قرص برای سوزش ادرار نی نی سایت

  • نویسنده موضوع اعتصامی
  • تاریخ شروع
اعتصامی

اعتصامی

هلنم کاش بمونی تو برام
مدیر کل
تاریخ ثبت‌نام
4/10/22
نوشته‌ها
22,793
پسندها
22,599
امتیازها
113
مدال ها
6
قرص برای سوزش ادرار نی نی سایت

عفونت ادراری یک مشکل رایج است. این بیماری معمولا با مصرف قرص عفونت ادراری بهبود می یابد و در موارد شاذ و به علت اوضاع بغرنج که در ادامه درباره اش سخن خواهیم گفت، بیمار بایستی بستری شود . نکته قابل توجه مصرف داروی سوزش ادرار در زمان مناسب در مردان و زنان است که از جایگاه بالایی برخوردار است.
دلیل ابتلا به عفونت ادراری پاسخ دستگاه ادراری به هجوم باکتری است. باید این مطلب را در نظر داشته باشید مصرف به وقت داروهای تجویزی به وسیله پزشک (انتی بیوتیک جهت عفونت ادراری) برای درمان و التیام سریع عفونت مثانه بسیار حائز اهمیت است.

مشکل عفونت ادراری در خانم‌ها شایع تذ از آقایان است (به علت ساختار خاص خانم‌ها و مقاربت مجاری ادراری-تناسلی-مدفوعی به یکدیگر) حدودا ۵۰٪ خانم‌ها دست کم یک مرتبه عفونت ادراری را در طول دوران خود خواهند داشت. از سویی از هر ۴ خانم جوانی که درگیر عفونت می‌شود یک نفر در طول ۶ ماه آینده دوباره دچار عفونت می شود. از جمله علل ابتلا به عفونت ادراری در بانوان می‌توان به روابط زناشویی، یائسگی، رفتن به استخر و یا توالت فرنگی های امکان عمومی اشاره کرد.

دلیل عفونت ادراری در زنان و مردان​

این مشکل هر دو جنس را گرفتار می کند شایان ذکر است این بیماری در سنین مختلف متفاوت هایی دارد . بایستی به این نکته اشاره کرد تا پیش از یک سالگی میزان ابتلا به این عفونت در پسر بچه ها بیشتر است (میزان درگیری عفونت ادراری در پسر بچه ها پس از انجام ختنه به میزان روشنی کم می شود ).
در سنین بالای ۶۰ سالگی دوباره این آقایان هستند که میزان اش افزایش می یابد و آقايان درگیری بیشتری خواهند داشت علت این موضوع وجود مشکل بزرگی پروستات در آقایان و تخلیه نا کارآمد ادرار در آنها میباشد.

نشانه های عفونت ادراری​

از نشانه های رایج در عفونت ادراری می‌توان به سوزش ادرار (Dysuria)، ادرار مکرر (Frequency) خون در ادرار (Hematuria) اشاره کرد. در مواقعی که عفونت ادراری حاد شود و یا به درون خون نیز راه پید کند، بیمار علائم تب و لرز و درد پهلو ها را تجربه می کند.

بهبود عفونت ادراری با قرص​

با آزمایش کشت ادرار درباره اینکه که باکتری موجود از چه نوعی است در نمونه آزمایش شده و آنتی بیوتیک های مناسب در درمان آن را تعیین می کند، نکته قابل اهمیت این است که به دلیل پاسخ عالی عفونت ادراری به درمان‌های رایج اکثرا نیازی به بستری شدن بیمار و مصرف از انتی بیوتیک ها به شکل ترزیق نیست.
مگر در مواردی که بیمار درگیر عفونت سیستمیک باشد، حالش وخیم باشد ، دارای تب بالای ۳۸/۵ درجه و شدید باشد و یا توان استفاده از داروی خوراکی را نداشته باشد. در این مواقع به برخی از این داروها، روش کارکردشان و عوارض جانبی که ممکن است داشته باشند، اشاراتی خواهیم داشت. ولی پيش از آن ذکر این موضوع مهم لازم است که اکثر باکتری‌های مسبب عفونت ادراری از نوع باکتری های گرم منفی (Gram Negative) بوده که رایج ترین آن E. coli میباشد و تجویز انتی بیوتیک مخصوص در عفونت ادراری با توجه به سخن بالا و باکتری کشت شده در آزمایش کشت ادرار صورت می گیرد.


معرفی قوی ترین انتی بیوتیک برای عفونت ادراری​

بهبود عفونت ادراری با استفاده از دارو:

١_ قرص سفیکسیم جهت درمان عفونت ادراری

به دو شکل شربت (۱۰۰ میلی گرمی) و قرصهای ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی گرمی وجود دارد . سفکسیم این برتری را دارد در که، به طور معمول عوارض جانبی خطرناکی ندارد ، باعث مشکلات گوارشی نمی‌شود، روزی یک بار مصرف می شود و تجویز آن در افراد با مشکل کلیه و حتی بانوان باردار منع مصرف ندارد.

٢_سیپرو فلوکساسین درمان عفونت ادراری​

قرص سیپروفلوکساسین به شکل خوراکی (شربت ۲۵۰ میلی،قرص ۲۵۰ میلی و ۵۰۰ میلی گرمی) و تزریقی (ویال ۴۰۰ میلی) موجود است. استفاده از آن ۲ بار در روز (هر ۱۲ ساعت) است در مقابل به سفکسیم پوشش بهتری داشته و باکتری‌های گسترده تری را نابود می کند ، اما تجویز آن در اشخاص با مشکل کلیه باید محتاطانه است و بايستی با تدبیر در میزان دوز صورت بگیرد. همین طور در بانوان باردار این دارو ممنوع است .

