قرص متفورمین برای بارداری نی نی سایت

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 48
  • برچسب‌ها
    نی نی سایت
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,793
پسندها
22,599
امتیازها
113
مدال ها
6
InShot

قرص متفورمین برای بارداری نی نی سایت

از داروی متفورمین برای بارداری مرحله اول درمان‌های کمک‌باروری استفاده می شود . یک نکته مهم پاسخ به این سوالات که ، برای مصرف روزانه این قرص چند عدد متفورمین جهت بارداری استفاده کنیم یا از چندم پریودی استفاده از متفورمین را شروع کنیم و چه اندازه دوز از این دارو را بایستی دریافت کنیم، پزشک متخصص باید تشخیص دهد. با دقت به اینکه قرص متفورمین سبب فرایند تخمک‌گذاری می‌شود، پس می‌توان نتیجه گرفت که متفورمین به بارداری بسیار کمک کننده است ؛ در حقیقت قرص متفورمین و تخمک‌گذاری با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. البته امکان پذیر است، استفاده از این قرص در بعضی از خانم‌ها پاسخ مورد دلخواه را ندهد و نیاز به استفاده از دیگر داروهای کمک باروری برای آشکار شدن نشانه های بارداری باشد.

این مطلب را حتما بخوانید :هشت بیماری شایع و خطرناک زنان را بشناسیم

آیا قرص متفورمین سبب بارداری می‌شود؟​

متفورمين هيدروكلرايد می‌تواند در باردار شدن نقش داشته باشد ولی بایستی که دلیل ناباروری مشکل تنبلی تخمدان و عدم تخمک‌گذاری باشد. در این شرایط می‌توان گفت که بله، متفورمین به تخمک‌گذاری به وقت و درست کمک می‌کند و هنگامی که تخمک‌گذاری صحیح انجام شود و دیگر شرایط بارداری (تایم مناسب رابطه جنسی، اسپرم های سالم و با کیفیت، ضخامت مناسب اندومتر و ...) همگی فراهم باشد، بارداری رخ خواهد افتاد.

قرص متفورمین برای بارداری چه آثاری دارد؟​


دلیل تجویز متفورمین برای بارداری، تاثیرات مثبت این قرص در مراحل تخمک‌گذاری است. قرص متفورمین در واقع دارویی حساس به انسولین می باشد و شایان ذکر است معمولا برای درمان دیابت تجویز می‌شود، ولی از آنجایی که با برقرار تعادل در سطح انسولین، باعث می‌شود هورمون‌ها نیز تنظیم شوند، گاها این دارو برای زنان درگیر به سندرم تخمدان پلی كيستيك یا تنبلی تخمدان مورد تجویز قرار می‌گیرد. همین طور آثار6 قرص متفورمین در درمان وضعیت هورمونی علی الخصوص هورمون آندروژن (هورمون مردانه)، پریودی به وقت و تخمک‌گذاری با نظم بهتر و کم شدن وزن نیز به اثبات رسیده است
صد البته برای مهار دیابت بارداری به جز مصرف داروها، بایستی باید به رژیم غذایی خاص دیابت بارداری نیز دقت کنید.
قرص متفورمین داروی خط اول و در حقیقت مناسب ترین دارو برای درمان مشکل تنبلی تخمدان به شمار می آید ، ولی استفاده از قرص متفورمین بایستی در کنار تغییرات در روش زندگی باشد تا این دارو بتواند در بانوانی که درگیر اضافه وزن (یکی از علل اصلی ایجاد تنبلی تخمدان) هستند، سبب کاهش وزن شان شود. حل شدن مشکل اضافه وزن یکی از موضوعات اثر گذار در مراحل درمان تنبلی تخمدان، تخمگذاری و آخر بارداری است. با این اوصاف می‌توان آن‌گونه گفت که تنها زمانی متفورمین سبب بارداری می‌شود که تخمک‌گذاری به خوبی انجام شود و تخمک‌ مرغوب وجود داشته باشد.

این مطلب را حتما بخوانید :آزمایشات و اقدامات لازم قبل از اقدام به بارداری

چه مدت پس از مصرف متفورمین باردار میشویم؟​

هر چند متفورمین برای بارداری اثر گذار است،ولی هیچ وقت مشخص نمی‌کند زمان دقیق بارداری شما چه موقع است . در حقیقت وقوع بارداری به امور بسیار فراوانی وابسته است که فقط یکی از آنها پروسه تخمک‌گذاری است. هر چند بعضی از مصرف متفورمین و بارداری سریع را به هم ارتباط می دهند ، اما حقیقت این است که بارداری فقط زمانی اتفاق می‌افتد که تمامی شرایط برای لقاح آماده باشد. این موقع برای زوجی نا مشخص است .

تاکید می‌کنیم که فقط به صرف اینکه متفورمین در بارداری اثر گذار است ، هیچگاه به مصرف خودسرانه متفورمین برای بارداری نپردازید و هر گونه دارویی را تحت نظر پزشک و به تجویز ایشان مصرف کنید.


قرص متفورمین برای بارداری باید چه زمانی مصرف شود؟​

چنانچه این سوال برای شما پیش آمده است که قرص متفورمین جهت بارداری به چه روشی مصرف شود؟ باید در مورد نحوه مصرف متفورمین، زمان آغاز متفورمین، روش استفاده متفورمین و دُز متفورمین برای بارداری پاسخ ما این است که، اگر پزشک تشخیص دهد مشکل شما تخمدان پلی کیستیک است ، دُز دارو با استفاده یک عدد قرص به شکل روزانه شروع می‌شود. چنانچه تحمل بیمار خوب باشد ، هفته‌ای یک عدد قرص افزوده می شود تا هنگامی که تعداد قرص به سه عدد به شکل روزانه برسد. به هر حال بستگی به شرایط جسمی و بالینی دارد و استفاده از metformin توسط پزشک باید تجویز . فل الواقع نمی‌توان به شکل خودسرانه و بدون انجام بررسی‌های لازم به شما توصیه کنیم که روزی چند عدد متفورمین مصرف کنید . روش مصرف متفورمین برای بارداری را تنها پزشک متخصص تعیین می‌کند.

