسولین شوند و در نتیجه دیابت بروز کند.

▪︎ افزایش غلظت چربی خون: افراد با چربی دور قلب ممکن است غلظت چربی های خون بیشتری نسبت به عادی داشته باشند.

▪︎علائم تنفسی: برخی افراد با چربی دور قلب ممکن است علائم تنفسی نظیر سرفه و تنگی نفس تجربه کنند.

▪︎اختلالات خواب

▪︎همچنین این علایم ممکن است شامل چیزهایی مانند درد قفسه سینه، سرگیجه، احساس سنگینی و فشار در قفسه سینه، خستگی غیرمعمول، تعریق بیش از حد، بخصوص در شب باشد.


》این علائم ممکن است به طور ناگهانی و شدید یا به صورت پیوسته و به مرور زمان ایجاد شوند. اگر این علائم را تجربه می کنید، باید به یک پزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را برای شما تجویز کند. این علائم نشانه‌هایی از بیماری‌هایی مانند بیماری عروق کرونر، اختلال ضربان قلب، فشار خون بالا و بیماری عروق پایین‌تری می‌باشند.

چه کسی بیشتر در معرض خطر است؟

چاقی و اضافه وزن با چربی اضافی در اطراف قلب مرتبط است و محققان سعی کرده اند عوامل دیگری را شناسایی کنند که ممکن است به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کند تا آن را بررسی کنند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که برخی از ویژگی‌ها – مانند سن، ترکیب بدن و شکل – ممکن است به نشان دادن اینکه آیا زنان در معرض خطر بالای قلب چرب و بیماری‌های قلبی مرتبط هستند کمک کند.

پیشگیری

برای به حداقل رساندن خطر قلبی عروقی باید سراغ تغذیه سالم و ورزش رفت. دکتر الخودری می‌گوید که حفظ وزن سالم به طور کلی ممکن است از قلب در برابر تجمع مضر چربی محافظت کند، به ویژه پس از یائسگی. الخودری می گوید: «من می‌خواهم بر اهمیت پیروی از یک سبک زندگی سالم تأکید کنم، اطمینان حاصل کنم که مردم ورزش می‌کنند و درست غذا می‌خورند. هرچه بیشتر بر این موضوع تأکید کنیم، بیشتر می‌توانیم به وزن سالم و سلامتی بهتری برسیم.»

سخن پایانی

چیزی که من از شما می خواهم از این مطالعه به یاد داشته باشید این است که چقدر واضح است که وزن اضافی عمر شما را کوتاه می کند. حمل وزن اضافی بدن شما را در معرض خطر بسیاری از عوارض سلامتی قرار می دهد و چربی اضافی قلب که منجر به افزایش انسداد عروق کرونر می شود، که تنها یکی دیگر از این عوارض است. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، برای شروع به کاهش وزن و بهبود سلامت خود دیر نیست. پس از الان کاهش وزنت رو شروع کن. فردا نه. هفته بعد نه، همین الان!
 

موضوعات مشابه

اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
44
اعتصامی
اعتصامی
gamer
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
50
gamer
gamer
اعتصامی
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
29
اعتصامی
اعتصامی
بالا