3_ فنازوپیریدین، قرص برای سوزش ادرار​

این دارو برای التیام نشانه هایی بر اثر از تحریک دستگاه ادراری مانند درد، سوزش و احساس نیاز به ادرار مکرر یا تخلیه فوری استفاده می شود. این دارو مسبب تحریک ادرار را به هیچ وجه درمان نمی‌کند، اما می‌تواند به مسکن باشد و نشانه هایی را که درمان‌های دیگر در حال اثر گذاری هستند ، بهبود بخشد. فنازوپیریدین در واقع یک تسکین دهنده برای التیام درد مجاری ادراری است . این دارو را به طور معمول ٣ بار در روز پس از غذا یا بر اساس دستور پزشک مصرف کنید.

۴_افلوکساسین​

افلوکساسین به صورت ۲۰0 و ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلی گرم وجود دارد و کارایی شبیه داروی سیپرو فلوکساسین دارد. استفاده از آن همراه با آب و مایعات فراوان توصیه شده و مناسب تر است ، با غذا و یا معده پر استفاده نشود . همین طور در اشخاصی با مشکل کلیه و خانم‌های باردار ممنوع است.

جواب آزمایش کشت ادرار (U/C) بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از آزمایش معلوم میشود.

۵_کوتریموکسازول

از دسته آنتی بیوتیکهای مفید برای درمان عفونت ادراری است، که قرص آن به دو شکل قرصهای مناسب بالغین و کودکان وجود دارد. مصرف آن به شکل روزی ۴ عدد قرص (۲ بار در روز و هر نوبت ۲ عدد قرص) بوده و در بیمارانی که درگیر فاویسم هستند ممنوع است. .

۶_نالیدیکسیک اسید​

به دو شکل شربت ۶۰ میلی گرمی و قرص ۵۰۰ میلی گرمی در بازار وجود دارد، و در درمان مشکل اسهال مسافران و عفونت ادراری مفید است. استفاده از این دارو در نوزادان زیر سه ماه منع مصرف دارد.

٧_آزیترومایسین​

شربت ازیترومایسین بیشتر مناسب عفونتهای تنفسی کودکان است. قرص آن (در شکلهای ۲۵۰ و ۵۰۰ میلی گرمی) همچنین مشکل عفونتهای تنفسی و عفونتهای ادراری بزرگسالان استفاده می شود. تجویز آن اکثرا در عفونتهای ادراری ناشی از نزدیکی (STD یا بیماری‌های منتقله از راه جنسی) بوده و به علت اینکه تنها روزی ۱ عدد تجویز می شود استفاده از آن برای بیمار راحت است.

٨_جدیدترین درمان عفونت ادراری با داروی فسفومایسین​

به روزترین درمان برای عفونت ادراری و التهابات پروستات که به شکل ساشه(پودر)است استفاده از آن برای مشکلات ساده ادراری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و اکثرا در بیماری های شدید و‌مقاوم به درمان با دیگر آنتی بیوتیک ها توصیه میشود.

٩_لووفلوکساسین (تاوانکس)​

یکی از مناسب ترین و نوین ترین آنتی بیوتیک ها در بهبود عفونتهای انتقال یافته از راه جنسی (STD) و عفونتهای ادراری است، استفاده از آن بسیار راحت است، به علت اینکه در مصرف یک دوز روزانه و امکان مصرف حتی در افراد با مشکل کلیه است. اما در اشخاص زیر ۱۸ سال، بانوان باردار و شیرده ممنوعيت مصرف دارد. . بایستی این دارو را با آب فراوان استفاده شود و در موقع مصرف این دارو از کرم های محافظ آفتاب استفاده کنید.

داروهای تزریقی برای درمان عفونت ادراری​

درمان عفونت اداری با تزریق دارو :

آمپول سفتریاکسون​

در واقع شکل تزریقی قرص سفکسیم بوده که هر ۱۲ ساعت یک بار به روش عضلانی و یا وریدی تزریق می شود.سفتریاکسون طیف گسترده ای از بیماری ها، عفونتهای ادراری ، عفونتهای تنفسی و عفونتهای انتقال یافته از راه جنسی نیز را درمان می کند .استفاده آن در بیماران با مشکل کلیه و بانوان باردار ممنوع نیست، ولی مصرف همزمان آن با مشروبات الکلی و داروهای ضد انعقادی بايستی با احتیاط انجام گیرد.

آمپول جنتامایسین-امیکاسین​

مصرف آنها به شکل عضلانی و ۲ بار در روز بوده و به طور معمول برای عفونتهای حاد و دارای پیچیدگی دستگاه ادراری استفاده میشود. استفاده از آن در بیماران با مشکل کلیه، بانوان باردار و شیرده بايستی با احتیاط انجام گیرد.

تشخیص عفونت ادراری چگونه است؟​

بهترین راهکار تشخیصی برای عفونت ادرار آزمایش ساده ادرار (U/A) و کشت ادراری (U/C) است. برای انجام آزمایش ادراری نیازی به ناشتا بودن بیمار نیست اما مناسب تر است اولین ادرار صبح گاهی برای این آزمایش در نظر گرفته شود، بایستی مصرف هر گونه آنتی بیوتیک از ۳ تا ۵ روز قبلش حتما قطع شود.
از نشانه های بارز عفونت ادراری در آزمایش ساده ادرار می‌توان به مثبت شدن نیتریت، افزایش گلبول قرمز (RBC)، گلبول سفید افزایش پیدا کرده (WBC) باکتری در ادرار بیمار وجود دارد.
 
بالا