به خاطر داشته باشید که مناسب ترین زمان مصرف متفورمین برای بارداری و حتی برای لاغری مصرف آن درحین غذا است. هیچ وقت متفورمین 500 را با شکم خالی میل نکنید . همین طور مصرف متفورمین پیش از بارداری تحت نظر پزشک متخصص است، اما در دوران بارداری مصرف آن ممنوع است، در حقیقت اولین علاج دیابت بارداری، انسولین است.
نکته مهمی را نیز باید گوش زد کنیم، که دوز کافی و مناسب متفورمین برای زنان مبتلا به سندروم پلی کیستیک بر اساس واکنش بدن آنها نسبت به دارو تفاوت دارد، اگر آنها نتوانند عوارض جانبی را تحمل کنند ، اکثرا پزشکان تلاش می‌کنند دوز را کم کنند یا داروهای دیگری را جایگزین کنند؛ مانند قرص گلوکوفاژ یا قرص کلومیفن.


آیا جنسیت بارداری با قرص متفورمین مشخص می‌شود؟​

اگر برای بارداری پسر قرص متفورمین را استفاده می کنید و هدف تان پسر زایی است، بایستی بدانید که آثار متفورمین در جنسیت مذکر جنین به هیچ وجه به اثبات نرسیده و همه چیز به صورت نسبی است. به بیان ساده تر خاصیت متفورمین در جنسیت جنین کاملا رد شده است.

این مطلب را بخوانید :رژیم غذایی پسردار شدن + برای پسردار شدن چه بخوریم ؟

متفورمین چطور در درمان تنبلی تخمدان موثر است؟​

علت تجویز متفورمین برای هر شخصی می‌تواند مختلف باشد ، ولی در مراحل اقدام به بارداری به طور معمول برای تخمک‌گذاری به وقت تجویز می شود. شایان ذکر است متفورمين یک داروی عاری از هورمون‌ است، که آثار مفیدی در ترشح هورمون‌ها دارد. در حقیقت این دارو با کمک به ترشحات غده هیپوفیز، ترشح هورمون‌ها را طبیعی می‌کند. از آنجایی که یکی از علل تنبل بودن تخمدان‌ها مشکل در ترشح هورمون‌هایی است که در آزاد سازی تخمک اثر گذار می باشند ، به همین دلیل متفورمین می‌تواند با آثار مثبت در ترشح هورمون‌ها مراحل تخمک‌گذاری را عادی کند. وقتی دو هورمون FHS و LH به درستی ترشح نشوند، فولیکول‌ها فرایند تخمک‌ گذاری صورت نمی گیرد یا اینکه مراحل آزادسازی تخمک‌ها با کندی انجام می شود ؛ در نهایت پریود بی منظم می‌شود. البته بایستی این نکته را یادآوری کنیم. که هورمون‌های بسیار دیگری در منظم شدن پریود اثر گذار هستند . به همین سبب است که می‌گوییم تخمک‌گذاری با مصرف متفورمین می‌تواند برای بارداری و باروری اثر گذار است، ولی چنانچه درگیر مشکل دیگری هستید ، بایستی مراحل درمانی مناسب را در کنار مصرف متفورمین داشته باشید، و این امر بسیار ضروری است.

آیا استفاده از قرص متفورمین برای بارداری مفید است؟​

بایستی بیان کنیم در کل متفورمین یک داروی خوراکی است که برای بهبود دیابت نوع ٢ استفاده می شود . همین طور برای بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز مورد کاربرد دارد . چنانچه از ما می‌پرسید که آیا متفورمین برای بارداری مضر است یا خیر؟ باید پاسخ دهیم که متفورمین می‌تواند در میزان تخمک‌گذاری بسیار مفید است و شانس بارداری شما را افزایش دهد. این قرص حتی پس از بارداری هم خاصیت هایی دارد؛ شایان ذکر است این دارو می‌تواند خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ٢ را به علت اختلال قند خون ناشی از سندروم پلی کیستیک تقلیل دهد
و در کم شدن اضافه وزن پدید آمده در دوران بارداری نیز کمک کننده است . اما کاملا آشکار است که اگر مصرف متفورمین به شکل خودسرانه و بدون تجویز و نظارت پزشک باشد، بدون شک مفید نخواهد بود.

سخن پایانی
اگر تا هم اکنون بارداری پوچ یا بارداری خارج رحم را تجربه کرده اید، و سبب آن را به مصرف داروهای کمک‌باروری ربط می دهید، بایستی بدانید که داروهایی که برای نازایی و بارداری مصرف می کنید، تنها کمک‌کننده هستند و هیچ چیز در مراحل درمان ناباروری به شکل صد در صد نیست. چنانچهاز مصرف متفورمین جهت بارداری نتیجه مطلوب را کسب نکرده اید، نگران نباشید. با اعتماد به پزشک معالج خود، و توکل خدای بزرگ، با صبر و حوصله و با قدرت به راه خود ادامه دهید و امیدوار باشید که در پایان به نتیجه رضایت بخش خواهید رسید. سلامت باشید ❤️
 
آخرین ویرایش:
بالا